Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon


The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

  1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

    • Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er fan eller, the duke? ;) Vurdert en hvit mursteinsvegg som på the wall coveret?

 

DSOTM er beste album etter min mening, elsker det albumet fra start til slutt. Meddle, Obscured by Clouds, A saucerful of secrets og wish you were here stiller også sterkt. Division Bell er noe ensformig, men låter som marooned og high hopes gjør opp for det. Meeen, The Wall synes jeg er hypa, gode tekster, men kjedelig musikalsk. Kan forsåvidt si det samme om det andre Waters materialet. Litt morsomt at dette engang var favorittalbumet mitt.

 

Har dere hørt the madcap laughs (soloalbum) av syd barret?

Lenke til kommentar

Jepp. Knallbra. Høyrde det etter at eg hadde eit skuleprosjekt om Syd Barrett ( som eg valde sjølv), og skreiv slags anmeldelse/gjennomgang av det. Lurer på om eg finne den ein stad. Uansett er det lett det sterkeste av soloalbumene hans, og det er mange interessante songar der. Eg liker "Feel", det skulle vore eit betre opptak av den. Dei kunne kuttet dei greiene på slutten.

Endret av someOen
Lenke til kommentar

Det er som nevnt tidligere her Money som gjorde dark side, og Floyd gennerelt så populær i usa.

Litt morsomt å tenkte på at Us and Them kunne vært utgitt på flere album før dark side. Wright spillte faktisk us and them på keyboard til Zabriskie Point, men regissøren syns faktisk den var for trist, og ble da senere brukt i Us and them, bare litt anderledes såklart.

 

Er forresten enig i at Meddle og Echoes er det beste floyd har lagd, kunne jaggu tenkt meg å være med som kameramann til Live at pompeii, men ville dog svime av pga. en for lang orgasme. :p

 

Atom Heart Mother er også en av mine favoritter, spessielt såklart sangen atom heart, men også Fat old sun, som har en av floyds bedre soloer :)

 

Btw duke, In the flesh live (Roger Waters) er f**n meg bra, og Perfect sence (fra Amused to Death) er en av mine favorittsanger, ever. Hvilken konsert har du vært på forresten? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Aner ikke hvordan jeg kunne ha oversett denne!

Men nå fikk jeg endelig øye på den. Meget fin guide. Jeg synes forøvrig karaktersettingen din var god i forhold til min egen.

Animals og The Final Cut er to undervurderte album som i alle fall er på top3 sammen med Wish You Were Here i min liste.

Lenke til kommentar

Flott guide! Rart jeg ikke har sett denne før. Animals står helt klart som tidenes album for meg, og favoritt album.

Synd at Waters stakk, men da hadde vi ikke fått det fantastiske solo materialet hans.

Synes dog at etter Waters slutta er Pink Floyd sine plater ganske svake, og det hele toppes med en forferdelig live CD.(Pulse)

Lenke til kommentar

Pulse, forferdelig live CD?

 

Synes Gilmour er bedre enn Waters når det gjelder utførelse av musikken. Live in Gdansk for eksempel, var fantastisk. Det gjelder også Pulse. Waters er kanskje bedre i å skrive og komponere sanger.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Flott guide! Rart jeg ikke har sett denne før. Animals står helt klart som tidenes album for meg, og favoritt album.

Synd at Waters stakk, men da hadde vi ikke fått det fantastiske solo materialet hans.

Synes dog at etter Waters slutta er Pink Floyd sine plater ganske svake, og det hele toppes med en forferdelig live CD.(Pulse)

Oh no he didnt?

 

Først av allt, pulse er best. For det andre, pulse er best.

 

Og pulse handler om Dark Side, og noe av momentary lapse of reason og Division Bell ja, men det er elsk uansett.

Waters er ingen flink (vet jeg kommer til å angre på å ha sagt dette) artist, han er sykt flink til å lage musikk, men desverre ikke like flink til å utføre/spille den, derfor det var viktig med folk som Gilmour og ikke minst Wright (han jeg mener er viktigst for at bandet skal få sin berømte sound).

Lenke til kommentar

Ta Pulse opp mot In The Flesh. På Pulse så er det et altfor overdrevet lysshow, virker nesten som om Gilmour prøver å gjøre opp for at Waters ikke er der lenger med altfor mye lys, fjerner mye av fokusen fra musikken, som kansje er like greit. For selv om de spiller korrekt å slikt, så høres mange av de gamle Pink Floyd sangene rett og slett ut som cover forsøk, det er så forbanna dårlig av Gilmour å co akkurat den konserten(ikke sett noen andre konserter av Pink Floyd fra den tiden) at det er helt sykt.

Så har du In The Flesh, der Waters har gjort ALT for å perfeksjonere Pink Floyd sangene, han har tilogmed skaffet seg en vokalist som synger helt likt(så godt som) som Gilmour, atpåtil så er solo materialet han sitt MYE bedre en Division Bell og AMLR.

Vil du høre kvalitet forskjell?

- Comfortably Numb, Pulse

vs

- Comfortably Numb, In The Flesh.

 

Her er forresten original versjonen av Comfortably Numb så dere kan sammenligne. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=tkJNyQfAprY

Lenke til kommentar

Herregud, jeg er så enig!

 

Waters er ingen flink (vet jeg kommer til å angre på å ha sagt dette) artist, han er sykt flink til å lage musikk, men desverre ikke like flink til å utføre/spille den, derfor det var viktig med folk som Gilmour og ikke minst Wright (han jeg mener er viktigst for at bandet skal få sin berømte sound).

 

For meg er det stemmen til Waters som er Pink Floyd.

 

Angående solomateriale, syns jeg Gilmour sitt blir altfor ensformig og kjedelig. Noen høydepunkter er det jo, men sammenlignet med Waters mener jeg ikke det er noe særlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...