Gå til innhold

Canon 5D Mark II til 15 000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva prisnivået ligger på i Japan, men det er ingen umulighet at dette kan stemme.

I USA kan man jo bestille kameraet til noenlunde samme pris.

Personlig ville jeg ikke kjøpt et kamerahus med japansk garanti.

Lønnsomt hvis alt fungerer, men kanskje strevsomt den dagen det ikke gjør det. Rettighetene kan også være betydelig dårligere enn hva den norske forbrukerkjøpsloven gir deg.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har peiling, men er det ikke mulig at 5D MkII har samme type verdensgaranti som L-optikken har?

Canon har ikke "verdensgaranti" på noen kamerahus, selv ikke 1-serien. Bare L-linsene. Men tenk også på at norsk forbrukerkjøpslov (reklamasjonsrett,etc) er ekstremt bra for oss som kjøpere.

/O

Lenke til kommentar

Nei, momsen tar nok selgeren seg av. Det har alltid vært noen som direkteimporterer fra USA eller Japan. Og når det nevnes, så er det dumt å ikke ha norske forbrukerrettigheter på dyre saker. Selv kjøpte jeg Sony bærbar DAT direkteimportert fra USA for 13 år siden. Og det angret jeg på, for lydhodet driftet ut av riktig stilling slik at det begynte å spise billige taper. Denons DAT-taper ble plutselig ikke aktuelle å bruke, og alternativene var mye dyrere. Resultatet ble at jeg måtte kjøpe en stasjonær Pioneer for å kunne spille av de verdifulle opptakene mine. Og det var i og for seg greit nok, for de stasjonære DAT-spillerne til Pioneer er jo blitt legendariske på grunn av sine særdeles gode AD-konvertere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...