lilko Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når jeg ser på tv så myser jeg hele tiden (skjer aldri når jeg sitter forran dataen) Jeg bruker ikke briller, ser godt, lite vondt i huet. Hvorfor gjør jeg det egentlig? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Snakker vi om nyser, eller lager du ost npr du sitter foran TVen? Birger Lenke til kommentar
lilko Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Snakker vi om nyser, eller lager du ost npr du sitter foran TVen? Birger Myser aka kniper øynene litt sammen på en måte <___< Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er nok dette han snakker om, Birger: II myse v2 (jf sv mysa 'småle' og myopi, besl med gr myein 'lukke øyne og munn') knipe øynene sammen m- mot sola Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Du sitter sikkert for nær eller for langt ifra TVen. Kan også være at det er sterkt lys i rommet. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Du sitter sikkert for nær eller for langt ifra TVen. Kan også være at det er sterkt lys i rommet. Er ikke det heller skjønner du. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hva skjer hvis du tvinger opp øynene dine? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Hva skjer hvis du tvinger opp øynene dine? Hehe, det skjer bare at jeg glemmer og holde dem oppe og begynner å myse igjen.. Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 hadde samme problemet.. Ordnet seg etter jeg fikk briller Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Oppsøk optiker, skader ikke å ta en test. Om du har greit syn så har du bare tapt noen kroner(med mindre optikeren utfrer gratis synstester) og ser du dårlig så finner du ut av det og kan få deg briller eller linser. Du kan også spørre optikern om hvorfor du myser. Det er ikke alltid så lett å selv oppdage at en ser dårlig. Forandring av synet skjer sakte og det er ikke sikkert at du oppdager hva som skjer med synet ditt. Jeg husker at jeg ble helt sjokkert når jeg fikk meg briller første gang, en helt ny verden. Du sier at du ikke myser på dataskjermen, det kan være fordi avstanden fra øynene til dataskjermen er "optimalisert" synet ditt. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når jeg ser på tv så myser jeg hele tiden (skjer aldri når jeg sitter forran dataen) Jeg bruker ikke briller, ser godt, lite vondt i huet. Hvorfor gjør jeg det egentlig? Man myser for å beskytte øynene mot kraftig lys. Hvis det ikke er noe annet lys enn tv-en virker lyset fra tv-en ganske sterkt. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å skru på noe annet lys i rommet, eller skru ned lysstyrken på tv-en. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Gjør som Thlom sier, dra til optiker for å få sjekke synet ditt. Utstyret hos en optiker er langt bedre enn å stå 5 meter fra en bokstavtavle med en skje forran ene øyet. Det kan også være annet enn nærsynthet vi snakker om, astigmasjon (en type vinkelfeil), som også gir en nesten umerkbar dobbelsyn kan bidra til at du myser. Eivolele: Du har selvølgelig rett, man myser for å beskytte seg mot kraftig lys. Men hvis du er kjent med prinsippene ved fotografering vet du at en liten blenderåpning gir bedre skjerpedybde, derav mysingen for å få bedre skjerpe. Lærere på skolen f.eks, har som oppgave å se hvem av barna som myser når de leser på tavla'. Det er et sjelden unntak at de barna som myser, ikke trenger briller. Lenke til kommentar
cloudstrife Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 noen ganger hjelper det å myse hvis man skal se sånn skjult 3d-bilde. kanskje det er derfor. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hadde samme problemet.. Ordnet seg etter jeg fikk briller 1+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå