Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam + annmelde = Penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg fikk høre av en engang at man kan tjene penger på å annmelde spam. Er dette sant?  

For jeg har lyst at dem som sender det skal få svi! :x

Riktig så edle hensikter her.

Du hadde selvfølgelig tenkt å dedikere pengene fra søksmålet til "Spamofferforeningen".

Lenke til kommentar
 

Riktig så edle hensikter her.

Du hadde selvfølgelig tenkt å dedikere pengene fra søksmålet til "Spamofferforeningen".

 

lol?

 

Hvis man kan annmelde en spam(kilde) så, hadde dem måtte punge ut (?) og noe av dette kunne gå til dem som hadde annmelt det.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke kan anmelde folk? Men du må jo først forsøke å melde deg av listene og ha ditt på det tørre.. og når det gjentatte ganger ikke virker kan du jo f.eks sende de en regning for å ha lest eposten dems og om de ikke bestrider regningen men bare ikke betaler kan du jo kjøre saken til inkasso:)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg fikk høre av en engang at man kan tjene penger på å annmelde spam. Er dette sant?  

For jeg har lyst at dem som sender det skal få svi! :x

 

Han/hun tenkte nokk da på en lov i en av statene i USA, viss en spammer blir dømt skyldig i å ha sent spam, mottar "offeret" $10 pr. spam mottat.

 

Husker nå ikke vilken stat dette gjelder bare at jeg fikk meg en god latter da jeg leste om en sak hvor en man saksøkte en senator kandidat for $50 for 5 spam mail fra denne senator kandidatens kampanje kontor :lol:

 

EDIT: DOH

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke kan anmelde folk? Men du må jo først forsøke å melde deg av listene og ha ditt på det tørre.. og når det gjentatte ganger ikke virker kan du jo f.eks sende de en regning for å ha lest eposten dems og om de ikke bestrider regningen men bare ikke betaler kan du jo kjøre saken til inkasso:)

 

Hva skal du fakturere dem for a?

Betale de 5 sekundene av stømregninga som du brukte ekstra på å laste ned, lese og slette mailen? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...