Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Styling parklys lov?

Iceman22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Er ikke lovlig med noe annet enn gult og hvitt, nei.

Hva er definisjonen på hvitt? Noen LED-parklys er temmelig blå i fargetonen, men hvor går grensen mellom blått og hvitt?

Siden smaken er delt, skal jeg la være å kommentere grønnfargen på bildene :innocent:

Lenke til kommentar

Er nok bare gult og hvitt som er lov ja.

Fytti rakker'n så stygt det var med de grønne lysene der!

Ser jo helt bananas ut jo...

Plysj på setene, og en klase wounderbaum i speiliet, så er du fullkommen. Sleng på en "heftig" biltema stereopakke med det samme så er det bare å slå seg løs. :)

Nei... vanlige hvite lys ser best ut, uansett bil synes jeg.

Lenke til kommentar

Hva er definisjonen på hvitt? Noen LED-parklys er temmelig blå i fargetonen, men hvor går grensen mellom blått og hvitt?

Siden smaken er delt, skal jeg la være å kommentere grønnfargen på bildene :innocent:

i dette tilfellet blir ok definisjonen så enkel som at så lenge du kan se at det lyser hvitt så er det lov. lyser det blått/blåskjær i det så er det nok ikke lov.

Lenke til kommentar

Hva er definisjonen på hvitt? Noen LED-parklys er temmelig blå i fargetonen, men hvor går grensen mellom blått og hvitt? :innocent:

Det får være opp til kvalifisert fargepersonell å vurdere. :p

Neida, lys som ser blå ut er i utgangspunktet ikke lov, men det er ikke alltid at politiet bryr seg heller. Er noe varierende praksis fra distrikt til distrikt på området. Ble selv stoppet med USA-lys i fronten, altså oransje markeringslys og fikk valget mellom 1300,- raske i bot, eller å kjøre bort på nærmeste bensinstasjon å bytte til hvite. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...