Christoffer99 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Tenkte å kjøpe meg en ny harddisk nå, har en 2år gammel Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2 16MB 7200RPM fra før av. Tenkte litt på den her kanskje Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, 16MB 7200RPM, noen som har erfaringer med denne? Eller burde jeg kanskje gå for en annen harddisk? Hvor stor oppgradering er egentlig det vis jeg bytter ut den gamle med den jeg linka til, eller er det ikke noe stor forskjell(det ser ganske likt ut for meg, utenom at det er 100gb forskjell, og den nye bråker vel kanskje mindre)? Foreløpig har jeg bare 1 harddisk, så burde jeg bruke den jeg har nå eller den nye som D: da kanskje? Endret 21. september 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kan bekrefte at den Samsungen du tenker å kjøpe er en svært stillegående modell. Ytelsesmessig kan jeg dessverre ikke uttale meg om, da jeg ikke har anledning til å teste denne mot andre disker. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ok Du har ikke hatt noe problemer med den heller? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har kjørt 2 stk av den du har linket til og 2 stk 750GB-versjon i 2 måneder i en lokal filserver, og har ikke hatt noen problemer med de enda. Har ikke hatt noen spesielle problemer med andre Samsung-disker gjennom tiden heller. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg kjøpte meg 2 x spinpoint 320gb f1 disker, satte de i raid 0. Er meget fornøyd med ytelsen på de. Disse diskene har også 320gb plater, altså bare en plate inni disken. Stille som mus. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 jeg har samme disk som resen (den 500 gb disken) og den har nå stådd i min pc i sikkert 3 år og ikke jeg har ikke hat noen feil med den. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Høres bra ut det, takk for alle svar. Får se det litt det ann, men noen som kan svare på Eller burde jeg kanskje gå for en annen harddisk? Hvor stor oppgradering er egentlig det vis jeg bytter ut den gamle med den jeg linka til, eller er det ikke noe stor forskjell(det ser ganske likt ut for meg, utenom at det er 100gb forskjell, og den nye bråker vel kanskje mindre)? Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvis du har tenkt å bytte ut den gamle disken med denne må du installere windows på nytt, alt av spill og programmer må også legges inn på nytt. Det tar ikke mange minuttene å sette en ny disk inn i kabinettet og få den til å virke som D:. Hvis du skal begynne å reinstallere kan det fort ta mange timer, spesielt hvis du aldri har reinstallert windows før. Jeg har også kun kjøpt samsung disker de siste årene og har ikke hatt noen problemer med dem. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Joda, har formatert en del ganger så det regner jeg med at går fint. Det jeg også tenkte på, var at jeg kanskje skal ha filmer, spill etc. på en disk, også få installert windows på begge ofc. også da f.eks. ha spill/filmene på D: også boote fra C:, vil det funke? Altså, boote fra C: som er ganske tom, men gå innpå D: mens jeg er på dataen å se filmer, høre på musikk, spille derifra?`vis noen forstod hva jeg mente Endret 21. september 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hvis du alikevel skal formatere ville jeg gjort noe som dette hvis jeg var deg. Putt begge diskene inn i PC'en Under installasjonen av windows lager du følgende partisjoner. 400GB disk: C: Windows (20 GB) D: programmer og spill (Resten av plassen) 500GB disk: E: Filmer etc. (Hele) Dette vil slette alt som ligger på diskene fra før, så ta backup før du begynner. Hvis du har windows på en egen partisjon blir det ekstremt mye lettere å reinstallere senere fordi det kun er C: som blir formatert under installasjonen og du mister ikke noe data. Du trenger ikke installere windows på begge diskene btw. Endret 21. september 2008 av Kongen_av_Lassa Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ah ok, takk for utfyllende svar, det må jeg få gjort Men når jeg booter, vil det da komme opp "hvem windows vil du starte etc. windows home edition windows home edition windows home edition" Eller vil bare den som har windwos installert (C:) starte opp? Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Tror du har misforstått hvordan partisjoner fungerer. Windows vil bli bootet fra C:, D: og E: vil automatisk komme opp i Min Datamaskin sammen med C: og eventuelle optiske drev (CD/DVD). Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Var det jeg trudde, var bare ikke helt sikker. Endret 21. september 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå