Coffey Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor er ikke Corpse Bride med i listen? Er ikke det stopmotion da? Personlig synes jeg Monsters Inc. er langt bedre enn både Istid, Nemo og Shrek. På min liste ville den vært på topp Ja, den glemte jeg helt! Det er jo en av mine favoritter! Husker jeg til og med spilte spillet til filmen! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 At ikke Final Fantasy Advent Children er på den lista skjønner jeg ingenting av. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hvorfor er ikke Corpse Bride med i listen? Om du mener Tim Burton sin "Corpse Bride" er ikke den data animert. Det er en såkallt Stop Motion film. Altså laget på samme måte som "Nightmare Before Christmas". Begge to er absolutt geniale bare for og ha sagt det. Har du ikke sett dem anbefales de på det sterkeste. Endret 21. september 2008 av Ördög Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 At ikke Final Fantasy Advent Children er på den lista skjønner jeg ingenting av. Samme her, greitt nok at den som en oppfølger til ett spill kan virke forvirrende for mange. Ikke lett å hoppe inn i en historie hvor man har hatt ca 30-50 timer med story fra før. ( kansje mer om man tar med prequels? ) Men animasjonene i seg selv gjør at den overgår alt annet jeg noen sinne har sett CGI-filmer. Final Fantasy VII: Advent Children Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Slipp Jimmy Fri hadde aldri vært med på en ikke-norsk liste, det er det vaffal ingen tvil om. Ellers er det en god del filmer som jeg burde ha sett for lengst. Og jeg er litt enig i at Monsters Inc. kunne vært høyt på listen, go'film. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor er ikke Corpse Bride med i listen? Om du mener Tim Burton sin "Corpse Bride" er ikke den data animert. Det er en såkallt Stop Motion film. Altså laget på samme måte som "Nightmare Before Christmas". Begge to er absolutt geniale bare for og ha sagt det. Har du ikke sett dem anbefales de på det sterkeste. Jeg trodde den var data-animert Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hva med Appleseed? eller muligens Ghost in the Shell 2. FF burde forsåvidt få ekstra oppmerksomhet fordi de prøver å ha realistiske mennesker i filmen, ikke karikaturer som i de aller fleste andre. Mye vanskligere å få til troverdige mennesker som ser ekte ut enn troverdige skapninger ingen har sett før. Disse to og annen anime ville ha hørt hjemme på vår forrige toppliste i sjangeren, Tegnefilmer. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hva med Appleseed? eller muligens Ghost in the Shell 2. FF burde forsåvidt få ekstra oppmerksomhet fordi de prøver å ha realistiske mennesker i filmen, ikke karikaturer som i de aller fleste andre. Mye vanskligere å få til troverdige mennesker som ser ekte ut enn troverdige skapninger ingen har sett før. Disse to og annen anime ville ha hørt hjemme på vår forrige toppliste i sjangeren, Tegnefilmer. Hmm, Appleseed er da data-animert, og Ghost in the Shell 2 er delvis data-animert. Hvis toy-story kan være med, kan Appleseed også. Siden FF er med så regner jeg med at listen ikke er eksklusivt vestlig. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Anime er vel dataanimert. Da er det ikke veldig vanskelig å finne nye 10 toppkandidater. Og at Løvenes Konge ikke er her fatter jeg ikke. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Anime er vel dataanimert. Da er det ikke veldig vanskelig å finne nye 10 toppkandidater. Og at Løvenes Konge ikke er her fatter jeg ikke. Se her for Topplista: Tegnefilmer. Endret 21. september 2008 av henrik_s Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Anime er vel dataanimert. Da er det ikke veldig vanskelig å finne nye 10 toppkandidater. Og at Løvenes Konge ikke er her fatter jeg ikke. De tenker vel på mer 3D-animasjon. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor klasifiserer folk Applesse som tegnefilm? Noen må gjerne forklare meg hva som er forskjellen på FF og Appleseed i så hensende. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Appleseed er en blanding av 3D-animasjon med noe tradisjonell 2D. The film has a unique visual style that was created using a hybrid of CG-animation, traditional 2-D character animation and motion capture technology. Kilde, IGN Forskjellen vil da være at FF SW/AC er fullanimerte filmer, mens Appleseed GiTS er hybrider. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Skjønner. Har alltid trodd at Appleseed var fullanimert jeg. EDIT: Rivers litt under har link som sier at Appleseed er fullanimert... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_computer-animated_films Endret 21. september 2008 av noob11 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Final Fantasy? Seriøst? Jeg har aldri møtt noen som faktisk har likt den filmen. Her har du en. Så den vell 3ganger på kino eller noe sånt. Men det er noen andre filmer jeg savner på listen: -Advent Children -Monsters Inc Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Til tross for at det finnes under 100 3D data animasjonsfilmer så klarer jeg å si meg veldig uenig i denne listen. Mange andre her også som i det minste er delvis uenig. Liste over 3D animasjonsfilmer Min liste ville blitt seendes ut noe slikt: -De Utrolige (synes jeg kunne vært nominert til Oscar for scenograi/kulisser elle noe sånt) -Monsters inc. -Toy Story 1 -Toy Story 2 -Finding Nemo -Shrek -Robots -Cars -Surfs Up Har ikke sett Wall-E, men tror jeg kommer til å plassere den høyt oppe på listen Har kun sett den første Ice-Age filmen og var ikke imponert (men Scrat er jo vannvittig morsom da) Heller ikke begeistret for Shrek 2. 3-ern har jeg ikke sett ennå Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Egentlig kunne 2.plass og 10.plass ha skiftet plass, Final Fantasy fimen var tross alt den største revolusjonære dataanimerte filme når den kom, ingen dataanimert film hadde noen gang vært i nærheten av den, og den la listen for andre å stekke seg etter i flere år etter den kom... Nå går jeg ut fra at det er animasjonsjobben listen vurderer, ikke filmen som helhet, nemo imponerte ikke meg visuelt, mye blått hav..... lite utfordrende animering... Endret 21. september 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Toy Story <3 Den skal sees igjen så snart som mulig nå Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Sier bare final fantasy advent children igjen jeg. http://www.youtube.com/watch?v=MCjGvIJzk6k (Gud som jeg hater youtube kvalitet) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Egentlig kunne 2.plass og 10.plass ha skiftet plass, Final Fantasy fimen var tross alt den største revolusjonære dataanimerte filme når den kom, ingen dataanimert film hadde noen gang vært i nærheten av den, og den la listen for andre å stekke seg etter i flere år etter den kom... Nå går jeg ut fra at det er animasjonsjobben listen vurderer, ikke filmen som helhet, nemo imponerte ikke meg visuelt, mye blått hav..... lite utfordrende animering... Du kan lese i introduksjonen til listen hva kriteriene er. Hos Kulturo er målet å lage en liste over filmer de føler fortjener oppmerksomhet (derav de merkelige valgene), og da er det naturlig at filmer som Nemo og Toy Story (og Monsterbedriften..) havner høyt, mens smale filmer som FF ender opp lenger nede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg