Gå til innhold

Vil ikke starte opp etter installasjon av Nvidia-driver

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å installere Wolfenstein: Enemy territory i går, men det ville ikke starte på min 64-bit Ubuntu. Det viste seg at jeg måtte installere Nvidia-driveren med Nvidias 32-bits kompatibilitets-pakker for OpenGL. Jeg gjorde det, og alt fungerte fint, men i dag, da jeg startet PCen, hang den rett etter innloggingen. Jeg prøvde flere ganger, men det samme skjedde.

Etter litt frem og tilbake fjernet jeg Nvidia-driveren, og installerte den på nytt, uten 32-bit-pakkene. Da fungerte alt igjen, bortsett fra Wolfenstein.

Noen som har peiling på hvorfor dette skjer? Har prøvd 3 forskjellige versjoner av driverne, blant annet den siste Beta-driveren.

Kan legge til at kortet mitt er et Nvidia 8800 GT 512MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fulgt den, men er samme greia.

Fant ut at det bare er av og til at jeg i det heletatt kommer inn i Gnome. De fleste ganger kommer jeg til den beige bakgrunnen, etter innlogging. Hvis jeg er heldig, kommer panelet opp, men da kan jeg ikke trykke paa det. Virker som at hele Gnome har hengt seg. KDE funker fint, men skulle gjerne hatt Gnome til aa virke igjen.

Fikk det ikke til, så jeg endte med å installere Ubuntu på nytt. Nå er alt som det skal være.

Endret av dextrous
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...