Spartan Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 15000 aborter gjøres hvert år i Norge: http://www.klikk.no/helse/article331009.ece Samtidig går tusenvis ufrivilig barneløse hvert år.. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ser ikke helt poenget. Vil du at folk skal bære frem barn de helst ikke ønsker for å tilfredsstille behovet til de barnløse få? Lenke til kommentar
lamial Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hm! Ja, hva er det du vil diskutere her? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Det er trist når aborter blir gjennomført, det er enda tristere når et uønsket barn blir født. Endret 25. september 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvor mange barn som trenger familie men ennå ikke er blitt adoptert finnes rundt om i verden? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Jeg tenkte at noens "ulykke" ville ha vært oppfyllelse av andres store drøm når man ser stort på det. Endret 21. september 2008 av Spartan Lenke til kommentar
deer Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg tenkte at noens "ulykke" ville ha vært oppfyllelse av andres store drøm når man ser stort på det.Det er et paradoks, men lite å gjøre noe med. Er for abort, og syns samtidig synd på ufrivillig barnløse. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vi har nok barn som venter på adopsjon. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vi har nok barn som venter på adopsjon. Jeg var av den oppfating av at det var adopsjonsforeldre det var overskudd av.. Noen som har tall på dette? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vi har nok barn som venter på adopsjon. Jeg var av den oppfating av at det var adopsjonsforeldre det var overskudd av.. Noen som har tall på dette? Muligens på landsbasis. Neppe på verdensbasis. Så må det jo nevnes at det er ikke noen menneskerett å få barn, da. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men det er en rett å få leve. Samme hvor uønsket et barn var tror jeg det bare er de aller færreste som ville valgt å aldri bli født framfor å leve det livet de har nå. Derfor er jeg imot dem som sier at det er greit å abortere fordi et barn kan få et dårlig liv pga foreldre, miljø eller sjanse for å få Downs. Ingen burde ha rett til å velge om et annet menneske skal få leve eller dø. Men likevel forstår jeg at noen velger abort når det er absolutt nødvendig. Det er også synd at noen bruker abort som prevensjon. Den beste måten å unngå å bli gravid er å holde seg i buksa. Lenke til kommentar
Gjesdalsberta Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 og poenget ditt var? Jeg er nå veldig glad for dn friheten vi har til å velge i vårt land..... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ikke noe poeng, jeg ville bare dele hva jeg mente om abort. Tror det var noe sånt tråden skulle handle om. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det må nevnes at langt ifra alle som er ufrivillig barnløse er interessert i å ta til seg en annens barn. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Men det er en rett å få leve. Samme hvor uønsket et barn var tror jeg det bare er de aller færreste som ville valgt å aldri bli født framfor å leve det livet de har nå. Derfor er jeg imot dem som sier at det er greit å abortere fordi et barn kan få et dårlig liv pga foreldre, miljø eller sjanse for å få Downs. Ingen burde ha rett til å velge om et annet menneske skal få leve eller dø. Men likevel forstår jeg at noen velger abort når det er absolutt nødvendig. Det er også synd at noen bruker abort som prevensjon. Den beste måten å unngå å bli gravid er å holde seg i buksa. Det livet de lever nå kan skade andre. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det er til enhver tid fler adoptivforeldre som er godkjente enn det er barn som er klare for å bli adoptert bort. -Så ja, det er ventelister for å adoptere! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det livet de lever nå kan skade andre. Hva baserer du det på? Hvis noen uheldigvis er blitt gravid og ikke ønsker barnet, er det automatisk riktig å ta abort fordi barnet kommer til å skade andre om det får vokse opp? Lenke til kommentar
Nukem Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det livet de lever nå kan skade andre. Hva baserer du det på? Hvis noen uheldigvis er blitt gravid og ikke ønsker barnet, er det automatisk riktig å ta abort fordi barnet kommer til å skade andre om det får vokse opp? Mener du at unge par, som ved et uhell klarer bli gravide, burde beholde barnet? Du mener det er egoistisk å ta abort, hvis jeg forstår deg riktig. Uhell skjer i ung og eldre alder, og da mener jeg det er riktig å bruke abort. Syns det er feil å beholde et barn bare for at andre skal kunne adoptere det. Blir liksom som å lage et produkt som andre bestiller av deg. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Mener du at unge par, som ved et uhell klarer bli gravide, burde beholde barnet?Du mener det er egoistisk å ta abort, hvis jeg forstår deg riktig. Uhell skjer i ung og eldre alder, og da mener jeg det er riktig å bruke abort. Syns det er feil å beholde et barn bare for at andre skal kunne adoptere det. Blir liksom som å lage et produkt som andre bestiller av deg. Hadde det vært snakk om noen som lagde barn for å selge det hadde jeg kanskje heller sett poenget ditt, men om noen blir gravide ved uhell, så er det jo ikke noe galt i at noen som er i en mer egnet situasjon adopterer barnet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 At man skal ha barn kan jo komme som et sjokk, men det pleier å gå bra. Jeg vil tro det er sjeldent foreldrene angrer når et barn først har kommet til verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå