Gå til innhold

Nytt gamer oppsett, er det bra til 12,500kr ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt på detta oppsettet.

Kabinett: Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Hovedkort 1333FSB: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

Prossesor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD

Strømforsyninger: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

DDR2 minne: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2

Harddisk: Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Lydkort: Creative SB Audigy SE PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, Retail

Er dette oppsettet bra?

Men, er: HIS Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Eller: PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

er den bedre? Fordi koster 4kr mere hehe. Men, er det noe forskjell på ytelsen?

Håper på så mange tips som mulig.

Å vis dere ser at noe ikke går sammen så vær så snill og si ifra.

Den opprinnelige linken til pc'en er: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274

Så jeg har oppgradert den en del som dere ser.

Men, jeg lurer på hovedkortet fordi det var det som stod der.

Å det var det dårligeste(altså billigeste, må ikke være det dårligeste uansett)

Håper på sy mye hjelp som mulig.

Takker og bukker for alt hjelpen jeg kan få

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytt hovedkort til et med Intel P45 brikkesett, bytt DVD brenner til en med SATA-grensesnitt. Ellers så er det greit!

Du finner begge delene i alternativene.

Edit: Ville gått for et 4GB sett PC6400 minne.

Du får nesten tilsvarende ytelse HER til 7495 kr.

Var det dette hoved kortet du mente: MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, 1600FSB, ATX, ICH10, PCI-Ex(2.0)x16

Eller: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

Jeg håper jeg kan få mere hjelp vis noen har noe og tilby.

Men, må jeg har 64.bis OS eller kan jeg ha 32. Det lurer jeg veldig på.

Takker for alle svare jeg kan få

Lenke til kommentar

Eller er detta oppsetter bedre for pengene.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1011126

Det er en link til min venn's oppsett.

Begge er fra komplett men, han har begynt på en annen pc.

Jeg bytta kabinettet til det kammertaen min har som standard for 200kr +

Fordi da har vi likt hehe.

Blir rart med likt men, morsomt.

Håper fortsatt for alle svara jeg kan få.

Ps: Vis det er noe som ikke passer sammen. Helst si ivfra, å Er det stor forskjell med 32 bit eller 64 bit OS(jeg skal ha vista) Får jeg mye bedre ytelse med 64 bit vista for mitt eller hans oppsett?

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Ville tatt oppsettet til kompisen din, det har bedre hovedkort og minne. Det er ingen grunn til ikke å kjøpe 64bit Vista i stedet for 32bit.

Ok, da vil jeg se mere på det.

Men, jeg har hørt at når du bruker 64 bits vista, så yter du alle 4gb ram og fuly av skjermkortet... har jeg hørt iallerfall. Å att du kan oppgradere en del.

Lenke til kommentar

Sånn nå har jeg opptatert glemte å sette hovedkort og minne til det de skulle være.

Er det andre fortsatt bedre? det er vel ikke store forskellen. Kanskje lit svakere prossesor.

Men, tilbake med det 64 bit. Mange sier at jeg burde det og mange sier at jeg ikke burde.

Fordi det er mye problemer og koster mere.

Lenke til kommentar
Bytt til denne brenneren:

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

og dette lydkortet:

Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail

Når det gjelder Vista 64 bit så bruker jeg det selv uten noen problemer.

Ok, jeg skal bytte til cd leseren/brenneren men, ikke lydkortet blir for dyrt.

Jeg kan vel sette det in seinere sant?

Lenke til kommentar
Ville tatt oppsettet til kompisen din, det har bedre hovedkort og minne. Det er ingen grunn til ikke å kjøpe 64bit Vista i stedet for 32bit.

Hah, ser du det Jonas, mitt oppsett er bedre enn ditt :D:D:D

Ja, det kan godt hende men, vor mye koster ditt med skjærm og uten os???

Fordi vis det er samma pris så... blir det ditt tenker jeg..

Lenke til kommentar

Hah, ser du det Jonas, mitt oppsett er bedre enn ditt :D:D:D

Ja, det kan godt hende men, vor mye koster ditt med skjærm og uten os???

Fordi vis det er samma pris så... blir det ditt tenker jeg..

Det koster ca 600kr mere, ikke mye egentlig :O

Lenke til kommentar
Ja ser fint ut ellers, ville kanskje vurdert denne samsung f1 disk, rimelig, stille og rask: https://prisguiden.no/product.php?productId=78748 koster vel heller ikke noe særlig mer.

Skal du overklokke bør du jo ha en litt større cpu-kjøler, kanskje en E8500, er jo ikke stor prisforskjell, du får knanskje 3-4 mer fps i crysis

Men, alle de små tinga får det til og koste noe mere. En jeg hadde forventa.

Men, du tror vel at jeg kan kjøre crysis ganske greit.

Med de tinga jeg viste egentelig ikke at hardisken spilte så mye rolle, trodde det var mere prossesor, skrermkort, hovedkort osv...

Edit: Du syntes jeg burde droppe 32bit os å velge 64 bits. sant?

Alle sier at det blir mye bedre!

Tror du jeg virkelig burde det men her er den orginale linken til pc'en.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274

Er den ram'en der du så på?

Men, tror du benq 22 tommers skjerm kommer til og være grei nok.

Lurer litt på kvalitet hvor mye bedre samsungen er.

Tror den er bedre iallerfall men må ikke være det.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Klart noen hundre lapper her og noen der blir fort tusen, men skal du bestille den ferdig pakken og få komplett til å sette den sammen for deg så kan du hoppe over cpu kjøler og E8400 holder

Velg denne typen ram:

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1024MB XMS, 800MHz Dimm`s koster +42 kr

eller skal du ha 4gb (som jeg vil anbefale)

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 [info] +190

denne hardisken:

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM +143 kr (men du får 250 gb ekstra så den er jo billigere pr gb)

4870X2 er jo et voldsomt skjermkort, og egentlig vil du få bedre opplevelse pr kr med å velge 4870. Det skal være nok til en 22" skjerm, du har jo mulighet til å sette inn ett til (gjelder HK p45/x38/x48) 4870 eller 4870x2 viss du vil det senere, når du trenger mere kraft.

Harddisk har ikke mye å si når det er snakk om spillytelse, men litt raskere loading og oppstart og når det er bedre alternativ til så og si samme pris så er F1 å foretrekke. Ram har litt å si i spill, og i Crysis kan du tjene ca 3 fps med å velge 4 gb og vista 64, skal du bare ha to ikke velg 64 bit. Hver komponent har noe å si, men ting må stå i forhold til hverandre og hvilken software og i hvilken oppløsning.

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Klart noen hundre lapper her og noen der blir fort tusen, men skal du bestille den ferdig pakken og få komplett til å sette den sammen for deg så kan du hoppe over cpu kjøler og E8400 holder

Velg denne typen ram:

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1024MB XMS, 800MHz Dimm`s koster +42 kr

eller skal du ha 4gb (som jeg vil anbefale)

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 [info] +190

denne hardisken:

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM +143 kr (men du får 250 gb ekstra så den er jo billigere pr gb)

4870X2 er jo et voldsomt skjermkort, og egentlig vil du få bedre opplevelse pr kr med å velge 4870. Det skal være nok til en 22"

skjerm, du har jo mulighet til å sette inn ett til (gjelder HK p45/x38/x48) 4870 eller 4870x2 viss du vil det senere, når du trenger mere kraft.

Harddisk har ikke mye å si når det er snakk om spillytelse, men litt raskere loading og oppstart og når det er bedre alternativ til så og si samme pris så er F1 å foretrekke. Ram har litt å si i spill, og i Crysis kan du tjene ca 3 fps med å velge 4 gb og vista 64, skal du bare ha to ikke velg 64 bit. Hver komponent har noe å si, men ting må stå i forhold til hverandre og hvilken software og i hvilken oppløsning.

Så du tror 4870 ville klart crysis aleine??? Jeg har iallerfall hørt att det krever veldig mye, så jeg bare stappa på med en del jeg hehe.

Hadde vært deilig med en pc som du ikke trengte og oppgradere med en gang.

Sparer jo noe penger på bare en 4870 men, er jo dobbel så dårlig ytelse, vil ikke si dårlig, men ikke fult så bra.

Edit: når begge er 2gb og en er bare 512mb... Det skjønner jeg ikke helt.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Vanlige 4870 leveres med 512 mb, men det finnes produsenter som gir ut kort med 1 gb. Når det gjelder 4870x2 så har de 1 gb pr gpu, altså 2gb. Så store mengder minne er kun nødvendig i store oppløsninger spesielt over 1680x1050

Det finnes tester som kan vise forskjellen mellom 4870x2 og vanlig 4870:

http://www.lostcircuits.com/video/diamond_4870x2/6.shtml

Så lenge du ikke har 4xAA så yter det egentlig likt i crysis, noen spill vil vel dra bedre fordel enn det du ser her, i visse tilfeller 100%, men spørs om du har behov for 100 fps i forhold til 50. Så du må jo nesten vurdere, uansett så er det veldig enkelt å sett inn ett til 4870

Her er en annen test,

http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA...D4870x2/pg3.htm

ingen av disse er en fasit på hva du burde kjøpe, men kanskje lese en tredje test å så vurdere og hvor mye du vil betale.

Edit: Her er test som viser forskjellen mellom 512 og 1 gb

http://www.hardwarezone.com/articles/view....;cid=3&pg=8

bare en fps i forskjell i spillende ytelse

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...