Thyrfing Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hei, kjøpte meg ny lcd tv sist uke, har nå kjøpt meg hdmi kabel for å koble laptopen til tv, det fungerer som en drøm, men jeg får ikke noe lyd, jeg har en minijack kabel fra pcen og inn i minijack kabelen til tven, men ingen lyd., får lyd når jeg kobler til vga. NB, jeg vet at man ikke får lyd ved HDMI, VGA og DVI. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 HDMI kabler kan overføre lyd Har du prøvd uten minijacken? Det kan jo være en innstilling på tv'n også da, ettersom hdmi somregel brukes til lyd også Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 nei, jeg glemte å si at jeg bruker dvi til hdmi adapter fra pcen, så derfor er det ikke lyd via hdmi kabelen, så klart får man lyd via hdmi, men ikke når man bruker dvi til hdmi adapter. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Sikker på at er en minijack INNGANG da? Og ikke en UTGANG? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 er 100 prosent sikke på at det er inngang og ikke utgang, siden den kabelen fungerte strålende med VGA bilde:) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvilken tv er det snakk om? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Samsung 32" A4 Lenke til kommentar
Helgesr Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 tv'n velger antagelig lyd kilde samtidig som du velger bilde kilde. Når du velger vga bilde inn, bruker tven mini jack lyd inn. Mens ved HDMI vil tv'en bruke HDMI som lydkilde også. Mulig det går an å forandre dette med noen innstilliger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå