Speik Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Har i den siste tiden fått en viss interesse for cloudscape photography, altså bilder av skyer eller landskap hvor skyene er hovedmotivet. Har ikke postet her på lenge, men ville vise frem disse bildene og se om det faktisk er noe å satse videre på. Vet at det er generelt litt no-no å poste mange bilder i samme tråd, men jeg ser på disse som en serie. Gikk for en høykontrast s/h-stil med litt film-stil grain. ISO 100, f/11, 18mm, varierende lukker. Endret 21. september 2008 av Speik Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Personlig så likte jeg nr. 3 best av dem, og nr.2 minst. Men som sagt nr. 3 var bra! Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg liker egentlig ikke dette med bildeserier, så gjør det på min egen måte; kommenterer kun et av bildene. Så la oss ta for oss det første. Det er et nydelig motiv, med skikkelig med liv i skyene. SH koverteringen er bra på skyene, men fjella er ikke så bra. Den virker rett og slett falsk med linjene rundt snøen. Men er forgrunne satt inn, eller er det orginalt? men ellers et greit bilde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg har ingenting imot bildeserier, men det er for mye stress å kommentere hvert bilde. Som serie er de helt ok, men det er litt pregløst satt i sammenheng med hverandre. Men jeg må definitivt innrømme at nummer 1 og 3 er ganske tøffe bilder. Ikke bilder jeg ville tatt, men stilige i sin heftige dramatikk. Det siste er også litt ok på grunn av den flotte diagonalen, men som helhet er de to jeg nevnte først de eneste jeg synes er virkelig gode. Lenke til kommentar
cookie007 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Syns du tar noen flotte bilder, og 1,2,3 er mine favoritter, men jeg greier ikke skille dem fra hverandre. Kansdkje du kunne lagt ut med farger en gang? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Men er forgrunne satt inn, eller er det orginalt? Originalt alt sammen. Ingen redigering på noen av bildene bortsett fra crop, s/h og standard kurver. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Nr. 1 er spektakulært; glatt. Jeg liker det, det gjør jeg virkelig! Herlig valg av format. Nr. 2 og 3. gir meg ikke så mye, men det siste kan jeg leve med. Ganske stilig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Flotte bilder! Var stilig som svart-hvitt, må si jeg likte det første best pga jeg digger slike bilder med fjell med snø på, synes det er så fint. Men hadde vært gøy å sett de i farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå