Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire laptop - problemer med skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg kjøpte i januar en Acer Aspire 5920G Laptop på Datakjeden i Trondheim. Etter noen måneder kræsjet hele maskina. Dessverre visste jeg ikke at det fantes en recovery-partisjon på harddisken, så jeg formaterte og installerte Vista Ultimate mens jeg ventet på recovery-disker fra Acer. Men det merkelige var at når jeg skulle spille av video - både med VLC og Media Player (med ffdshow) - så ble bildet helt elendig. Kornete, stripete, tåkete og masse firkanter. Jeg regnet med at det var noe driverkluss, men installerte disse fra Acer sin hjemmeside og det hjalp ikke. Fikk recovery-diskene i dag og PCen er nå bedre. Noen sånne grafiske finesser som Vista har fungerer nå - noe de ikke gjorde før recovery. Men fortsatt er videokvaliteten helt forferdelig dårlig. Det er ikke skjermen som er ødelagt, fordi ekstern skjerm har like dårlig bilde. DVD-filmer blir litt bedre enn dvdrip, men fortsatt dårlig.

Så hva kan være galt? Er det skjermkortet som har en feil? Jeg begriper det ikke.

Litt klaging: For øvrig er Acer kundeservice meget dårlig. Ventet i nesten to måneder på recovery-disker, vanskelig å få kontakt med support og når jeg omsider fikk diskene så manglet det drivere og programvare til bl.a. webcam, så det får jeg ikke brukt. Skal aldri mer kjøpe Acer.

Uansett, setter stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette irriterende problemet. Vil jo gjerne se filmer igjen...

Mvh

Kris

Endret av silentk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...