Piratpjokken Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Det har seg sann at som jeg har hatt hvert eneste år så lenge jeg kan huske (ok, ikke barneskolen da), så har vi hatt egentrening.. Ett mareritt for en og enannen. Så, jeg interreserer meg ikke i noe annet en det som kan gi meg et lite kick (paragliding, skydiving (har ikke prøvd, vil prøve), klatring, og selvsagt parkour). Parkour er det eneste du kan i det hele tatt gjøre i mitt tilfelle da. Så, jeg tenker øvelser på vaults, teknikk, spenst og styrke/utholdenhet i armer. Er ikke særlig tung (60kg), og musklene i føttene holder i drøssevis. I armene er det så som så, men jeg sliter ikke et øyeblikk da. Balansen er nært sagt perfekt, spenst er overkill, men man får aldri nok. Trenger altså "hinder", eller poster der jeg kan trene: -Teknikk -Spenst -Vaults -Headstands av ymse slag -Styrke/utholdenhet i armer (diverse pulls?) -Underbars -Tic-tacs -Fjerning/økt toleranse ovenfor psykiske hinder (det krever jo litt å hoppe noen meter for så å lande på en trill rund stang?) -Landinger Og alt annet dere kan komme på. Jeg har tilgang til generelt gymutstyr.. Altså, slikt man finner vanligvis i en gymsal. Endret 21. september 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
Aeilertsen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hmm. Sett op en løype som er krevende. Flere hinder etter hverandre for å bedre flyten Diverse vault til precitions i løypa Vanlige precitions(som du virkelig må ta i for å klare) En underbar eller to Tic-tac precition Wallruns om du har mulighet Arm-jumps om du har muligheten Landinger ka du trene fra en halv til en meters høyde. Bare fra en kasse eller noen benker osv. Høyden er ikke viktig, bare du fokuserer på riktig teknikk. Fokuser også mye på å trene ruller. Hmm styrke. Det overlater jeg til noen andre. Wallspins har ikke noe med parkour å gjøre. Og forresten, hva er overbar? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) for så vidt er vel wallspins freerunning når jeg tenker meg om ja... Da stryker vi den Overbar er motsatt av underbar.. Du henger f.eks etter en stang, heiser deg opp, og kaster føttene over uten å touche stangen (tror jeg)... Mulig overbar går under kategorien "pulls". hmm.. Nå begynte jeg å lure på hva jeg tenkte på.. Og til styrke kan jeg bruke noen av de greierne de 2 guttene har. Dette kan bli morro Endret 21. september 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
Aeilertsen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvor du får "pulls" fra og sånn vet ikke jeg. Aldri hørt om den øvelsen. For å være ærlig har ikke navn en shit viktighet i parkour. Kun riktig utførelse(ikke skadelig), effektivitet og sikkerhet er viktig. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Det er så sant som du kan få det. Vel, en pull/muscle up, drar du deg opp f.eks en vegg/stang med hendene, i andre versjoner bruker du også føttene, men da trener du også teknikk (for å klatre opp vegger). Om jeg ikke er helt på trynet er dette David Belle (fyren som gjorde parkour til parkour), som gjør en type pullups Lenke til kommentar
Aeilertsen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 En pull-up og en muscle-up er to vidt forskjellige ting. Og det med føttene du refererer til er nok en climb-up. Siste steget for å komme deg opp en vegg/kant. Og du er nok på trynet(dine egne ord:P), for det er nok ikke David Belle. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 å pokker.. Velvel, da lærte jeg noe i dag også! Takk! Lenke til kommentar
Aeilertsen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Pull-ups(dårlige, men dog) http://www.youtube.com/watch?v=kEvqEterTak...feature=related Muscle ups(se hele, funnny:P) Om du ikke visste det:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå