Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon


The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

  1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

    • Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke så rart? De fleste er klar over at The Wall er over Animals kommersielt sett, og alle har hørt Another Brick In The Wall. Selv setter jeg glatt Animals over.

 

Er bare jeg som har en personlig agenda mot The Wall, par gode låter, ikke mer. En mindre god skive spør du meg, og stormannsgalskap fra Roger Waters.

Lenke til kommentar

Flott den, sjølv om eg ikkje heilt liker sånn vokalen er på "how du you feel"-delen, høyres litt flatt ut. Og Atom Heart Mother er forferdelig undervurdert (eller i alle fall oversett) blant dei andre albumene. Av ein eller annen merkelig grunn er det et album eg assosierer med vår og spesielt påske. Det er vel det grønne og fine coveret, den optimistiske tonen, og det faktum at eg grodde det i ein påske for nokre år siden.

 

Og amlor er berre kjip. Heile greia høyres 80-talls og fæl ut, og ingen av songane der er blant mine favorittar. The Dogs Of War er øyreverk. Learning To Fly er grusomt overvurdert. Selvfølgelig nokre lyspunkter og, det er for all del ikkje eit dårleg album. Berre etter PF-standarar.

Endret av someOen
Lenke til kommentar
Siden denne albumguiden og dekker soloalbum, må eg berre sei at det klart beste er Roger Waters Amused To Death. Dei andre albumene hans er riktignok ganske dårlege, sjølv om deler av Pros and Cons of Hitch-Hiking er bra (men Radio kaos syg hardt). På ein andreplass kommer Gilmours On An Island. Kva tykkjer dykk?

And the Germans killed the Jews

And the Jews killed the Arabs

And Arabs killed the hostages

And that is the news

 

Et av de beste øyeblikkene i musikkens historie imo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...