Gå til innhold

Beste AGP kort under kr 700,-

dapre

Anbefalte innlegg

Mitt Geforce 6600 GT tok plutselig kvelden her om dagen, og dermed må jeg ha et tilsvarende eller bedre kort. Er ikke interessert i noe over 700,- da resterende hardware blir en flaskehals (P4 @ 2,8 Ghz) Blir prisen noe høyere en ca 700,- virker det dessuten mere fornuftig å kjøpe seg et helt nytt oppsett, og legge på 1000,- til grafikkortet.

Skal bare ha et greit kort som kan hamle opp med 6600 GT kortet. Forøvrig et kort som viser seg å være (var) et meget bra kort.

Har tenkt på et Nvidia 7600 GS/GT eller ATI X1600/X1650 PRO/XT.

Virker som disse er ganske indentiske med 6600 GT kortet.

Takk for alle råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan da velge 7600GT som er et greit kort, om du finner en på lager da.

Ellers så er 3850 det beste valget til AGP med tanke på pris/ytelse og ytelse generelt, men den er vel utenfor budsjettet siden den koster ca. 1k.

Som du selv nevner, så er nok det mest fornuftige å ta en større upgrade på både HK, CPU og GPU.

Lenke til kommentar

Hva med Radeon HD 2600 XP/pro kortene? Disse virker kraftige i forhold til pris. Men jeg har verken behov for DirectX10 støtte eller kjøre HD filmer via pc. Men likevel - de virker kraftige i forhold til pris.

Ytelsesmessig ser Radeon HD 2600 XP/pro ut til å ligge på linje med Geforce 7600 GT/GS

Lenke til kommentar

2600pro blir vel en minimal forbedring, mens hvis du går for 2600XT så vil du nok merke litt bedre ytelse. 2600XT er ikke så gærn mtp ytelse/pris, men når man tenker 3850 til AGP og f.eks 4850 til PCI-e så er de 2 sistnevnte mye mer ytelse i forhold til pris.

Alt i alt, 2600XT er et greit kjøp, men det spørs litt om det ikke er smartere å investere i 3850 som vil gi dobbel så bra ytelse, eller i et PCI-e plattform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...