Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon

The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

• Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34

Anbefalte innlegg

Ja, den er faktisk ganske knall. Er den bare på Relics?

Nei,

The single featured "Scarecrow" as its B-side. It later appeared on the compilations Relics (1971), Works (1983), Shine On (1992), Echoes: The Best of Pink Floyd (2001) and The Piper at the Gates of Dawn 40th Anniversary Edition (2007).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hittil hørt mye på; The Final Cut, The Wall, Wish You Were Here, The Dark Side of the Moon, Division Bell, Animals. Hva er det neste jeg bør høre på nå? Har ikke hørt noen av deres tidligere album, hva er å anbefale?

Må si at hittil er det The Final Cut som er min favoritt, får gåsehud av Roger Waters sin stemme hver eneste gang jeg hører på det. Men er veldig vanskelig å skille albumene fra hverandre, de holder jo så høy klasse (Ikke Division Bell, synes den blit alt for anonym.)

Meddle uten tvil, du må høre Echoes. Så kjøper du Atom Heart Mother med det samme ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaså, du var der du også?

Faen meg noe av det råeste jeg har vært på! Slår glatt Stones, Ozzy og alt mulig annet jeg har vært på de siste årene.

Jeg syns det var verre med fjortisene som begynte å synge CC Cowboys under første låta -_-

Og litt kjedelig at de ikke spilte Echoes, det hadde gjort kvelden helt perfekt og sendt meg rett i nirvana :)

Lenke til kommentar

Hele "The Wall"

Ekstranummer:

Time, The Great Gig In The Sky, Wish You Were Here, One Of These Days og Brain Damage/Eclipse.

Var helt sykt. Gitarsoloen fra Comf. Numb med de velkjente grønne laserlysene fra «Pulse» - ja, det var rett og slett en helt syk opplevelse. Korjentene var meget flinke også, noe som ble godt demonstrert i «The Great Gig In The Sky», var nesten som orginalen. Og akkurat denne sangen synes jeg er helt syk å se live.

Til og med når alle sang med etter «Time», var det genialt.

Det som overrasket meg mest var hvor utrolig flinke de tre var til å synge, på hver sin måte. Alle tre hadde sine høydepunkter, og det er sjelden man ser et band som har tre så utrolig begavede vokalister og gitarister. På enkelte sanger merket jeg at de ikke var av Gilmour eller Waters kaliber, men det var ubetydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...