Gå til innhold

DIR-655, DWA-556, Vista 64 og D-link programvare med hickups. Bruker-relatert

Eirik2

Anbefalte innlegg

Prøvde å få mye info inn i overskriften... :)

Jeg bruker Vista 64b Ultimate. Har D-Link DIR-655 router og DWA-556 trådløst kort på stasjonær.

Oppsettet fungerer fint på adminbruker, men programvaren for DWA-556 fungerer ikke under brukere som ikke har adminrettigheter.

Av tidligere erfaring (XP) antar jeg at dette har med bruker-rettigheter å gjøre, og kanskje dette med tillatelse til å kjøre enkelte filer.

Jeg er imidlertid litt fersk på Vista, og kunne trenge litt hjelp i forhold til hvordan jeg får programvaren til å kjøre normalt også under andre brukere.

Det skal sies at nettverket fungerer også under de andre brukerne, men dette er vel via Vista sin egne drivere? Et siste alternativ er derfor å kicke ut programvaren fra oppstartsprogrammene, men vil helst at det skal fungere.

Et siste spørsmål: Jeg får kun 130Mbps. Skulle ikke routeren taklet 300? Har 3/4 streker, men kjører WPA2/EAS. Mulig dette sinker litt. (Edit: Jeg trenger best mulig fart for backup mot home-server. Derfor)

Mvh

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Vista så skal jeg ikke uttale meg om grunnen til problemene du har.

Når det gjelder drivere så er D-link og Microsoft en tvilsom kombinasjon.

Grunnen til at du får kun 130Mbit er at firmwaren tar hensyn til andre klienter og støy.

Dette får den til å gå fra 40MHz båndbredde til 20MHz og dermed så mister du muligheten til 300Mbit.

Det er kommet ny betafirmware for D-link som visst nok skal fikse dette problemet og gi deg 300Mbit. I første omgang så kan du prøve å oppgradere driveren med den automatiske funksjonen i Windows og se om den generiske fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...