daubyj Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Data-animasjon i fullt monn for både voksne og barn. Kulturo.no ser nærmere på ti data-animerte filmer. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Final Fantasy? Seriøst? Jeg har aldri møtt noen som faktisk har likt den filmen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Final Fantasy har strengt bedre animiasjon enn resten her, men ganske fair at Toy Story kom på første, beste Pixarfilmen. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hey, det er firkantræv, ikke firkantsau. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvertfall vellfortjent at Pixar domminerer listen. De er rett og slett geniale og gleder meg virkelig til den tredje "Toy Story" filmen. Husker fortsatt hvor godt jeg likte "Toy Story" når jeg så den på kino. Det eneste jeg ville ha gjort er og latt "Terkel I Knipe" og "Rottatouille" bytte plasser. Den er jo MYE bedre laget enn "Terkel ..." filmen. Bedre film også. Final Fantasy? Seriøst? Jeg har aldri møtt noen som faktisk har likt den filmen. Selv om man ikke liker filmen kan den være veldig bra laget. "Slipp Jimmy Fri" og "Terkel I Knipe" syns jeg er elendige filmer, men de er fortsatt veldig bra laget. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Final Fantasy? Seriøst? Jeg har aldri møtt noen som faktisk har likt den filmen. Tenkte det samme selv ... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Final Fantasy ble ikke særlig godt mottat, nei. Men den står sterkt hos meg fordet. Se den gjerne på BD for å se hvor bra animert dette faktisk er. Greit at Pixar er "kongen" innen animasjon, men savnet en del fra Sony, Dreamworks og nyeste Horton Hears a Who fra Fox. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ingen Monsters, Inc. ? Selv er det en av mine favoritter, og skulle gjerne sett den på lista istedenfor eksempelvis Terkel i knipe som strengt tatt ikke briljerer på noe plan.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Toy Story fortjener utvilsomt førsteplassen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor er ikke Corpse Bride med i listen? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Det er klart at Terkel og Jimmy ikke er det beste innen animasjon, men stilen de er animert i er spot on. Terkel er ganske enkelt en genial film. Halvslappsellerikukk i rævva, anyone? EDIT: glemte "ikke". forandret ganske mye Endret 21. september 2008 av Lil-H Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hva med Appleseed? eller muligens Ghost in the Shell 2. FF burde forsåvidt få ekstra oppmerksomhet fordi de prøver å ha realistiske mennesker i filmen, ikke karikaturer som i de aller fleste andre. Mye vanskligere å få til troverdige mennesker som ser ekte ut enn troverdige skapninger ingen har sett før. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Synes Final Fantasy er en ganske bra film jeg, kjedet meg ikke da jeg så den. Animeringen er også helt utrolig, særlig til at filmen nå er 7 år gammel. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Personlig synes jeg Monsters Inc. er langt bedre enn både Istid, Nemo og Shrek. På min liste ville den vært på topp Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Personlig synes jeg Monsters Inc. er langt bedre enn både Istid, Nemo og Shrek. På min liste ville den vært på topp Hear, hear! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 hadde egentlig trodd at flåklypa grand prix skulle være med på listen Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 hadde egentlig trodd at flåklypa grand prix skulle være med på listen Flåklypa er laget med dukker, ikke data-animasjon. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 hadde egentlig trodd at flåklypa grand prix skulle være med på listen Les tittelen en gang til. Hint: DATA-animasjon Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Veldig bra liste. Øverste halvdel av lista stemmer helt overens med min egen liste, mens nederste halvdel skurrer litt. Terkel og Jimmy kunne med fordel vært byttet ut med andre, mye bedre filmer. Monsters Inc. kunne vært med på lista uten at det hadde gjort noe. Pixar er dominerende på animasjonsfronten og det er fullstendig fortjent. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) To av de 10 beste dataanimasjonsfilmene kommer fra Skandinavia? =D Kulturo har ihvertfall satt egne kriterier som de følger når de lager disse listene, nemlig at det ikke settes klare kriterier. Dette er ikke de ti beste filmene som tilfeldigvis var dataanimerte, eller de ti filmene med best dataanimasjon, men en salig miks med et nordisk perspektiv. Toy Story 2, f eks, er bedre enn 6-7 av filmene på listen, men når man allerede har forgjengeren på listen så er det vel ikke like praktisk. Endret 21. september 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg