Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon

The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

• Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Syd gjorde etter PF var forøvrig noe helt annet enn det han gjorde med The Piper, som var pop/progressiv/psykadelisk. Særlig med Barrett-albumet virker det mer som gammeldags blues med visse psykadeliske overtoner.

Endret av stud27
Lenke til kommentar

Dæsken så rå one of these days er. Synd ikke resten av albumet fortsetter i samme spor, da jeg skulle hatt mer av det ;) Noen som skal på telenor arena neste vår da, for å se på Roger Waters?

Er helt enig. Synes One of These Days er dritkul.

Håper jeg får tak i billetter til neste år. Det må jo bare bli bra det.

Erfaringsmessig med slike tidligere storartister som turnerer solo, er det ikke den store pågangen i billettkøene. Så tviler på at det blir noe problem med mindre du satser på å skaffe billett på dagen. :) Enig angående One of the Days. Synd resten av albumet ikke har samme kvaliteten, med unntak av Echoes da selvfølgelig.

Bladde meg litt tilbake i tid nå, og må få lov til å forsvare Fearless og ikke minst den deilige, laid-back og avlsappende San Tropez. Jeg er vel en av de få som synes Echoes er muligens litt oppskrytt (dog jeg var muligens litt hard i min kritikk tidligere her).

Jeg er nesten fristet til å si at Fearless ligger blant mine top 10 Floyd-sanger.

edit : det hjelper muligens at jeg er over gjennomsnitt interessert i LFC

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Både Fearless (selv om jeg er fanatisk Man Utd) og St. Tropez er prima låter. Aldri hatt ork, eller sett poeng i å rangere alle PF-låter, men begge nevnte er top class :) St. Tropez har fin story bak og om jeg husker presist.

Forresten aldri sett deg i BPL-delen av forumet, d0ppler.

Lenke til kommentar

For meg, så har Atom Heart Mother fått nytt liv og seiler opp som favorittalbum. Hele plata er bare helt fantastisk fet.

Hehe, skal si det var en annen side enn hva du sa tidligere, men jeg er helt enig, plata er knakende god, en av få som ikke eier dårlige sanger. Top 5 av floyd lett. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...