Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Husk at hele Europa har en diger eldrebølge på gang som treffer om 10-15 år, så vi kan ikke regne med at arbeidsinnvandrere fra Europa blir. Det faktisk grunnen til at vi har tatt inn så mange innvandrere, vil jeg tro. Vi og foreldrene våre har prioritert romantikk og karierre fremfor reproduksjon. Et topptungt samfunn vil kollapse på en sikrere måte - og på en verre måte enn et samfunn med 50% mer kriminalitet.
Og hvordan skulle liksom trygdeinnvandring hjelpe oss her?

 

Arbeidsledigheten blant innvandrere er halvert på tre år, og arbeidsdeltagelsen har økt med 3.2prosentpoeng for førstegenerasjonsinnvandrere siste år siden 2007, og for annengenerasjonsinnvandrere er tallet 4.6 prosentpoeng.

 

I hele befolkningen har arbeidsdeltagelsen økt med 1.6 prosentpoeng siste år.

 

Dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor har du det fra at Aisha på 12 år fra Mortensrud ønsker å gifte seg med fetter'n?

Jeg burde tydligvis quotet tullet noen kom med 2 innlegg lenger opp.. Vet ikke om jeg skriver dårlig, eller om enkelte har litt tungt for å ta et poeng (eller ikke vil..), men innlegget mitt handler altså om at det ikke spiller noen rolle hva folk ønsker seg.

 

Vi er alle sauer, og gjør statistisk sett det som er forventet av oss.

 

 

 

Det er anført at tre av fire førstegenerasjonsinnvandrere med pakistansk bakgrunn finner sin ektefelle i utlandet. Det viser seg at det er relativt sterke tradisjoner blant bl.a. pakistanere for å gifte seg med ektefelle med pakistansk bakgrunn. I perioden 1996 - 2001 ble det blant førstegenerasjons innvandrerkvinner fra Pakistan inngått 479 ekteskap. Kun tre ekteskap var inngått med norsk mann og seks hvor mannen hadde annen utenlandsk bakgrunn. I 121 av ekteskapene hadde mannen pakistansk bakgrunn og var allerede bosatt i Norge, og i 349 av tilfellene var mannen bosatt i utlandet. I samme periode har det vært inngått langt flere ekteskap blant pakistanske menn enn blant pakistanske kvinner, og også her er andelen inngåtte ekteskap hvor den andre parten bor i utlandet høy, dvs. 75 %.
Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at Aisha på 12 år fra Mortensrud ønsker å gifte seg med fetter'n?

Jeg burde tydligvis quotet tullet noen kom med 2 innlegg lenger opp.. Vet ikke om jeg skriver dårlig, eller om enkelte har litt tungt for å ta et poeng (eller ikke vil..), men innlegget mitt handler altså om at det ikke spiller noen rolle hva folk ønsker seg.

 

Vi er alle sauer, og gjør statistisk sett det som er forventet av oss.

 

Det er anført at tre av fire førstegenerasjonsinnvandrere med pakistansk bakgrunn finner sin ektefelle i utlandet. Det viser seg at det er relativt sterke tradisjoner blant bl.a. pakistanere for å gifte seg med ektefelle med pakistansk bakgrunn. I perioden 1996 - 2001 ble det blant førstegenerasjons innvandrerkvinner fra Pakistan inngått 479 ekteskap. Kun tre ekteskap var inngått med norsk mann og seks hvor mannen hadde annen utenlandsk bakgrunn. I 121 av ekteskapene hadde mannen pakistansk bakgrunn og var allerede bosatt i Norge, og i 349 av tilfellene var mannen bosatt i utlandet. I samme periode har det vært inngått langt flere ekteskap blant pakistanske menn enn blant pakistanske kvinner, og også her er andelen inngåtte ekteskap hvor den andre parten bor i utlandet høy, dvs. 75 %.

 

Vi gjør statistisk sett det vi statistisk sett gjør, ja:

 

Det er stor forskjell i gifteandeler mellom førstegenerasjonsinnvandrere og personer født i Norge med to utenlandsfødte foreldre. En langt større andel er gift i ung alder blant førstegenerasjonsinnvandrere enn blant de som er født i Norge. Det uttales i rapporten at dette er et tydelig mønster blant de med bakgrunn fra Pakistan, Vietnam, Tyrkia og Marokko. Det anføres at de aller fleste som er født i Norge av to utenlandsfødte foreldre er under 18 år, og det er derfor for tidlig å trekke konklusjoner om ekteskapsmønsteret til denne gruppen, annet enn at flertallet av de som er over 18 år ennå ikke er gift, og at flertallet utsetter giftemålet.

 

Jo flere generasjoner med innvandrere, jo mindre andel førstegenerasjonsinnvandrere. Vi begynner å se 3-generasjonsinnvandrere i barnehager og skoler, og om 50 år vil vi snakke om 5-generasjonsinnvandrere (dersom man synes at en utenlandsk tippoldemor/far gjør en til innvandrer)

Lenke til kommentar
Vi gjør statistisk sett det vi statistisk sett gjør, ja:

 

Det er stor forskjell i gifteandeler mellom førstegenerasjonsinnvandrere og personer født i Norge med to utenlandsfødte foreldre. En langt større andel er gift i ung alder blant førstegenerasjonsinnvandrere enn blant de som er født i Norge. Det uttales i rapporten at dette er et tydelig mønster blant de med bakgrunn fra Pakistan, Vietnam, Tyrkia og Marokko. Det anføres at de aller fleste som er født i Norge av to utenlandsfødte foreldre er under 18 år, og det er derfor for tidlig å trekke konklusjoner om ekteskapsmønsteret til denne gruppen, annet enn at flertallet av de som er over 18 år ennå ikke er gift, og at flertallet utsetter giftemålet.

 

Jo flere generasjoner med innvandrere, jo mindre andel førstegenerasjonsinnvandrere. Vi begynner å se 3-generasjonsinnvandrere i barnehager og skoler, og om 50 år vil vi snakke om 5-generasjonsinnvandrere (dersom man synes at en utenlandsk tippoldemor/far gjør en til innvandrer)

 

Ett til to år senere:

"Pakistanskættede ungdommer som er født og oppvokst i Norge, er litt mer tilbøyelige til å inngå såkalt henteekteskap enn hva deres foreldre var, viser nye tall."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1195664.ece

 

"I følge en fersk rapport fra Stiftelsen Human Rights Service (HRS) hentet over 80 % av de i 2.generasjon som giftet seg ektefelle fra samme landbakgrunn."

http://www.utrop.no/art.html?artid=8681&catid=1

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Og hvordan skulle liksom trygdeinnvandring hjelpe oss her?

 

Arbeidsledigheten blant innvandrere er halvert på tre år, og arbeidsdeltagelsen har økt med 3.2prosentpoeng for førstegenerasjonsinnvandrere siste år siden 2007, og for annengenerasjonsinnvandrere er tallet 4.6 prosentpoeng.

Og denne forbedringen har vi hatt pga. arbeidsinnvandring fra land som Polen. Det jeg snakket om derimot var trygdeinnvandring som vi har fra land som Somalia.
Lenke til kommentar
Vi gjør statistisk sett det vi statistisk sett gjør, ja:

 

Det er stor forskjell i gifteandeler mellom førstegenerasjonsinnvandrere og personer født i Norge med to utenlandsfødte foreldre. En langt større andel er gift i ung alder blant førstegenerasjonsinnvandrere enn blant de som er født i Norge. Det uttales i rapporten at dette er et tydelig mønster blant de med bakgrunn fra Pakistan, Vietnam, Tyrkia og Marokko. Det anføres at de aller fleste som er født i Norge av to utenlandsfødte foreldre er under 18 år, og det er derfor for tidlig å trekke konklusjoner om ekteskapsmønsteret til denne gruppen, annet enn at flertallet av de som er over 18 år ennå ikke er gift, og at flertallet utsetter giftemålet.

 

Jo flere generasjoner med innvandrere, jo mindre andel førstegenerasjonsinnvandrere. Vi begynner å se 3-generasjonsinnvandrere i barnehager og skoler, og om 50 år vil vi snakke om 5-generasjonsinnvandrere (dersom man synes at en utenlandsk tippoldemor/far gjør en til innvandrer)

 

Ett til to år senere:

"Pakistanskættede ungdommer som er født og oppvokst i Norge, er litt mer tilbøyelige til å inngå såkalt henteekteskap enn hva deres foreldre var, viser nye tall."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1195664.ece

 

"I følge en fersk rapport fra Stiftelsen Human Rights Service (HRS) hentet over 80 % av de i 2.generasjon som giftet seg ektefelle fra samme landbakgrunn."

http://www.utrop.no/art.html?artid=8681&catid=1

 

Forøvrig verdt å nevne:

 

http://www.utrop.no/art.html?artid=8385&catid=6

 

Rapporten ”Innvandring gjennom ekteskap”, utgitt av Human Rights Service (HRS) inneholder feil som kan påvirke konklusjonen i rapporten. Det er detaljer som man vanligvis ikke ville lagt så mye i, men Athar Akram og Utrop har gjennomgått rapporten og kan her dokumentere hvordan HRS manipulerer.

Lenke til kommentar
Den som gidder å lese tallene fra SSB finner ut at

 

Norsk-asiatiske 2-generasjonsinnvandrere har gått fra 50.2% arbeidsdeltagelse til 56.1% på et år.

 

Ting går altså rett vei, selv om altså enkelte ikke er spesielt interesserte i å undersøke tall som motsier deres virkelighetsoppfatning.

Trodde først du var Vice for et øyeblikk, fordi han er helt forferelig til å misbruke statestikk.

 

Du trenger et større bilde enn et år, siden den økningen kan bare være tilfeldigheter. En annen ting som gjør statistikken litt verre er at det finnes mange innvandre fra Asia som ikke er muslimer, og en økning kan faktisk bare komme av ikke-muslimer som kommer i arbied. Det er også et dilemma at vi har ikke altfor mange innvandre som er andre genrasjon for 10 år siden, og tallene vi kan sammenligne med er av en liten gruppe.

 

La oss si at det er riktig at muslimske innvandre kommer i jobb, vil det bety at integreringen går fremover, men det løser ikke problemene. De har forsatt mye lavere arbeidsledighet enn nordmenn, og det er ingenting som tilsier at økningen vil forsette. I tilegg øker krimnaliteten og ghettomiljøene. Dette er ikke positive ting, og dermed må vi redusere innvandringen til de som vil bidra positivt til Norge. Resten skal være flyktninger.

Lenke til kommentar
Og til de som gidder undersøke det så ligger Somalia ikke i Asia....

 

15 498 av 132 367 med flyktningebakgrunn har bakgrunn fra Somalia.

 

Totalt er innvandrerbefolkningen på 460 000.

 

Igjen. Dersom man gidder å undersøke fakta.

Du kommer med statistikk, men ingen poenger. Har noen her påstått at absolutt alle flyktninger og asylsøkere kom fra Somalia?

 

12% var forresten en mye større andel enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Og til de som gidder undersøke det så ligger Somalia ikke i Asia....

 

15 498 av 132 367 med flyktningebakgrunn har bakgrunn fra Somalia.

 

Totalt er innvandrerbefolkningen på 460 000.

 

Igjen. Dersom man gidder å undersøke fakta.

Du kommer med statistikk, men ingen poenger. Har noen her påstått at absolutt alle flyktninger og asylsøkere kom fra Somalia?

 

12% var forresten en mye større andel enn jeg trodde.

 

Jeg klarer ikke uttale poenget mitt uten å være respektløs. Derfor ga jeg bare statistikken og håpet at folk kunne nok logikk og konsekvenstenking til å trekke de åpenbare konklusjonene.

 

Poenget mitt er dessverre at man er rimelig tjukk i skolten om man mener at 15 500 somaliere er grunn til å legge om norsk politikk. Da er man hysterisk - og man kan ikke prosentregning. Evt. driver man med uærlig argumentasjon når man snakker om at 15 500 somaliere er grunn til å frykte at norge har importert trygdemottakere og ikke arbeidsfolk.

 

 

Dette med elementær statistikkforståelse og prosentregning gjelder forøvrig også tvangsekteskapene. Ca 25% av norsk-pakistanske jenter mellom 20 og 24 er gift. Godt mulig at 80% av disse er hente-ekteskap. Det er god grunn til å frykte at altfor mange av disse ekteskapene er ufrivillige - og det er forjævlig.

Samtidig klarer 75% av jentene seg til en alder der de klarer å sette ned foten overfor far sine krav. Det er altså ingen grunn til å være helt panisk.

 

Og når man kommer til tredje generasjon så setter jeg finger'n i lufta og spår at det blir litt annerledes. Sakte går det rett vei, sånn alt-i-alt. Det er tross alt mange etniske nordmenn som har middelalderholdninger overfor kvinner og homser, men sakte går det rett vei der også.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke uttale poenget mitt uten å være respektløs. Derfor ga jeg bare statistikken og håpet at folk kunne nok logikk og konsekvenstenking til å trekke de åpenbare konklusjonene.
Om du innrømmer at du ikke klarer å argumentere uten å gå til personangrep så har du i alle fall selvinnsikt.

 

Poenget mitt er dessverre at man er rimelig tjukk i skolten om man mener at 15 500 somaliere er grunn til å legge om norsk politikk. Da er man hysterisk - og man kan ikke prosentregning. Evt. driver man med uærlig argumentasjon når man snakker om at 15 500 somaliere er grunn til å frykte at norge har importert trygdemottakere og ikke arbeidsfolk.
Fra Somalia og en rekke andre land er det trygdeinnvandring til Norge og de gir et negativt bidrag til Norges økonomi og arbeidsmarked. Alle typer misbruk er grunn til å stramme inn på systemer som blir misbrukt. Jeg ser ikke hvor du vil hen med prosentregningen din. Må en av flere grupper med misbrukere utgjøre over 50% av totalen før du ser at det er et problem? Om man ikke klarer å argumentere bedre burde man kanskje være litt mer forsiktig med karakteristikkene man bruker på andre.

 

 

Dette med elementær statistikkforståelse og prosentregning gjelder forøvrig også tvangsekteskapene. Ca 25% av norsk-pakistanske jenter mellom 20 og 24 er gift. Godt mulig at 80% av disse er hente-ekteskap. Det er god grunn til å frykte at altfor mange av disse ekteskapene er ufrivillige - og det er forjævlig.

Samtidig klarer 75% av jentene seg til en alder der de klarer å sette ned foten overfor far sine krav. Det er altså ingen grunn til å være helt panisk.

Ifølge dine utdagn er det altså ingen problemer om 20% av en gruppe jenter blir tvangsgiftet? Er det igjen over 50% som er den magiske grensen for om det er et problem? Selv mener jeg at ethvert tvangsekteskap er et problem og en sak for norsk rettsvesen.

 

"5.000 person drept på gaten i Oslo så langt i år, men det er ikke noe probleme da det er jo under 50% av befolkningen, uttalte gluping som kunne statistikk." :whistle:

Lenke til kommentar
Så slenger jeg ut min hypotese: Slik som mine realiteter er så har vi to vidt forskjellige fokus. Mitt er mulighetene som ligger i endring, hvor egen frykt viker for et betingelsesløst tro på det grunnleggende gode i mennesket.

 

Ditt fokus er det motsatte! Jeg tror at du tror at mennesker er grunnleggende insekter til det motsatte er bevist!?

 

Vel, det er ingen tvil om at vi har svært forskjellige innsynsvinkler ihvertfall, jeg mener åpne grenser teoretisk sett hadde fungert om mennesker var mindre primitive enn vi er. Hvis alle mennesker var grunnleggende gode ville vi hatt null kriminalitet og alle ville tatt hensyn til hverandre, desverre stopper blant annet det vi kaller "instinkter" dette og dermed må jeg si meg enig i påstanden om at mennesket kun er et avansert dyr.

 

Dermed bunner vår uenighet mye i filosofi; jeg er en misantropist, mens du er en filantropist. Jeg mener at filantropi er et totalt urealistisk syn på mennesker og du mener det motsatte. Jeg vil likevel si meg uenig i at mennesker er insekter, hvis dette var tilfelle hadde jo kommunismen vært en suksess. :ph34r:

 

 

Det er såklart fallgruber i begge fokus, men på bakgrunn av adekvat teori som jeg forholder meg til angående begrepet "kommunikasjon", så er mitt fokus i tråd med disse.

 

Her må jeg ærlig innrømme at jeg ikke forstår hva du mener og dermed ikke kan kommentere. ;)

 

 

De er villige til å tilpasse seg også. Og lederne deres er ikke representative for deres egne holdninger.

 

Denne undersøkelsen ble vel strengt tatt kritisert sterkt i ettertid; Å måle holdninger er ingen enkel oppgave, Verdiløs LibLab-rapport,Tull om tall, Mer tull fra TNS Gallup etc.....*

 

*Alle lenker med kritikk finnes nede på jpsalvesens orginale link.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Kultur er ikke en statisk ting, det er dynamisk og alltid i endring. F.eks kan man si at at en etnisk norsk nordmann og en muslim som begge likte å lese bøker hadde en felleskulturell interesse som var større enn f.eks en konservativ nordmann fra 50-tallet og en karrierekvinne i dag.

 

Så denne norske kulturen vi så gjerne vil verne er slett ikke så "norsk" - hva er egentlig en norsk kultur? Hvor mye av den norske kulturen i dag er et resultat av påvirkning fra USA, f.eks?

 

Det blir svært kunstig å plassere "norsk kultur" som en egen og statisk "ting" i en boks og si at dette må vi bevare. Det har svært lite med realiteten å gjøre.

Lenke til kommentar
Det blir svært kunstig å plassere "norsk kultur" som en egen og statisk "ting" i en boks og si at dette må vi bevare. Det har svært lite med realiteten å gjøre.

Så du mener at et eventuellt flertall av muslimer ikke vil bety noe? Det tror jeg ikke noe på! Mulig en del muslimer kanskje ikke er bare opptatt av og overta verden og drepe vanntro, men hatet mot vesten bare vokser i muslimske land, særlig der det nå er krig. I følge Koranen kan 10 muslimer overvinne 100 vantro. Dette medfører at muslimer gjerne anser 10% som en slags "jihad-terskel", dvs når de utgjør 10% kan krigen mot og fordrivelsen av vantro begynne for alvor.

Lenke til kommentar

At den norske kulturen vil endre seg med mange innvandrere i Norge tror jeg vil skje, ja. Men jeg har svært lite tro på sharia-konspirasjonsteorien som jeg vet en del frykter og tror på. (tanken om at muslimer generelt har et mål om å innvandere europeiske land, for sakte men sikkert å vokse seg så store i hvert land at de kan innføre sharia-lovgivning og dermed underlegge seg hele Europa).

Lenke til kommentar
At den norske kulturen vil endre seg med mange innvandrere i Norge tror jeg vil skje, ja. Men jeg har svært lite tro på sharia-konspirasjonsteorien som jeg vet en del frykter og tror på. (tanken om at muslimer generelt har et mål om å innvandere europeiske land, for sakte men sikkert å vokse seg så store i hvert land at de kan innføre sharia-lovgivning og dermed underlegge seg hele Europa).

De kommer som lykkejegere, ikke for å legge landet under seg.

 

Sharia-greiene er bare en konsekvens av holdningene og kulturen de har med seg når de kommer, omfanget på innvandringen, og det faktum at de blir boende i ghettoer med likesinnede..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...