Gå til innhold

Evga 8800ultra superclocked,hva synes folka her på forumet?

theman85

Anbefalte innlegg

Har et snart to år gammelt evga 8800ultra superclocked...

Det jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med er at det er så mange tester jeg har lest på som sier at feks 9800gtx er dårligere en mitt,og noen tester kommer kortet ikke langt under gtx 260 i mange tester!??

Men det som jeg synes er sykt rart er at alle skjermkort testene jeg har lest på angåede crysis så mener dem mange ganger at med den nyeste intel extreme cpu med 4gig rå ram og gtx 280 greier de å få ut at de max greier 40-45 fps på 1280*1024???????????Jeg har en intel e6750 clocket til 3.2 med 4gig ozc sli ram og det ultra kortet og spiller på 1600*1200 under xp 64 og ligger på rundt 31-36 fps med 2aa itillegg??

Skjønner dere hvorfor jeg er forviret hehe!!

ønsker gjerne en tilbake melding av noen med go peil.så slipper jeg å tenke mere på det:)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultra er jo et bra kort og var opprinnelig et toppkort, så om du får bra framerates er ikke så rart.

Ultra er vel forsåvidt bedre enn 9800GTX fordi 9800GTX kom som en oppdatering til 8800GTX, med 65nm fabrikasjonsprosess istedet for 8800GTX's 90nm og med mindre RAM en 8800GTX.

Det har ikke skjedd så utrolig stor sprang i ytelsen fra da du kjøpte ultra til idag, bare at den ytelsen som var da du kjøpte ultra kan fåes for under 2000kr og ikke 5-6000kr

Lenke til kommentar

eneste dum ting med 8800ULTRA oc-versjonene er at flere av dem, blant annet xfx xxx og evga KO versjonene var nesten ubrukelige med oc klokkene da de ble altfor varme,men er ikke verre enn at man kan stille ned klokken da. ellers så er 8800ULTRA bare en overklokka 8800GTX. men ett godt kort som holder mål idag med ikke for høye oppløsninger:)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...