Tittoffer Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Trenger veldi med hjelp... Har en Ferrari 4000 bærbar som har krashet... Jeg fant ut at vi hadde en Ferrari 4000 i dag (fant den i et skap ) men når jeg starter den så komme det konstant opp: Broadcom UNDI PXE-2.1 v.8.1.53a Copyright © 2000-2005 Broadcom Corp. Copyright © 1997-2000 Intel Corp. All right reserved. PXE-E61: Media test failure, Cheack cable PXE-MOF Exiting Broadcom PXE ROM Dette kommer opp hele tiden???? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det betyr antageligvis at maskinen ikke finner noen fornuftig boot fil, og siste utvei er ofte at den prøver å boote fra nettverket. Trykk F12/2 under oppstart for å gå inn i bios. Der ser du oppstartsrekkefølgen på komponentene. Harddisken bør stå først, deretter CD-rom. Vil ikke maskinen starte med harddisken kan det tyde på at OS-installasjonen må repareres. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Som en alternativ utvei kan du prøve å trykke <Alt+F10> under oppstart, når Acer logoen vises. Da reinstalleres operativsystemet og maskinen settes slik den var da den var ny. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Kommer ikke så langt at Acer logoen vises?? Kommer først en Ferrari formel-1 så kommer den teksten jeg skrev.. Har kommet innpå BIOS men hva skulle jeg gjøre der?? på Boot menu der står det: Hard drive Floppy devises Cd rom Network Boot Kan flytte på rekkefølgen på de(viss det er til hjelp )?? Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Bruk Alt+F10 når du ser Ferrari formel 1 bilen du... det er ikke en acer-logo under oppstarten på denne da den er byttet ut med ferrarien. trykk de flere ganger etter hverandre. Ettervert vil det komme enten "Starting Acer E-recovery management" eller "Loading RAMDISK" eller lign. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Trykker for harde livet på alt+F10 men det begynner bar å pipe?? Så kommer den teksten igjen Endret 20. september 2008 av Tittoffer Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Har du prøvd å sette BIOS til default settings også? Om ikke det funker så tyder det på at enten en enhet i maskinen eller kabelen til enheten er defekt. Hovedkort, skjermkort, lydkort og nettverkskort er en enhet i denne maskinen om jeg ikke husker helt feil, lenge siden jeg har skrudd på Ferrari 4000 nå.. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hard Drive skal først i boot sekvensen. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 ok men kan vere den mangler en komponent.. aldri si aldri har sikkert ligget i skapet ganske lenge Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ut i fra åpningsposten kan det se ut som at harddisken din faktisk mangler. Har du sjekket om den er til stedet?? Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Nei men så noe ligge inni skapet som kunne ligne skal sjekke neste gang jeg er hos mormor (der jeg fant den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå