Gå til innhold

AGP (PCI)


Anbefalte innlegg

På CoolBits i Windows XP står det på AGP Innstillinger at AGP er deaktivert. Pussige greier. noen som vet hva som kan være galt?

På AdapterInformasjonen til mitt geforce3 står det :

Busstype : AGP (PCI Modus)

 

Tilbake til AGP-Innstillingene står det også på Funksjoner:

Ukjent AGP 0.0 (maksimal dybde på forespørselskø : 1

 

NVIDIA AGP 2.0 (4X,2X,1X)

Maksimal dybde på forespørselskø : 32

 

Faktisk:

Maksimal dybde på forespørselskø: 1

 

Hva betyr det der? at jeg kan sette dybde på forespørselskø til 32? hva betyr forespørselsdybde? Hva er det godt for?

 

Det som plager meg er når jeg spiller cs, virker som maskinen stopper opp hvert 3 sek lixom, hakker i 0.5 sekunder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er umulig å få over 8000 3dMarks viss du kjører på AGP 1X. dette selv med et så fett skjermkort. med min maskin fikk jeg før 6000 ved 1000mhz prosessor og gf4 ti 4200. får nå 8000 med xp2000/ gf4 ti 4200. hva problemet er er vanskelig å vite med prøv å bytt skjermkort med en kompis og kjør 3dmark da... eller gjør som meg: formater og start på nytt..... :D

Lenke til kommentar

Du var da veldig skrå sikker da. Tror du det er umulig å få 8300 i 3d mark fordi du har "ToTusen XP også ti4200 atpåtil" så kan ikke jeg få 8300 poeng med mitt system? Da må jeg bare si at, joda det går nok ann :yes:

 

Synest egentlig scoren din var litt lav, men jeg vet ikke annet av systemet ditt en du har fortalt her da...

 

Uansett.

 

Kan noen hjelpe oss?

Lenke til kommentar

Klippet fra www.sudhian.com og gjelder for VIA-chipset.

 

"Installing the VIA 4in1 AGP driver in Normal mode forces the use of AGPx1. Installing this driver in Turbo mode will allow the use of AGPx2 mode (if your card supports it) and AGPx4 mode if this is selected in the BIOS. Both AGPx2 and AGPx4 modes can impact on stability with some graphics cards."

 

"AGPx1 provides a maximum bandwidth of 266MB/s, AGPx2 provides 533MB/s, AGPx4 1066MB/s and AGPx8 a massive 2.1GB/s. Whether the average game even requires 266MB/s is another story... In practice one sees very little difference in frame rate between AGPx1 and AGPx2 - and even less with AGPx4."

 

 

AGP 4X er driver/OS/registerstyrt

Innstillinger i bios muligjør kjøring av AGP 4X kun.

Lenke til kommentar

aida32 var et kjekt lite program det :)

Det sier så mye som

AGP Properties

AGP Version 2.00

AGP Status Disabled

Agp Aperture Size 128MB

Supported AGP Speeds 1x,2x,4x

Fast-Write Not Supported

Side Band Addressing Supported,Disabled

 

Dette begrunner jo bare mistanken min om at AGP er disabled, skal prøve å reinstallere på det viset du fortalte om P@rm@nn .

 

Er forresten Side Band Addressing smart å ha enabled?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...