Oxygen 07-12 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 http://ajnorge.0catch.com/Spesial/DemoBomb2.htm http://ajnorge.0catch.com/Norge/Hvormange.htm Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Når Eurabia er etablert som en kjernefysisk muslimsk supermakt på andre siden av Skagerak og Nordsjøen eksisterer vi bare på muslimenes nåde og tålmodighet, og ingen av delene er dyder i islam når det gjelder vantro. Hehehehe. Konspirasjonsteorier er artige, da. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Problemet som forskere og Schrodingers Katt fastslo var blandt annet at kvinner i vesten var ofte mer opptatt av jobb og karriere, derfor den lave fødsels raten bland vestlige kvinner. Dette er bare en del av problemet, men viser at hvis ikke den jevne Europeer får flere barn og den massive innvandringer fra muslimske land opprettholdes, vil de (og vi) bli i mindretall i nær framtid... Ja blir ikke helt lett å tvinge muslimske kvinnfolk ut i arbeid... de vil nok fungere som store fødemaskiner i lang tid fremover. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Ja blir ikke helt lett å tvinge muslimske kvinnfolk ut i arbeid... de vil nok fungere som store fødemaskiner i lang tid fremover. Hadde integrasjonen av innvandrere faktisk fungert i Norge, hadde ikke dette handlet om tvang, men samfunns engasjement. Hadde flere kvinner fra ikke vestlige land kommet seg ut i arbeid, fått samfunns erfaring, lært seg Norsk og betalt sin skatt hadde de også tjent på dette, og kanskje sett galskapen ved og bare gå hjemme og gjøre som mannen sier!Finner forøvring linkene til Oxygen07 som spennende lesning! Drastiske tiltak iverksatt i nær fremtid vil hjelpe, de vil kunne redde situasjonen. Muslimene har, i Norge som i andre land i Vest-Europa, utplassert en demografisk bombe, men foreløpig er den ikke nærmere å detonere enn at den synes å kunne desarmeres. Hvis muslimene fortsetter å konsentrere seg i Oslo og Akershus i samme grad som i dag ser imidlertid situasjonen fortsatt nokså dyster ut for det området isolert sett. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ja blir ikke helt lett å tvinge muslimske kvinnfolk ut i arbeid... de vil nok fungere som store fødemaskiner i lang tid fremover. Hadde integrasjonen av innvandrere faktisk fungert i Norge, hadde ikke dette handlet om tvang, men samfunns engasjement. Hadde flere kvinner fra ikke vestlige land kommet seg ut i arbeid, fått samfunns erfaring, lært seg Norsk og betalt sin skatt hadde de også tjent på dette, og kanskje sett galskapen ved og bare gå hjemme og gjøre som mannen sier!Finner forøvring linkene til Oxygen07 som spennende lesning! (Min understrekning av samfunns engasjement over) Ja, vi kunne jo lese hva du syntes sist gang noen muslimer viste samfunnsengasjement: Hadde selv ikke hatt noe imot alkoholfrie dager, men når det kommer fra muslimene er jeg likevel mot det. De skal ikke kreve at vi skal innrette oss etter de i vårt eget land. Liker de ikke fri flyt av alkohol kan de jo bare holde seg til sine egne, som de også gjør i stor grad. Kilde Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke servere stråmenn uten adekvat drikke til! Stråmann? Jeg kritiserte din oppfatning om hvordan framtiden med muslimsk flertall vil bli/hva evolusjon er, så får du heller unnskylde meg om du synes jeg argumentere på en dårlig måte. Poenget mitt er at skjæringspunktet mellom våre verdier kanskje er farbar felles vei til fremtiden. Dette er desverre ikke godt nok for meg, personlig liker jeg ikke sjansespill når det kommer til den norske nasjonalstatens framtid. "Fremtiden" er akkurat så festelig som du selv gjør den til, og den påstanden kom helt fra egen erfaring!? I en slik framtid vi vanligvis går mot vil jeg enten delta i borgerkrig eller flykte landet, det er muligens derfor jeg ikke finner det så festelig. Kudos til deg fordi jeg føler og tenker at du vil være konstruktiv for å lære i debatten, og ikke nødvendigvis vinne den! Jeg lurer på at jeg slo litt på "stortromma" når jeg sier at du kommer med en stråmann!? Kanskje er valgene av ord og begreper slike at vi skaper tvil om intensjonene, og glemmer eget ansvar for å spørre etter nødvendig informasjon, for deretter å flytte argumengtasjonen fra følelsesnivået og opp til saksnivået, hvor vi da ut fra tilflyt av mere fakta utvider fundamentet for videre fruktbar bevegelse i debatten og egen forståelse. Så slenger jeg ut min hypotese: Slik som mine realiteter er så har vi to vidt forskjellige fokus. Mitt er mulighetene som ligger i endring, hvor egen frykt viker for et betingelsesløst tro på det grunnleggende gode i mennesket. Ditt fokus er det motsatte! Jeg tror at du tror at mennesker er grunnleggende insekter til det motsatte er bevist!? Det er såklart fallgruber i begge fokus, men på bakgrunn av adekvat teori som jeg forholder meg til angående begrepet "kommunikasjon", så er mitt fokus i tråd med disse. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Ja, vi kunne jo lese hva du syntes sist gang noen muslimer viste samfunnsengasjement:Hadde selv ikke hatt noe imot alkoholfrie dager, men når det kommer fra muslimene er jeg likevel mot det. De skal ikke kreve at vi skal innrette oss etter de i vårt eget land. Liker de ikke fri flyt av alkohol kan de jo bare holde seg til sine egne, som de også gjør i stor grad. Er forskjell på og nedsette krav om at vi her i Norge skal forandre oss til fordel for muslimer, og være samfunns engasjert! Har ingenting mot at de debatterer på lik linje med oss Nordmenn, men det er altså noget annet enn det som de har gjort her. Debatt er bra! Dette kravet/forslaget kom vel heller ikke fra muslimske kvinner? E: Feil i kode Endret 22. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hva synes dere om det faktum at vi kan bli i mindretall? I artikkelen du linker til i førstepost mener en statistiker at dette er nærmest umulig å regne på uten å gjøre en del ganske grove antagelser. Noe forøvrig linkene til "anti-jihad" er kroneksempler på (finnes det ingen nettsteder/organisasjoner som faktisk behandler dette på en seriøs måte?). Konsekvensen av å bli i mindretall er også høyst usikker. Det ser ut til at mange er av den oppfatning av at muslimsk flertall er ensbetydende med sharia og kjønnslemlestelse. Men forutsatt at Norge fortsetter å utdanne sine nyfødte tror jeg ikke det er et alternativ. PS Selv om jeg vet det er fånyttes å opplyse om det, muslimer er ikke en homogen gruppe ekstremister. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) I artikkelen du linker til i førstepost mener en statistiker at dette er nærmest umulig å regne på uten å gjøre en del ganske grove antagelser. Noe forøvrig linkene til "anti-jihad" er kroneksempler på (finnes det ingen nettsteder/organisasjoner som faktisk behandler dette på en seriøs måte?). Nei, det blir dessverre mye "antagelser". Enig i det! Men det vi da må ta utgangspunkt i er at asylstrømmen oppretholdes på det nivået som den er i dag, eller at den blir større. Gjør man det får man tall, som peker mot at Europere inkludert oss i Norge, blir i mindretall i løpet av de neste 50 til 80 årene, dette kan slå feil, men det kan også vise seg og stemme. Endret 22. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 I artikkelen du linker til i førstepost mener en statistiker at dette er nærmest umulig å regne på uten å gjøre en del ganske grove antagelser. Noe forøvrig linkene til "anti-jihad" er kroneksempler på (finnes det ingen nettsteder/organisasjoner som faktisk behandler dette på en seriøs måte?). Nei, det blir dessverre mye "antagelser". Enig i det! Men det vi da må ta utgangspunkt i er at asylstrømmen oppretholdes på det nivået som den er i dag, eller at den blir større. Gjør man det får man tall, som peker mot at Europere inkludert oss i Norge, blir i mindretall i løpet av de neste 50 til 80 årene, dette kan slå feil, men det kan også vise seg og stemme. 15 000 folk i året som ikke er arbeidsinnvandrere = 750 000 over 50 år. Nåværende innvandrerbefolkning = 460 000. Om vi sier at det er 4.2.millioner etniske nordmenn om 50 år, så vil det altså være 28% innvandrere om 50 år. Det er 25% folk med innvandrerbakgrunn i Oslo per i dag. Oslo går så det griner og folk flytter hit. Husk at 2generasjons-innvandrerkvinner i snitt er mindre fruktbare enn den første generasjonen. De får omtrent like mange unger som oss etniske nordmenn. Storm i vannglass, kara? Sikker på at dere ikke drar en investeringsbank'er (altså lurer dere selv)? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 15 000 folk i året som ikke er arbeidsinnvandrere = 750 000 over 50 år. Nåværende innvandrerbefolkning = 460 000. Om vi sier at det er 4.2.millioner etniske nordmenn om 50 år, så vil det altså være 28% innvandrere om 50 år. Det er 25% folk med innvandrerbakgrunn i Oslo per i dag. Oslo går så det griner og folk flytter hit. Storm i vannglass, kara? Sikker på at dere ikke drar en investeringsbank'er (altså lurer dere selv)? Dette er ei strom i et vannglass, kara, men en høyst interessant og reel debatt. En debatt som er viktig for alle oss som er opptatt av framtiden og hva som skjer ved et eventuellt muslimskt flertall i Europa. Skulle dette slå til og muslimene innfører sharia og jihad ligger vi syltynt ann. Jihad er den evige krig som islam påbyr alle muslimer å føre mot annerledes troende, til de alle er enten drept, har gått over til islam eller akseptert såkalt dhimmi-status, dvs å være annenrangs rettsløse borgere under islamsk styre. Hvor fikk du tallene dine fra forresten? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 15 000 folk i året som ikke er arbeidsinnvandrere = 750 000 over 50 år. Nåværende innvandrerbefolkning = 460 000. Om vi sier at det er 4.2.millioner etniske nordmenn om 50 år, så vil det altså være 28% innvandrere om 50 år. Det er 25% folk med innvandrerbakgrunn i Oslo per i dag. Oslo går så det griner og folk flytter hit. Storm i vannglass, kara? Sikker på at dere ikke drar en investeringsbank'er (altså lurer dere selv)? Dette er ei strom i et vannglass, kara, men en høyst interessant og reel debatt. En debatt som er viktig for alle oss som er opptatt av framtiden og hva som skjer ved et eventuellt muslimskt flertall i Europa. Skulle dette slå til og muslimene innfører sharia og jihad ligger vi syltynt ann. Jihad er den evige krig som islam påbyr alle muslimer å føre mot annerledes troende, til de alle er enten drept, har gått over til islam eller akseptert såkalt dhimmi-status, dvs å være annenrangs rettsløse borgere under islamsk styre. Hvor fikk du tallene dine fra forresten? Hadde vært skummelt om det er sant. Du får undersøke hvor mange prosent av muslimene som egentlig ønsker å gjeninnføre midt-østens samfunn her hos oss. Med mindre samtlige lyver helt organisert og ingen av dem har samvittighetskvaler, så snakker vi om noen få prosent med ekstremister. De andre setter pris på å bo her, men de synes at oss innfødte folk kanskje er litt vel umoralske og at vi kanskje er en smule paranoide og fordomsfulle. Og ganske så diskriminerende. Men stort sett ganske så greie! Tallene er fra ssb.no, samt dine oppgitte tall (15k/år i 50 år). Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hadde vært skummelt om det er sant. Du får undersøke hvor mange prosent av muslimene som egentlig ønsker å gjeninnføre midt-østens samfunn her hos oss. Med mindre samtlige lyver helt organisert og ingen av dem har samvittighetskvaler, så snakker vi om noen få prosent med ekstremister. Verken du eller jeg kan stadfeste om dette er sant eller ikke, nettopp derfor det er så viktig med en debatt rundt dette. Det kan gå bra! Men dette gigantiske flerkuturelle prosjektet kan også feile. Når muslimene ser de har flertallet, er de kanksje ikke så moderate og "snille" lenger, se bare hva som skjer i England og Frankrike, der er det til tider kaos. Og egne samfunn i samfunnet. Tallene til andre organisasjonen sier noe annet en dine tall fra SSB, tallene til AntiJihad Norge (som også er basert på fakta fra SSB), sier at det kommer til og være langt flere muslimer i Norge og Europa en det "best-case" senarioet du fremmlegger. Hvem vet E: Kode Endret 22. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Nordmenn er alt i mindretall. På 48 av Oslos 138 skoler. Nær halvparten av Oslo-skolene har 40% eller flere minoritetselever. Tror dere det spiller noen rolle hva 12 år gamle Aisha fra Mortensrud ønsker seg i livet? Hun ser nok allerede frem til bryllupet med en fetter fra hjemlandet. Skal vel ikke utelukke at hun ikke ser for seg noe annet liv heller, når en tenker på oppvekstmiljøet. Ønsker innbyggerne i Malmø den utviklingen vi ser der nå? Befolkningen i de belastede områdene i UK og Frankrike? Jeg fatter ikke hvordan noen ikke ser at masseinnvandringen fra middelalder-kulturer, som vi så aktivt stimulerer for å vise hvor mye bedre vi er enn alle andre, kun kan ende opp i grøfta.. Endret 22. september 2008 av Frank2004 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Nordmenn er alt i mindretall. På 48 av Oslos 138 skoler. Nær halvparten av Oslo-skolene har 40% eller flere minoritetselever. Tror dere det spiller noen rolle hva 12 år gamle Aisha fra Mortensrud ønsker seg i livet? Hun ser nok allerede frem til bryllupet med en fetter fra hjemlandet. Ønsker innbyggerne i Malmø den utviklingen vi ser der nå? Befolkningen i de belastede områdene i UK og Frankrike? Jeg fatter ikke hvordan noen ikke ser at masseinnvandringen fra middelalder-kulturer, som vi så aktivt stimulerer for å vise hvor mye bedre vi er enn alle andre, kun kan ende opp i grøfta.. Ja, det er dramatisk! Denne debatten skal alltid bare feies under teppet og aldri opplyses på en skikkelig måte da blir det vanskelig og komme til noen endelig konklusjon. Men er enig at det ikke ønskelig at vi får for mange elementer fra middelalder-kulturer ti Europa og Norge og forsetter asyl strømmen slik den er i dag, vil vi bli i mindretall, men først om 100 år. Derfor er det mitt (og andres) håp at dette begrenses. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 vi bli i mindretall, men først om 100 år. Ser dette veldig ofte at folk fremdeles snakker om Norge som om det er en homogen enhet. I Oslo er situasjonen en helt annen og der vil det ta langt mindre enn 100 år. At Muhammed(med forskjellige skrivemåter) er det mest brukte guttenavnet i Oslo, mens det kun er på 53. plass på landsbasis er et godt eksempel på forskjellen. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.4654172 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Ser dette veldig ofte at folk fremdeles snakker om Norge som om det er en homogen enhet. I Oslo er situasjonen en helt annen og der vil det ta langt mindre enn 100 år. At Muhammed(med forskjellige skrivemåter) er det mest brukte guttenavnet i Oslo, mens det kun er på 53. plass på landsbasis er et godt eksempel på forskjellen. Vel har fått mye pes for at jeg er en såkalt "rabiat-islamofob" fordi jeg prøver og bringe dette opp for debatt, så jeg prøver og ikke svartmale for mye i alle poster Men er enig at Oslo til dels (kanskje allerede) vil henge i en tynn tråd hvis alle innvandrere skal bo der. Nå prøver UDI og plassere asylmottak rundt om i landet også, kanskje i håp om og spre innvandrere, men vet heller ikke om dette er veien og gå. I en bygd med kanskje 500 innbyggere som har fått en 20% innvandrer kvote ved og bosette 100 innvandrere kunne det lett oppstått en del uforutsette sosiale problemer. Skjønner at lokal samfunnene rundt om stiller seg kritisk til dette, men det hjelper lite når UDI kjører over lokal politikere, slik de har gjort en rekke ganger den siste tiden. E: Kode Endret 23. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tror dere det spiller noen rolle hva 12 år gamle Aisha fra Mortensrud ønsker seg i livet? Hun ser nok allerede frem til bryllupet med en fetter fra hjemlandet. Skal vel ikke utelukke at hun ikke ser for seg noe annet liv heller, når en tenker på oppvekstmiljøet.Ønsker innbyggerne i Malmø den utviklingen vi ser der nå? Befolkningen i de belastede områdene i UK og Frankrike? Hvor har du det fra at Aisha på 12 år fra Mortensrud ønsker å gifte seg med fetter'n? Stråmannsargumentasjon, dette her. Det er fabelaktig hvordan "innvandrere" og "muslimer" liksom skal være en homogen gruppe med samme agenda - mens vi Nordmenn kan være sosialister, FrP-tilhengere, venstrefolk, kristenfolk, sosialliberale, Det er enkelte som har behov for å stikke fingern i jorda og innse at ting går riktig vei - sånn stort sett. Det finnes ikke bare nedsider, det finnes også oppsider. Dem som kun fokuserer på nedsidene får alltid panikk. Jeg sier ikke at vi skal ignorere nedsidene, men bare regne i balanse - og ta de kjipe statistikkene på alvor. Husk at hele Europa har en diger eldrebølge på gang som treffer om 10-15 år, så vi kan ikke regne med at arbeidsinnvandrere fra Europa blir. Det faktisk grunnen til at vi har tatt inn så mange innvandrere, vil jeg tro. Vi og foreldrene våre har prioritert romantikk og karierre fremfor reproduksjon. Et topptungt samfunn vil kollapse på en sikrere måte - og på en verre måte enn et samfunn med 50% mer kriminalitet. La oss heller se på hva som går riktig: For eksempel er innvandrerledigheten halvert de siste tre åra. Arbeidsdeltagelsen er også på riktig vei. De gjør det bra på skolen - oslo-skolen er blant landets beste. De er villige til å tilpasse seg også. Og lederne deres er ikke representative for deres egne holdninger. En del av problemet er kanskje at når et mindretall uttaler seg, så tror vi at dette gjelder alle? Slik som f.eks. i alkohol-debatten? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tror dere det spiller noen rolle hva 12 år gamle Aisha fra Mortensrud ønsker seg i livet? Hun ser nok allerede frem til bryllupet med en fetter fra hjemlandet. Skal vel ikke utelukke at hun ikke ser for seg noe annet liv heller, når en tenker på oppvekstmiljøet.Ønsker innbyggerne i Malmø den utviklingen vi ser der nå? Befolkningen i de belastede områdene i UK og Frankrike? Hvor har du det fra at Aisha på 12 år fra Mortensrud ønsker å gifte seg med fetter'n? Problemet er vel snarere at han tror hun blir tvunget til det. Som heller ikke viser så veldig mye forståelse for noe som helst. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Husk at hele Europa har en diger eldrebølge på gang som treffer om 10-15 år, så vi kan ikke regne med at arbeidsinnvandrere fra Europa blir. Det faktisk grunnen til at vi har tatt inn så mange innvandrere, vil jeg tro. Vi og foreldrene våre har prioritert romantikk og karierre fremfor reproduksjon. Et topptungt samfunn vil kollapse på en sikrere måte - og på en verre måte enn et samfunn med 50% mer kriminalitet.Og hvordan skulle liksom trygdeinnvandring hjelpe oss her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå