lurfelus Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Sjekk ut bloggen til Vincent Laforet. Der viser han stillbilder tatt ut fra videoen som var tatt i veldig dårlig lys med 5D Mark II. Les hele saken, veldig artig lesing. PS. Hvor mange av dere har faktisk tenkt til å kjøpe et Canon 5D Mark II innen et år? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har selv planer om å kjøpe det neste høst/jul, nå blir det 50D i første omgang . Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Vurdert et brukt 5D 1. generasjon? Blir ikke det noe av den samme prisen? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bare synd 50D har høyere oppløsning og er bedre på høy ISO. For meg blir det uansett 5Dmk1, men så er det ikke høy ISO jeg handler for. Lenke til kommentar
Anders- Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 50d er på vei til meg Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Mulig Mark II innen ett år, ja. Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Trodde ikke man kjøpte et slikt kamera pga videofunksjonen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Trodde ikke man kjøpte et slikt kamera pga videofunksjonen Det er vel ingen som kjøper det kunn fordi den har det,men fordio det er et av de beste kameraene,at en så får en topp funksjon i tillegg er vel et + . Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Da er du forferdelig naiv. Men jeg får et bestemt inntrykk av at en del pressefotografer ler ganske høyt av 5Dmk2. Ordrett sitat fra en: "Når har jeg bruk for ISO12800? ALDRI!" Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvem er naiv??? Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Da er du forferdelig naiv. Men jeg får et bestemt inntrykk av at en del pressefotografer ler ganske høyt av 5Dmk2. Ordrett sitat fra en: "Når har jeg bruk for ISO12800? ALDRI!" 5D mkII er jo heller ikke noe kamera for presefotografer. Og de er jo ikke kjent for å være veldig kreative og bruker vel nesten alltid blitz, så jeg ville ikke lagt alt for mye i hva en pressefotograf mener om kamerautstyr. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvem er naiv??? Pleidane. Da er du forferdelig naiv. Men jeg får et bestemt inntrykk av at en del pressefotografer ler ganske høyt av 5Dmk2. Ordrett sitat fra en: "Når har jeg bruk for ISO12800? ALDRI!" 5D mkII er jo heller ikke noe kamera for presefotografer. Og de er jo ikke kjent for å være veldig kreative og bruker vel nesten alltid blitz, så jeg ville ikke lagt alt for mye i hva en pressefotograf mener om kamerautstyr. Det er en sannhet med sterke modifikasjoner. Blits brukes om det behøves, men til mange reportasjesituasjoner kan du ta deg faen på at veldig, veldig mange foretrekker naturlig lys. Pressefotografer burde være nettopp de som kunne ha bruk for 5Dmk2. Ikke sportsfotografer, men pressefotografer. Og 3.9bps er greit nok til sport. Men 1Dmk4 blir nok spennende i kontrast.. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kan ikke si annet enn at dette høres meget spennendes ut Virker som jeg allerede har fått bekreftet mine misstanker om at video fra digital speilrefleks kan gi helt fantastiske resultater. Skulle tro dette er en funksjon som er mulig å få til kun ved software. Er det det eller må det hardware til for å få det til skikkelig? Er dette en dyr eller billig funksjon å legge til et SLR kamera? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Trodde ikke man kjøpte et slikt kamera pga videofunksjonen Jeg vurderer kameraet mye pga videofunksjonen. Jeg trenger et kamera nr 2 til en dokumentarproduksjon og synes 5D mk2 ser interessant ut. Når jeg i tillegg har en del Canon-optikk fra før blir dette veldig aktuelt. EDIT: Men jeg liker ikke helt 30 fps. Her i PAL-land hadde det nok vært bedre med 50 eller 25. Endret 21. september 2008 av roolf Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 EDIT: Men jeg liker ikke helt 30 fps. Her i PAL-land hadde det nok vært bedre med 50 eller 25. Kanskje det blir slike forskjeller på Europa modeller og USA modeller i framtiden. Da mangler bare sone sperre :-) Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Innen neste september regner jeg med at jeg har en 5D mk II, ja. Har lagt ut 1Ds'en for salg, så om alt går etter planen skal jeg ha en 40D et halvt års tid, før jeg beveger meg tilbake til fullformatssensoren Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 EDIT: Men jeg liker ikke helt 30 fps. Her i PAL-land hadde det nok vært bedre med 50 eller 25. Kanskje det blir slike forskjeller på Europa modeller og USA modeller i framtiden. Da mangler bare sone sperre :-) Hvis kamera er skikkelig gjennomtenkt så burde det kunne filme med 24 og 25 bilder/sekund. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 EDIT: Men jeg liker ikke helt 30 fps. Her i PAL-land hadde det nok vært bedre med 50 eller 25. Kanskje det blir slike forskjeller på Europa modeller og USA modeller i framtiden. Da mangler bare sone sperre :-) fps er bare viktig hvis du skal redigere opptakene sammen med andre opptak, eller hvis du skal lage kinofilm, men for å være perfekt burde det vært mulig å velge mellom de tre standardene 24, 25 og 30 fps. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 fps er bare viktig hvis du skal redigere opptakene sammen med andre opptak, eller hvis du skal lage kinofilm, men for å være perfekt burde det vært mulig å velge mellom de tre standardene 24, 25 og 30 fps. For meg er 5d mkII bare aktuell som andrekamera til produksjon som ellers skytes på 50i, så da hadde 25 eller 50 vært bra. (Brukes dessuten også som unnskyldning for å pensjonere mitt 30D.) Ut fra det jeg har lest ser det ikke ut som det blir noen andre valgmuligheter enn 30 fps, så da er de sikkert lykkelige i USA og andre NTSC-land. Men når det er sagt så vil nok en konvertering i post ikke bli så ille. Gleder meg i alle fall til å teste dette litt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 EDIT: Men jeg liker ikke helt 30 fps. Her i PAL-land hadde det nok vært bedre med 50 eller 25. Kanskje det blir slike forskjeller på Europa modeller og USA modeller i framtiden. Da mangler bare sone sperre :-) fps er bare viktig hvis du skal redigere opptakene sammen med andre opptak, eller hvis du skal lage kinofilm, men for å være perfekt burde det vært mulig å velge mellom de tre standardene 24, 25 og 30 fps. Jeg har i alle fall hørt NRK-folk omtale kameraet som fullstendig uaktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå