torb Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg tenker å oppgradere til Adsl turbo (telenor). Har fått beskjed om at jeg da også må bytte ut ruteren min - en Vigor 2600G, som er noen år gammel. To spm i denne forbindelse: 1. Hvis Telenor oppgraderer før jeg bytter ruter; vil linja falle vekk eller er det bare slik at min nåværende ruter ikke kan nyttiggjøre seg et breiere bånd? Mao at jeg fortsatt kan på netett med min nåværende ruter, men uten å få glede av høyere fart. 2. Er Thompson-ruteren som Telenor leverer nå (multiruter) OK eller bør jeg satse på noe annet? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 1. Grunnen til at du må få en ny router er nok at du går fra ADSL til ADSL2. Da disse to fungerer på litt forskjellige måter må man bytte router Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Drayteken vil fungere men den vil ikke gi deg moe særlig mer enn 8/9mbit som er grensen for ADSL i første generasjon. Lenke til kommentar
torb Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Drayteken vil fungere men den vil ikke gi deg moe særlig mer enn 8/9mbit som er grensen for ADSL i første generasjon. Takk. DA kan jeg oppgradere først og kjøpe ny ruter etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå