Løve Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg leter etter en ny laptop til å spille på og har kommet frem til at Multicom Kunshan Z97 og Acer Aspire 5930G er de to mest aktuelle maskinene. Siden jeg for det meste har tenkt å spille spill så er det ikke så farlig med en høy oppløsning, og jeg vil heller ha flere effekter enn høy oppløsning. Det som gjør at jeg har vanskelig for å bestemme meg er både prisforskjellen på ca. 2000kr og forskjellen på skjermoppløsning. Jeg har tenkt å spille på native oppløsning siden det ser best ut og da er det selvfølgelig greiest med en litt lavere oppløsning slik som på Aceren, selv om Multicomen har litt bedre specs. Ellers så er jeg veldig usikker på hvilken av disse maskinene som er best egnet til spilling og som gir mest for pengene. Er Multicomen verdt de 2000 ekstra kronene i forhold til Aceren? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 hos multicom får du et biiittteee lit bedre grafikkort (hvet ikke hvor mye bedre tbh..) 0.26 mer ghz i prossesor 80gb mindre lagring hos multicom 1gb mindre ram hos multicom MEN de kjører på 800mhz og acer'n kjører på 667mhz (hvet ikke om hvor mye det har og si :s) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg tror du får mest for pengene hos acer. Oppgrader minnet hvis du velger multicom. 800 mhz vs. 667 mhz har lite å si etter det jeg har lest. Prossessor har veldig lite å si i dette tilfellet. Grafikkortet kan du se sammenligning i under signaturen min. Tviler på at det er store forskjeller da man kan oppgradere fra 9600 til 9650 for 300 kr (f.eks zepto). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå