The Antikythera Mechanism Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Du kommer inn i et mørkt og stille rom. En liten gruppe sitter i en sirkel av ubehagelige klappstoler. De er bleke og avmagrede, med blanke øyne som stirrer tomt ut i luften. En av dem reiser seg, forsiktig, som om han skulle vært en gammel mann, men du ser ved nærmere ettersyn at han er ung og burde vært i sine beste år. -"Mitt navn er Andreas, og jeg spiller World of Warcraft." Forsamlingen svarer monotont: -"Hei, Andreas" ... Hihi. Neida, så ille er det ikke. Men ille nok til at jeg har tenkt meg å investere i en ny PC, stort sett bare for å spille Wrath of the Lich King, som kommer den 20. november. Målet med denne maskina er altså å få mest mulig ut av Wrath, jeg vil gjerne kunne kjøre med de viktigste instillingene på maks uten å oppleve lav fps (< 30) eller lag i raiding og andre aktiviteter. Har ikke noe behov for mer enn 4xFSAA eller maks på texture filtering, jeg ser ikke forskjell likevel :-) Mine håp er altså: 30+ fps i Wrath med "alt" på maks Budsjett: 8000 (inkluderer skjerm) Skal stå på stua, bør være stillegående Bør ikke lage så alt for mye varme Ingen planer om å overklokke Jeg har prøvd meg selv på komplett.no, og kommet fram til følgende handleliste: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...FD-F7636AEC19F8 Kjapp oppsummering: Kabinett: Antec Sonata III Hovedkort: Asus P5Q SE/R Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MiB Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 3,0Ghz Minne: Kingston ValueRAM DDR2 PC6400 CL5 2x2048 Skjerm: Samsung 20" Wide Syncmaster 2032BW, Black DVD-brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk Tastatur: Logitech Deluxe 250 Keyboard OEM Tror dere det vil holde? Vil den være stillegående og kald som jeg håper? Ser dere noe som skurrer? Er meget interessert i all konstruktiv kritikk og innspill dere orker å komme med. Lenke til kommentar
trotsche Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kjapp oppsummering: Kabinett: Antec Sonata III Hovedkort: Asus P5Q SE/R Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MiB Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 3,0Ghz Minne: Kingston ValueRAM DDR2 PC6400 CL5 2x2048 Skjerm: Samsung 20" Wide Syncmaster 2032BW, Black DVD-brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk Tastatur: Logitech Deluxe 250 Keyboard OEM Nå er det lenge siden jeg bygget PC, men ville startet med å slenge på en (stille) harddisk Forøvrig ser jeg for meg en cpu-kjøler annet enn den som følger med. I min gamle Antec Sonata lagde kabinettviften litt støy, er ikke sikker på om det er slik i den nye utgaven. Jeg koblet den om på lavere spenning og da ble kabinettet veldig stille (det er en enkel sak). Lenke til kommentar
The Antikythera Mechanism Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Nå er det lenge siden jeg bygget PC, men ville startet med å slenge på en (stille) harddisk Forøvrig ser jeg for meg en cpu-kjøler annet enn den som følger med. I min gamle Antec Sonata lagde kabinettviften litt støy, er ikke sikker på om det er slik i den nye utgaven. Jeg koblet den om på lavere spenning og da ble kabinettet veldig stille (det er en enkel sak). Jeg glemte å nevne det, men jeg har allerede en harddisk liggende, en 500GB samsung: https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices En annen cpu-kjøler hadde sikkert ikke vært dumt. Jeg tar gjerne imot forslag Og takk for tipset om kabinettviften, det kommer jeg sikkert også til å gjøre Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 En ny CPU-kjøler hadde vært en smule dumt, da du ikke skal overklokke. For å være helt ærlig er hele pakka litt overkill hvis du bare skal spille WoW. Det er et spill rettet mot massene, altså kan det umulig kreve særlig mye av maskinen. Et oppsett til 4000 kroner holder i massevis. Helt seriøst. Lenke til kommentar
The Antikythera Mechanism Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 En ny CPU-kjøler hadde vært en smule dumt, da du ikke skal overklokke. For å være helt ærlig er hele pakka litt overkill hvis du bare skal spille WoW. Det er et spill rettet mot massene, altså kan det umulig kreve særlig mye av maskinen. Et oppsett til 4000 kroner holder i massevis. Helt seriøst. Jeg tror på det du siert, men overkill er greit. Pengene brenner i lommeboka :!: Når trotsche nevnte en annen cpu-kjøler gikk mine tanker i retning en som vil være mer støysvak enn den medfølgende. Mener du at det ikke vil utgjøre noen særlig forskjell på lydnivået? Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 en annen cpu kjøler vil nok bli mer stillegående.. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg tror på det du siert, men overkill er greit. Pengene brenner i lommeboka :!: Når trotsche nevnte en annen cpu-kjøler gikk mine tanker i retning en som vil være mer støysvak enn den medfølgende. Mener du at det ikke vil utgjøre noen særlig forskjell på lydnivået? Jeg ønsker bare å minne deg på at selveste Vista kan bli trukket såpeglatt av en PC til langt under 4000 kroner, mens det er ting som videoredigering og ressurskrevende spill som krever at du åpner pengeboken på vidt gap. World of Warcraft har ikke utviklet seg noe særlig når det gjelder systemkrav siden den gang det ble sluppet ut. Og på den tid var de aller, aller råeste komponentene ikke i nærheten av hva en PC til 4000 kroner presterer i dag. Overkill er noe du bør unngå uansett, da det er mye lurere å bruke pengene på noe annet. Lydnivået vil bli lavere ja, men ikke glem at den trolig blir overdøvet av skjermkortet som ligger på ca. 40 DBA uansett. Men hvis du vil ha en stille CPU-kjøler som er både effektiv og billig, anbefaler jeg Cooler Master Hyper 212. Det er dog unødvendig hvis du ikke skal overklokke synes nå jeg. Lenke til kommentar
The Antikythera Mechanism Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Lydnivået vil bli lavere ja, men ikke glem at den trolig blir overdøvet av skjermkortet som ligger på ca. 40 DBA uansett ... Hmm ... det høres mye ut Kanskje jeg bør tenkte på et mer stillegående skjermkort Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) En noctua NH-U12P eller NF-P12 for CPUen (veldig stillegående) og et vifteløst Nvidia 9600GT burde duge mere en nok til WotLK sine nye grafikk oppdateringer som Realtime skygger osv. Noen stillegående Noctua kabinettvifter på 800/1200rpm vil ikke skade Endret 21. september 2008 av anotherzen Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kjempe flott intro *Måtte bare nevne det! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Lydnivået vil bli lavere ja, men ikke glem at den trolig blir overdøvet av skjermkortet som ligger på ca. 40 DBA uansett ... Hmm ... det høres mye ut Kanskje jeg bør tenkte på et mer stillegående skjermkort En vanlig samtale mellom to personer er på 60DBA. Det er faktisk ikke særlig mye med 40. Cooler Master sin vifte er på 20DBA eller noe. Lenke til kommentar
Ragugo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Vis lyd er viktig for deg, bør du vel egentlig velg et skjermkort med en anne vifte enn referansekortet. som f.eks. Sapphire 4850 Toxic. Er vel mange andre produsenter som har noen gode vifter. His har vel IceQ eller noe slikt. Bare å velge å vrake. Lenke til kommentar
The Antikythera Mechanism Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ah, takk ... det skjermkortet ser jo veldig mye bedre ut, og jeg tror jeg kommer til å gå for en av de nevnte cpu-kjølerne også :-) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor trenger du egentlig en så ekstremt stille PC? Det er jo ikke vanlig. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 kansje litt offtopic men WoTLK (wrath of the lich king) kommer 13.11.08 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 litt OT selv var i ferd meg og spørre det samme spørsmålet, bare om bærbar, noen som kan linke en bærbar som kommer til og kunna dra WLK på max uten "lagg" ? helst ikke over 10k takk Lenke til kommentar
The Antikythera Mechanism Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hvorfor trenger du egentlig en så ekstremt stille PC? Det er jo ikke vanlig. Den skal stå på stua, så det er en del av WAF (Wife Acceptance Factor) kansje litt offtopic men WoTLK (wrath of the lich king) kommer 13.11.08 Hmm ... stemmer det ... det var eksamen som var på den 20. ... fin timing Og takk Svolp, tenkte på å underholde de stakkarene som leser dette forumet for å hjelpe oss ukyndige Endret 21. september 2008 av [email protected] Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) litt OT selv var i ferd meg og spørre det samme spørsmålet, bare om bærbar, noen som kan linke en bærbar som kommer til og kunna dra WLK på max uten "lagg" ? helst ikke over 10k takk en acer aspire 5930g: http://www.euronics.no/euronics/produkter/...aspire_5930g__1 drar wow på 60fps med alt på maks (finnes en verson som koster 8.000 - 7.000 den er med 3 gb minne og ikke blue ray men fant den ikke tråd om datan: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1007087&hl= Endret 21. september 2008 av Submit Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Du tenker sikkert på Acer Aspire 6920G. En helt fantastisk maskin. Har en skjerm på 16" med 16:9 format (vanlig på TV, 16:10 er vanlig på PC) og Full-HD oppløsning. Den har i tillegg BluRay-spiller som gjør den til den ultimate bærbare til film. Hva spesifikasjonene angår er den knallsterk. Designet er også fantastisk. Link her. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Grafikkoppløsning: 1366x768 Når ble dette full HD ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå