Gå til innhold

Problem med Instalasjon av Fedora

MaTh

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med å instalerer Linux Fedora på min egen bygde stasjonære PC. Jeg har veldig lyst på Linux fordi jeg ville prøve noe nytt.

Jeg instalerer og alt går fint, CD Rom åpner seg og jeg tar ut CD'en som det står jeg skal gjøre. Maskinen Rebooter også pluttselig står det på Skjermen " No Input Signal "

Jeg har en Acer 20" Skjerm, men tror ikke det er den som er feil, fordi når det kom

" No Input Signal " klikka jeg på tastaturet ( Logitech G15 ) og kom til å trykke på noen av Kontroll knappene ( Ctrl, Shift, etc ) også noen av tallene helt til høyre. Da kom det som egentlig skulle ha kommet på vanlig skjerm, kommer sirka 50 ganger forstørret, og jeg skriver ferdig registrering også videre, men " Finish " knappen funker ikke. Så alt er fucka.. Restarter Maskinen men ingen forskjell.

Noen som har hatt samme problem / erfaring eller noen som kunne ha hjulpet meg med dette? Hadde vært tusen ganger glad. For dette Irriterer meg!

Endret av MaTh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tillater meg i å svare selv om jeg ikke kjører Fedora.

Bruker Fedora GRUB boot-loader?

Start pc-en og kjør inn i en opprettingskonsoll.

cd /boot/grub

Hvis Fedora bruker GRUB kommer du inn i den mappen med kommandoen over.

Det som er feilen tipper jeg er at skjermkortet kjører en oppdateringsfrekvens som ligger langt utenfor det som skjermen takler. Derfor ville jeg ha anbefalt at oppstartssekvensen hadde gått i ikke-grafisk modus. Rediger filen /boot/grub/menu.lst

Dette kan du gjøre med:

nano /boot/grub/menu.lst

Finn linjen det står: defoptions=quiet splash

Endre den til: defoptions=quiet nosplash

Lagre med CTRL + O (Enter)

Start på nytt. Hvis Fedora bruker GRUB-loaderen skal oppstarten/booten nå kjøre ikke-grafisk.

Lenke til kommentar

Altså, jeg er totalt Newbie på Linux / Fendora.

Jeg har så vidt vært borti det og det så bra ut.

Så jeg har egentlig ikke peiling på hva du sa ^.^

Men Siden Skjermkort er integrert i Hovedkort så regner jeg med at det ikke skal by på problemer?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Flyndrefjes: du har vell lest hele tråden hans ? for meg virker det som han er HELT ny og første gang med linux. så da hjelper det han ikke noe med at du bare kommer med noen komandoer til han :p

Hmm... tror ikke det finnes noen enklere måte enn dette. Det krever bare litt kunnskap om enkel tekstbehandling.

Men er det for vanskelig er det nok best å få hjelp av en person som møter opp på stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...