Lurifaksen Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har puttet delene fra en litt eldre PC inn i et bittelite skap, hvor den skal fungere som en slags server i hjemmenettverket (dele internett og filer). Maskinen er en Compaq :x og består av en P3 600mhz CPU, og 256 MB SDRAM. Jeg har installert Windows Server 2003 Enterprise edition (bare på gøy liksom - den lå sammen med de 14(!!) andre CD'ene jeg fikk som beta tester av Office 2003). Maskinen fungerer greit - selv om jeg ikke har satt på CPU kjøleren - bare kjøleribben. Det ser ut til å fungere greit, men gjør det egentlig det selv om maskinen bare fungerer? Kjøleribben var glovarm etter litt 100% load (må fjerne fingen etter ca 0.5 sek for å ikke få skikkelig vondt...). Er det grunn til å tro at noe kan ta fyr her? Jeg regner med blåskjerm før det begynner å bli alvorlig... er det særlig lurt? Gjør egentlig ikke noe om CPU'en blit ødelagt, men det er jo ikke nødvendig å ødelegge den (har en lik 500mhz liggende). Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Rock on. Den vert nok ikkje øydelagt. Men levetida minkar nok, men du har vell ikkje tenkt å ha den i allverdens tid heller Kjøre mjur mi sin PII 350 uten vifte. Knall det. Ps mjur mi er ein Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Tror nok ikke cpu har godt av det. Men jeg mener og huske at en p3 1ghz kunne kjøre uten vifte. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 CPU'en i den forrige "serveren" har i hvertfall klart seg uten vifte i ca et halvt år nå (Celeron 300mhz). Men den var ikke så varm... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 litt ferre mhz da, kjøp en 120mm vifte og kjør ned hastigheten til det uhørbare på den, klin på en bedre ribbe (funnet ut at min p3 600mhz faktisk går fra 32-56grader og vet ikke om det har noe med goop å gjøre så sjekk det du, rens av gammel goop og legg på litt ny, de la sikkert silikon som goop i gamledager ) Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 hva mener du med "Maskinen fungerer greit - selv om jeg ikke har satt på CPU kjøleren - bare kjøleribben." ? høres motsigende ut for meg :o Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Det betyr at jeg ikke har merket noe til at den er ustabil. Har kun hatt den på i noen timer da - men forløpig har jeg altså ikke merket noe "uvanlig". Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 og hva er forskjell på kjøleribbe og cpu kjøler ? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Tror nok ikke cpu har godt av det. Men jeg mener og huske at en p3 1ghz kunne kjøre uten vifte. Med en KEMBO ribbe eller passiv vannkjøling (uten vifte på radiator) så... men ikke uten non ting på .... aktiv kjøling er nødvendig ifra p3-450->oppover (intel) aktiv kjøling er nødvendig ifra AMD k6 300mhz->oppover (amd) jeg snakker av erfarlig her. men for all del, kjør din 1ghz p3 uten du, mulig du har go gjennomtrekk og ei ribbe som takler det. alt er mulig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 og hva er forskjell på kjøleribbe og cpu kjøler ? Hei. Kjøleribbe er selve bare kobber (eller andre metaller) kjøleren uten noen vifte, altså der bare metallklumpen står påfestet og det er ikke festet noen vifte på. CPU kjøler er med metallet og vifta. Ecthelion. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 aha. takk for utfyldende svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå