Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så, er det noen som tror at muslimer kommer til å stå for nøyaktig de samme verdiene om 50 år som i dag?

Vel, undertegnede har ikke registrert noen forandring på den kanten de siste 50 år, de ekstreme er forsatt like ekstreme. Om de nøyaktig står for de samme verdiene om 50 år er usikkert, men så lenge verdiene er nøyaktig like undertrykkende og fiendtlige som i dag har det egentlig lite og si om de er nøyaktig de samme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så, er det noen som tror at muslimer kommer til å stå for nøyaktig de samme verdiene om 50 år som i dag?

Vel, undertegnede har ikke registrert noen forandring på den kanten de siste 50 år, de ekstreme er forsatt like ekstreme. Om de nøyaktig står for de samme verdiene om 50 år er usikkert, men så lenge verdiene er nøyaktig like undertrykkende og fiendtlige som i dag har det egentlig lite og si om de er nøyaktig de samme.

Når du har studert emnet de siste 50 år, så kan du vel da liste opp hvilke verdier som gjaldt da, og som gjelder nå, slik at vi andre kan forstå litt bedre hvor skadelig, eller hvor merkelig akkurat den religionen er i forhold til "de" andre, som har endret seg de siste 50 år!?

 

 

Det du trekker frem er altså ektremister, og de jeg har vært borti har ikke beveget seg siden moseloven, men heldigvis er de i et eksklusivt mindretall, og da gjør jeg som med troll på webben, jeg forer dem helt etter eget behov.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Så, er det noen som tror at muslimer kommer til å stå for nøyaktig de samme verdiene om 50 år som i dag?

Vel, undertegnede har ikke registrert noen forandring på den kanten de siste 50 år, de ekstreme er forsatt like ekstreme. Om de nøyaktig står for de samme verdiene om 50 år er usikkert, men så lenge verdiene er nøyaktig like undertrykkende og fiendtlige som i dag har det egentlig lite og si om de er nøyaktig de samme.

Når du har studert emnet de siste 50 år, så kan du vel da liste opp hvilke verdier som gjaldt da, og som gjelder nå, slik at vi andre kan forstå litt bedre hvor skadelig, eller hvor merkelig akkurat den religionen er i forhold til "de" andre, som har endret seg de siste 50 år!?

 

 

Det du trekker frem er altså ektremister, og de jeg har vært borti har ikke beveget seg siden moseloven, men heldigvis er de i et eksklusivt mindretall, og da gjør jeg som med troll på webben, jeg forer dem helt etter eget behov.

 

:cool:

Det er helt riktig at muslimene har forandret seg, men det er ikke til de bedre. De var mindre konservative for 50 år siden. Forskjellen er at Islam åpner for mye mindre tolkning enn de andre relgionene. Det står like ille ting i kristendommen, men vi kan mye lettere si at det ikke teller. Dette kan de ikke like lett i Islam, og dermed kan relgiøse ledere ta over landene deres.

 

Forandring tar også tid, og det er ingenting som tyder på at om 50 år vil folk ta koranen mye lettere.

Lenke til kommentar
Til de to siste posterne: Det er helt umulig å si at "de" kommer for å gjøre slik eller slik eller "er" sånn eller sånn. Muslimer finner man i svært ulike land og i svært ulike tradisjoner, i tillegg har man individuelle forskjeller innenfor der igjen.

Patetisk.. Du har ingen rasjonelle argumenter å komme med, så svarer med å stemple meg som en generaliserende rasist.

Eller nei, kanskje jeg tar feil. Kanskje landet flommer over av innvandrere og fremmedarbeidere pga. klimaet..?!

 

Mange av lykkejegerne deler nok noen av våre verdier ettersom de velger å reise halve verden rundt for å komme hit, men vår naive flyktning- og innvandringspolitikk gjør ikke akkurat den gruppen noen tjeneste..

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Folk har vist veldig lite statistikk i denne tråden her derfor blir det så useriøst, men noen enkle søk gjør det lett for å finne relevant informasjon. Integreringen går motsatt i England som vist fra statistikken jeg henviste til tidligere i tråden og myndigheter ser ut til å støtte etableringen av parallelle samfunn pga. de nye shariadomstolene. Opptøyene i paris i 2005 og mer nylig i københavn viser at det strengt tatt ikke går så bra der med integreringen men klarer ikke å finne noe relevant statistikk angående integreringen akkurat nå. Jeg vet om en statistisk undersøkelse som ble gjort i Tyskland som viste at de unge muslimene hadde også radikale og ekstremistiske holdninger der også.

 

Når det gjelder demografi er det rimelig enkelt å si at vis trenden som er nå fortsetter kommer muslimene til å være flertall i Europa innen 2100. Disse muslimene kommer til å ha mest sannsynlig sin egen kultur og kommer til å forme samfunnet etter det uten å ta hensyn til minoriteter. Konsekvensen av dette vil jeg ikke tenkte på.

bare sjekk posten min for demografi greia.

 

Det spennende er jo etterhvert som det blir flere krav og etterhvert som det går dårligere og dårligere med økonomien og folk ikke kan flykte fra problemet kommer det til å skje konflikter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dokumentasjon!

 

:thumbup:

Koranen er vel rimelig eksplisitt på at reformasjon er fy-fy..?

 

 

For deg, mulig! For meg ganske umulig!? Har du da en farbar vei for oss begge å foreslå, eller tviholder du?

 

 

:)

Lenke til kommentar
Dokumentasjon!

 

:thumbup:

Koranen er vel rimelig eksplisitt på at reformasjon er fy-fy..?

 

 

For deg, mulig! For meg ganske umulig!? Har du da en farbar vei for oss begge å foreslå, eller tviholder du?

 

 

:)

 

Vel en grunn kan være at det er vanskeligere med reformasjon innen islam er at ordene i Koranen skal være guds ord og derfor kan det være litt vanskeligere å reformere til forskjell fra kristendommen hvor boken ikke er direkte guds ord.

Lenke til kommentar
Når du har studert emnet de siste 50 år, så kan du vel da liste opp hvilke verdier som gjaldt da, og som gjelder nå, slik at vi andre kan forstå litt bedre hvor skadelig, eller hvor merkelig akkurat den religionen er i forhold til "de" andre, som har endret seg de siste 50 år!?

Da lager vi en avtale at vi møtes når du er 90 og jeg er 80, så kan vi debattere hvem som fikk rett :) Har dessverre ikke fasiten, men velger heller og se på fakta og være skeptisk til det motsatte er bevist. At noen er uenige og ser ting fra et annet synspunkt enn meg, kan jeg tåle, bare mine motdebattanter holder seg saklige. Ikke alltid like lett og skjønne hva du mener PencilCase, men håper vi kan respektere hverandres meninger til tross for at vi mulig er ganske uenige?!

Lenke til kommentar

Dette tror jeg løses bedre om man behandler muslimer slik som alle andre, enn å vise finger til dem av prinsipp. Hat avler hat. Jeg er for å verne om norske verdier og selvstyre, men det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet. Om vi i vesten ikke evner å opprettholde vår befolkning alene, så skader det ikke med litt innvandring. At man kan stille krav til dem som kommer? Klart det, men gi dem statlig finansiert norskundervisning først for f**n. At dette ikke er obligatorisk er en skam. Våre tipp-oldebarn kommer ikke til å bry seg filla om de har stamfedre fra Norge, Somalia og Pakistan, så hvorfor skal vi bry oss? Alternativet for Vest-Europa er jo en stadig synkende befolkning og det kan vi bare glemme, fordi da har vi ikke nok hender til å ta oss av pensjonisteksplosjonen. Vi trenger hender til å drive velferdsstaten, så ta inn bra folk, samme hvor de er fra.

 

 

 

Befriend a muslim today!

 

Avien out, <3

Lenke til kommentar
Alternativet for Vest-Europa er jo en stadig synkende befolkning og det kan vi bare glemme, fordi da har vi ikke nok hender til å ta oss av pensjonisteksplosjonen. Vi trenger hender til å drive velferdsstaten, så ta inn bra folk, samme hvor de er fra.

Og om disse folkene kommer til Norge kun for å leve på trygd? Det blir ikke flere hender til å drive velferdsstaten av det.

Lenke til kommentar
Til de to siste posterne: Det er helt umulig å si at "de" kommer for å gjøre slik eller slik eller "er" sånn eller sånn. Muslimer finner man i svært ulike land og i svært ulike tradisjoner, i tillegg har man individuelle forskjeller innenfor der igjen.

Patetisk.. Du har ingen rasjonelle argumenter å komme med, så svarer med å stemple meg som en generaliserende rasist.

Eller nei, kanskje jeg tar feil. Kanskje landet flommer over av innvandrere og fremmedarbeidere pga. klimaet..?!

 

Mange av lykkejegerne deler nok noen av våre verdier ettersom de velger å reise halve verden rundt for å komme hit, men vår naive flyktning- og innvandringspolitikk gjør ikke akkurat den gruppen noen tjeneste..

 

Min post var rasjonell, da jeg forsøkte å nyanserte det generaliserte bildet mange har av muslimer som en homogen gruppe, noe som ikke er tilfelle. Rasist har jeg aldri kalt deg, det er din egen slutning. Men posten din, som var en av dem jeg kommenterte, var definitivt generaliserende.

 

Ja, klimaflyktninger vil vi få flere og flere av de neste tiårene. Så om vi ikke ønsker å stenge dørene for vårt humanistiske ansvar og å kaste ut de vi har i Norge i dag, så må vi finne en måte å leve sammen så godt som mulig. Å generalisere både på deres grupperinger ("muslimer") og om hvorfor de er her ("lykkejegere") hjelper definitivt ikke på dette.

Lenke til kommentar
Å generalisere både på deres grupperinger ("muslimer") og om hvorfor de er her ("lykkejegere") hjelper definitivt ikke på dette.

Man kan ha mange måter å angripe et problem:

a) Identifisere et problem til en befolkningegruppe og angripe personene i denne gruppen.

b) Identifisere problemet til en feilslått politikk som involverer en folkegruppe og så endre politikken.

c) Stikke hodet i sanden og eventuelt kalle alle som snakker om et problem som involverer en folkegruppe for rasister.

 

Enkelte lar følelsene ta overhånd og havner i kategori a), jeg prøver å holde meg i b) og andre her på forumet er godt plantet i c).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...