Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon

The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

• Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34

Anbefalte innlegg

Det er DSOTM og WYWH som er på topp, klarer ikke å bestemme meg for hvem av de to. Jeg stemte WYWH i pollen.

Enda værre enn de 15 som har stemt Piper er de 19 som har stemt The Division Bell. Den skjønner jeg bare ikke.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Division Bell er slett ikke verst

«Wearing The Inside Out»

«Take It Back»

«Coming Back To Life»

«High Hopes»

Alle gode sanger. Men å sette den som favoritt er kanskje litt drøyt. Etter min mening.

Bedre enn piper er det i alle fall. :)

Jeg er skuffet over at bare 19 har stemt Animals. Som er et av deres beste album. At det var flere som stemte The Wall er ufortjent.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

For en herlig tråd. Har dessverre bare rukket å lese gjennom ca. halve, men mer kommer.

Min absolutte PF favoritt må være Meddle. Ser at den ikke fikk såå bra rating (bortsett fra Echoes), og ikke alt for mange som har den som favoritt, men det er albumet som har satt mest intrykk hos meg. Har dog ikke hørt halvparten av PF's sanger, så kan hende det ligger noe godt og venter på meg :) Pillow of Winds, San Tropez, Echoes, alt er herlig. Syns de aller beste sangene faller litt i skyggen av Another Brick In The Wall, Wish You Were Here og sånne "radioklassikkere" om jeg får kalle det det. Misforstå meg rett.

Har noen en anbefaling til Pink Floyd DVD jeg kan kjøpe meg? Gjerne play.com eller random butikk i Oslo.

Lenke til kommentar
Piper er flott, Divison Bell er - i likhet med The Final Cut - Pink Floyds to kjedeligste album.

Hva!? Nå får du gi deg. The Final Cut er et undervurdert mesterverk! Med The Gunner's Dream som en av PF's beste låter.

Albumet er så utrolig atmosfærisk og følelsesladet som få av de andre albumene kan matche. Roger Waters' far døde som kjent i 2. verdenskrig - og det setter sterke spor fra seg i The Final Cut. Albumet er ment som en kritikk mot falklandskrigen og krig generelt, dette kommer meget godt fram, og albumet er nesten som å se en følelsesladet drama/krigsfilm.

Ikke minst er det genialt musikalsk sett. Det er ganske uvanlig når det gjelder Pink Floyd, men jeg synes Waters klarer denne stilen perfekt.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
The Final Cut burde aldri blitt lansert. De klarte ikke "The Cut" og skulle bli glemt.

The Division Bell er jo meget bra, da. :)

Gusj, den dagen jeg sier at The Division Bell er bedre enn The Final Cut snør det i helvette.

The Division Bell har jo ingen mening, bare en bunke med greie sanger i mine øyne, kan ikke engang måles med The Final Cut.

Lenke til kommentar

Division Bell har jeg hørt noen ganger, men The Final Cut har jeg vel kanskje gitt litt for lita tid til å utale meg, men mener da begge albumene er ganske så kjedelige. Division Bell har ett par fine sanger som High Hopes. Må vel høre igjennom The Final Cut en gang til.

Lenke til kommentar

Har hittil hørt mye på; The Final Cut, The Wall, Wish You Were Here, The Dark Side of the Moon, Division Bell, Animals. Hva er det neste jeg bør høre på nå? Har ikke hørt noen av deres tidligere album, hva er å anbefale?

Må si at hittil er det The Final Cut som er min favoritt, får gåsehud av Roger Waters sin stemme hver eneste gang jeg hører på det. Men er veldig vanskelig å skille albumene fra hverandre, de holder jo så høy klasse (Ikke Division Bell, synes den blit alt for anonym.)

Lenke til kommentar
Har hittil hørt mye på; The Final Cut, The Wall, Wish You Were Here, The Dark Side of the Moon, Division Bell, Animals. Hva er det neste jeg bør høre på nå? Har ikke hørt noen av deres tidligere album, hva er å anbefale?

Må si at hittil er det The Final Cut som er min favoritt, får gåsehud av Roger Waters sin stemme hver eneste gang jeg hører på det. Men er veldig vanskelig å skille albumene fra hverandre, de holder jo så høy klasse (Ikke Division Bell, synes den blit alt for anonym.)

Hvis du liker The Final Cut best er vel ikke det gamle helt din stil (kanksje). Deres første album The Piper at the gates of dawn har ikke noe til felles med Waters/Wall/Final Cut-musikken i det hele tatt spørr du meg.

Anbefaler Meddle-albumet, sangen Echoes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...