Gå til innhold

Bilde problemer på min Samsung 32"

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte for noen uker siden denne tv'en. En Samsung LE32A656, en tv som ser ut som en flott når det gjelder spec, men når jeg har prøvd tv'en litt merker jeg at bilde ikke er alt for mye å skryte av. Spesielt når jeg ser på sportsendinger kan jeg se sånne firkanter veldig godt. Noen som vet hva som kan være problemet?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, kjøpte for noen uker siden denne tv'en. En Samsung LE32A656, en tv som ser ut som en flott når det gjelder spec, men når jeg har prøvd tv'en litt merker jeg at bilde ikke er alt for mye å skryte av. Spesielt når jeg ser på sportsendinger kan jeg se sånne firkanter veldig godt. Noen som vet hva som kan være problemet?

Håper på svar!

Problemet er at tv-en i liten grad takler normale tv sendinger. Den gjør rett og slett ikke verdens beste jobb med å skalere dem opp slik at de skal passe til skjermens oppløsning. På sports sendinger så beveger kameraet seg mye og veldig fort. Skjermens responstid et ikke kjapp nok til å følge dette og derfor blir problemene veldig synlige. Av en eller annen grunn er ikke 32" Samsung 100hz i 6 serien. Det er synd for det ville nok hjulpet litt...

Lcd tv-er er best på høy oppløsning, men i Norge er det en stund til standard tv sendinger kommer over 576i.

Hvis du ikke har dekoder, men bare kjører antenna rett i tv så kan det nok hjelpe med dekoder...

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Ok, takk for et godt svar. Oppklarte mye dette, har forresten en hd dekoder fra canaldigital. Synes det var litt synd, det med sportsendingene, ser jo masse sport. Men når jeg ser på film da, har ikke prøvd ut det ennå, hvordan er det?

Hvis du har en dvd spiller med god oppskalering via hdmi så skal det bli ganske bra:). Sony sin nyeste dvd spiller får du til rundt 900 kroner og den gjør meget god jobb på dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...