Gjest Slettet-3rswVhwc Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg bygget for 2,5 år siden en PC sammen med min sønn, men nå har PSU tatt kvelden. Vurderte kun å kjøpe ny PSU, men har begynnt å tvile etter å ha lest litt på dette forumet. Jeg føler å ha falt litt av lasset når det gjelder spesifikasjoner, men prøver meg alikevel. Asus AN8 32 SLI premium AMD 3700+ GF 7800 GT x 2 Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 Er dette noe å "lappe" på, eller er det modent for søpla? Hadde i grunn bare tenkt å kjøpe ny CPU med dobling av RAM. I så fall, hva er max jeg kan sette på dette kortet? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Etter mitt syn ingenting å oppgradere på. - Maks Er 400MhZ DDR Ram - CPU til socket 939 er vanskelig å få tak i, og det finnes ikke stort bedre enn den du har. - Socket 939 er ute av produksjon - Hovedkortet er fjernet fra Asus sine sider. Så nødvednige filer og drivere som kan være viktige, eksempel BIOS oppgraderig kan være vanskelig å få fatt i. BIOS oppdatering kan være nødvendig å utføre ved oppgradering til kraftigere CPU. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) - Hovedkortet er fjernet fra Asus sine sider. Så nødvednige filer og drivere som kan være viktige, eksempel BIOS oppgraderig kan være vanskelig å få fatt i. BIOS oppdatering kan være nødvendig å utføre ved oppgradering til kraftigere CPU. Oops, det er bare trådstarter 'Gekke' som har bytta om på betegnelsen. Så ikke rart at du ikke fant det Skal være A8N-SLI Premium Den siste oppdateringen er fra medio 2007, og jeg er jo ikke helt enig med deg ang. råd om oppgradering. Dvs. hvis maskina duger idag (når den er i orden vom.), så er det ikke dumt å kjøpe en god PSU. Den kan enkelt flyttes over til et nytt system, og er en utgift man uansett må ta senere. Oops2: Asus har også en hk-modell med betegnelsen A8N32-SLI Deluxe slik at trådstarter bør sjekke nøyere mtp. oppdateringer til riktig hk. Endret 21. september 2008 av Zink Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Riktignok siden du har gammeldagse 7xxx kort, så kan du bytte til Intel X38 eller P45 og ta med deg SLi configen, forutsatt at du ikke vil ha noe kraftigere da. Det finnes en SLi hack for Intel brikkesett så du får kombinert stabiliteten til Intel sine brikkesett med SLi, dog funker dette KUN med gamle 7xxx kort. Det skal være sagt at dagens 4850 og 4870 er raskere enn dit SLi oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå