Errae Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei! Jeg har prøvd alt jeg kommer over av mulige løsninger på nettet, uten hell så klart. Begynner å bli litt sent på kvelden også dette. Databasen min er bygd opp som følgende: (Databasen heter nm08) CREATE TABLE `reg` ( `ID` int(11) NOT NULL auto_increment, `Klubb` text, `Kotakt` text, `epost` text, `tlf` int(8) default NULL, `pris` int(6) default NULL, PRIMARY KEY (`ID`), UNIQUE KEY `ID` (`ID`) ) TYPE=MyISAM; <?php $conn=mysql_connect("IP","brukernavn","Passord"); mysql_select_db("nm08",$conn); $res = mysql_query("select SUM(pris) from reg",$conn); $num = mysql_fetch_rows($res); echo $num; ?> Noen som ser feilen? Tusen takk! Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hva er det du vil skal skje og hva skjer? Jeg skal sove nå, men jeg kan svare deg i morgen hvis du har svart på spørsmålene. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Feilen er at du prøver å printe ut en hel rad med echo. Prøv heller følgende. echo array_shift ( $num ); Beste vil nok uansett være å tilegne den summerte verdien et alias og hente den ut slik man vanligvis henter ut verdier. <?php $conn=mysql_connect("IP","brukernavn","Passord"); mysql_select_db("nm08",$conn); $res = mysql_query("select SUM(pris) AS cnt from reg",$conn); $num = mysql_fetch_rows($res); echo $num['cnt']; ?> Lenke til kommentar
Errae Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Hva er det du vil skal skje og hva skjer? Jeg skal sove nå, men jeg kan svare deg i morgen hvis du har svart på spørsmålene. Jeg har en tabell med en field som inneholder masse tall. Jeg vil summere alle disse tallene i fielden. Og returnere summen av disse. Feilen er at du prøver å printe ut en hel rad med echo. Prøv heller følgende. echo array_shift ( $num ); Beste vil nok uansett være å tilegne den summerte verdien et alias og hente den ut slik man vanligvis henter ut verdier. <?php $conn=mysql_connect("IP","brukernavn","Passord"); mysql_select_db("nm08",$conn); $res = mysql_query("select SUM(pris) AS cnt from reg",$conn); $num = mysql_fetch_rows($res); echo $num['cnt']; ?> Fungerte ikke den heller. Returnerer kun blankt. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 1. Skru på error_reporting! 2. mysql_fetch_assoc istedenfor mysql_fetch_rows Lenke til kommentar
Errae Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Fungerte med assoc. Kan dessverre ikke skru på error_reporting, for da slutter Joomla å fungere. Fryktelig god kvalitet på ting gitt ;D takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå