Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Evilleader360: Hvis du leser tråden vil du se at folk ikke er imot mer muslimsk innvandring på grunn av at de kan drive med jihad mot Norge. Les, litt bedre hva folk mener og skriv en ny post.

Beklager, leste de 4-5 første postene og dermed orket jeg ikke å lese mer, fikk et bildet av at alle var imot innvandring.

Det er nok av folk som er imot innvandring, men de er ikke imot det fordi noen få muslimer driver med jihad. Mesteperten av argumentene går i at muslimsk innvandring er veldig negativt for norge, fordi det øker krimnaliteten, skaper diverse andre problemer som du kan lese i andre sine poster og de blir ikke interigert. Dermed sier noen at det er best å putte restriksjoner på muslimsk innvandring, og andre sier at man skal bare ta inn de som bidrar positivt til Norge. Resten er flyktninger, og det er min mening.

 

Om vi ønsker å hjelpe dem, kan vi hjelpe dem i hjemlandet. Det vil redde mange flere, og det vil være å invistere for fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha utnyttet landene i Sør og tappet dem for ressurser er det først og fremst Vesten som har en god del skyld for det store gapet mellom fattig og rik?

Hva er Norge skyldig i? Eller kan man idag dømme oss for noe andre land har gjort? Like dumt som å si at vi innvaderte oss selv under andre verdenskrig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Hva er Norge skyldig i? Eller kan man idag dømme oss for noe andre land har gjort? Like dumt som å si at vi innvaderte oss selv under andre verdenskrig.

 

Vel, hvis vi nå først skal klassifisere "muslimer" som en gruppe og gi dem kollektiv skyld for alt alle muslimer gjør, så kan like så godt Norge ta skylden for det vestlige land har gjort. Eller skal Norge kun stå ansvarlig for det Norge har gjort, men alle muslimer stå ansvarlig for det alle muslimer har gjort?

Lenke til kommentar
Vel, hvis vi nå først skal klassifisere "muslimer" som en gruppe og gi dem kollektiv skyld for alt alle muslimer gjør, så kan like så godt Norge ta skylden for det vestlige land har gjort. Eller skal Norge kun stå ansvarlig for det Norge har gjort, men alle muslimer stå ansvarlig for det alle muslimer har gjort?

Godt poeng. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være uenig.

Lenke til kommentar
Helt enig. Og jeg er såklart ansvarlig for det Bubba i Texas gjør. Vi er jo en del av den vestlige sfære begge to!

Hva er det vi diskuterer egentlig? Gikk i surr med argumentene mine.

 

Vi i Norge skylder ikke andre land noe som helst. Vi er et av få gjeldsfrie land og har ingen historiske overtramp mot andre som vi idag må unnskylde.

Lenke til kommentar
Helt enig. Og jeg er såklart ansvarlig for det Bubba i Texas gjør. Vi er jo en del av den vestlige sfære begge to!

Hva er det vi diskuterer egentlig? Gikk i surr med argumentene mine.

 

Vi i Norge skylder ikke andre land noe som helst. Vi er et av få gjeldsfrie land og har ingen historiske overtramp mot andre som vi idag må unnskylde.

 

du også, fremestår som en rabiat islamofob, og når dine argumenter ikke strekker til så bare nekter du å svare, og tviholder på dine ubegrunnete meninger. Du generalierer alle muslimene, men nekter selv å bli satt i samme bås som noen andre. for en egosentrisk holdning.

 

For det første, danmark-norge var med på slavehandelen. for det andre: norge er ett av de fleste rike land som utnytter den tredje verden gjennom urettferdig verdenshandel. for det tredje: norge er blandt verdens største oljeeksportør, og takket være oss, og et par andre land, har jordkloden feber. Vi påtar oss ingenting av skylden, selv om vi ødelegger vilkå¨rne til bønder i varmere og fattigere strøk.

 

Dessuten, terrorister er et misbrukt begrep. En terrorist er en soldat. Om vi skal sperre terrorister ut av landet, burde jo de landene sperret soldater fra vesten ut av sine land. Alt avhenger av hvilken side du "heier" på. I mange områder er terroristene de snille, og soldatene de slemme. Vi har jo bare et skeivt syn på det fordi vi er alliert med USA.

Lenke til kommentar
Hva er det vi diskuterer egentlig? Gikk i surr med argumentene mine.

 

Du forsøker å holde alle muslimer ansvarlige for holdningene til noen få.

 

Jeg ironiserer en smule i et håp om at du tar poenget. Jeg mener f.eks. at det er absurd å holde alle nordmenn ansvarlige for holdningene til Rødt. Selv om det finnes nok av Bubba'er som mener at vi kommunister på denne siden av Atlanteren..

Lenke til kommentar

Nå skal det bli spennende å se om du ikke selv er blitt generaliserende og fordomsfull akkurat slik som de du hater. Du har jaktet så lenge på et monster at du er blitt et selv.

du også, fremestår som en rabiat islamofob, og når dine argumenter ikke strekker til så bare nekter du å svare, og tviholder på dine ubegrunnete meninger. Du generalierer alle muslimene, men nekter selv å bli satt i samme bås som noen andre. for en egosentrisk holdning.

Hva er det jeg har skrevet som gjør at jeg fremstår som en rabiat islamofob? Jeg nekter vel ikke å svare? Når har jeg generalisert alle muslimene? Svar meg på dette, eller se deg selv i speilet og finn monsteret du jakter på!

For det første, danmark-norge var med på slavehandelen. for det andre: norge er ett av de fleste rike land som utnytter den tredje verden gjennom urettferdig verdenshandel. for det tredje: norge er blandt verdens største oljeeksportør, og takket være oss, og et par andre land, har jordkloden feber. Vi påtar oss ingenting av skylden, selv om vi ødelegger vilkå¨rne til bønder i varmere og fattigere strøk.

For det første, Danmark-Norge hadde ett slaveskip, og den gangen så var det Danmark som styrte. For det andre: Mange nordmenn ble selv tatt til fange i Afrika av afrikanere og brukt som slaver. Slavehandel gikk begge veier.

 

Hvaslags urettferdig verdenshandel er det vi fører?

Her i Norge har vi mer fokus på miljø og miljøvennlige tilltak enn mange andre land.

 

Dessuten, terrorister er et misbrukt begrep. En terrorist er en soldat. Om vi skal sperre terrorister ut av landet, burde jo de landene sperret soldater fra vesten ut av sine land. Alt avhenger av hvilken side du "heier" på. I mange områder er terroristene de snille, og soldatene de slemme. Vi har jo bare et skeivt syn på det fordi vi er alliert med USA.

Jeg har ikke snakket om terrorister. Det pågår en krig i Afghanistan der de prøver å sperre allierte soldater ute av landet. De har ikke lykkes foreløpig. Var det noe mer?

 

Du forsøker å holde alle muslimer ansvarlige for holdningene til noen få.

 

Jeg ironiserer en smule i et håp om at du tar poenget. Jeg mener f.eks. at det er absurd å holde alle nordmenn ansvarlige for holdningene til Rødt. Selv om det finnes nok av Bubba'er som mener at vi kommunister på denne siden av Atlanteren..

Jeg holder muslimer ansvarlige for det muslimer er. Hva annet skal man holde dem ansvarlige for?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg holder muslimer ansvarlige for det muslimer er. Hva annet skal man holde dem ansvarlige for?

 

Herregud. Er det Veggen himself jeg snakker med?

 

Poenget er jo at man ikke kan holde nordmenn ansvarlige for hva Rødt mener, og man kan ikke holde Hassan Moderat ansvarlig for hva Osama Extremist mener.

 

Det er rett og slett ganske lite du kan holde muslimer kollektivt ansvarlige for.Hva har de til felles? De hevder at "det finnes ingen annen Gud enn Allah, og Mohammed er hans profet?" og at Koranen er deres hellige skrift. Dett var dett.

 

Det finnes like mange avskygninger av Islam som det finnes av Kristendommen. Å holde kristne kollektivt ansvarlige for noe - det er jo også en ganske tåpelig idé. Non?

 

Edit: Mistet et ord..

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar
Islam skal fryktes, husk hva som skjedde i kosovo. Den ledende religionen der nå er islam.

 

Blir nesten redd når jeg leser hva mange av brukerne her skriver. Islam som en religion er en fredfull religion i motsetning til gale ledere som bruker religion for å fremme makt og få 'folket' med seg, altså ekstremistene. Slutt å generalisere oss praktiserende muslimer, begynner å føle at noen nordmenn (inkl. andre) blir veldig skeptisk til Islam som en religion, roten av problemet ligger ikke der. Men heller til sult og fattigdom og ekstremistene som utnytter nettopp dette til å skape et dårlig bilde (i dette tilfellet Islam).

 

Saken om Kosovo er mer snakk om politikk enn religion? Du har da vel ikke glemt alle overgrepene serbiske soldater gjorde ovenfor befolkningen, hvilket krigsforbrytelser som ble begått under ledelse av den daværende serbiske presidenten, Milan Muilutinovic?

Synes det er dumt av deg å ta for deg en tragedie for begge parter og bare fortelle toppen av hele historien. Begge sider ble rammet, men den mest sårede og skadde siden ble Kosovo og på hvilket grunnlag kan du si at det var religionen Islam som førte til denne krigen? Hvis Norge blir invadert av "den røde bjørnen" i Øst, er alle klar over at Norge alene ikke vil ha ressurser nok til å slåss mot Russland (la oss nå se bort ifra NATO-alliansen). Hvis den norske ungdommen bryr om sitt land, vil de slåss for det, utføre sabotasjeoppdrag på lik linje med MILORG. Mulig jeg er på jordet, men prøver å forklare en situasjon som er veldig følelsesladd emosjonelt og komplisert, det avhenger av flere faktorer.

Familien din blir drept, vennene dine har blitt tatt til fange og du ser at folket ditt blir torturert, du har ingen verdens ting å leve for (litt vanskelig for nordmenn å tenke slikt, grunnet kulturforskjeller og annerledes verdier som blir vektlagt i et samfunn), da er det veldig lett for undergrunnsgrupper å rekruttere deg for å kjempe for ditt land. Hvis du mikser religion (som regel står sterkt representert i Øst) vil slutningen være stor i befolkningen.

 

Og til du som sier at du holder muslimer for ansvaret for det de er. Synes du blir veldig negativ og generaliserende når du sier det, på en måte om at muslimer og religionen Islam i seg selv er ondt. Litt vanskelig å holde slike debatter på forumer hvor majoriteten av brukerne er etniske nordmenn, så det er fort gjort å bli overkjørt hvis du har andre eller kommer fra et annet land med andre syn på verdenen.

 

Nasir.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
Hva er det jeg har skrevet som gjør at jeg fremstår som en rabiat islamofob? Jeg nekter vel ikke å svare? Når har jeg generalisert alle muslimene?

Du antyder at vi ikke skal slippe inn muslimer, bare fordi det finnes noen få terrorister rund om i verden. Det er ikke muslimene i sudan sin feil at muslimene i afghanistan kjemper mot amerikanerne. Derfor kan du ikke ta alle over samme kam slik du gjør.

 

For det første, Danmark-Norge hadde ett slaveskip, og den gangen så var det Danmark som styrte. For det andre: Mange nordmenn ble selv tatt til fange i Afrika av afrikanere og brukt som slaver. Slavehandel gikk begge veier.

Det var vel ikke afrikanerne som tvingte europeerne til å reise ned dit akkurat. Om et par dør i prosessen er jo bare naturlig.

 

Hvaslags urettferdig verdenshandel er det vi fører?

Her i Norge har vi mer fokus på miljø og miljøvennlige tilltak enn mange andre land.

vi er en del av den globale verdenshandelen hvor u-land blir tvunget til å selge råvarer billig, for å bli eksportert til rike land og bearbeidet der, for så å bli solgt til bake mange ganger dyrere. Dessuten gjøres u-land avhengige av i-land i form av gjeld.

 

Dessuten, terrorister er et misbrukt begrep. En

Jeg har ikke snakket om terrorister. Det pågår en krig i Afghanistan der de prøver å sperre allierte soldater ute av landet. De har ikke lykkes foreløpig. Var det noe mer?

Jeg fikk intrykk av at det var en av grunnene til at du fryktet å få muslimer inn her, fordi du er redd for terrorister.

 

Jeg holder muslimer ansvarlige for det muslimer er. Hva annet skal man holde dem ansvarlige for?

Ja du holder muslimer ansvarlige for det alle muslimer gjør, likevel nekter du å stå ansvarlig for det andre kristne/vestlige gjør. Det er ingen logikk, og selv om man ikke skal slenge denne betegnelsen rundt seg i en debatt, så ER det rasisme.

Lenke til kommentar
For det første, Danmark-Norge hadde ett slaveskip, og den gangen så var det Danmark som styrte. For det andre: Mange nordmenn ble selv tatt til fange i Afrika av afrikanere og brukt som slaver. Slavehandel gikk begge veier.

 

Du kan vel slutte å være så ignorant, det var først og fremst Europeere (og senere Arabere), som hadde stor-import av slaver til bl.a Amerika og Europa, noe som inngikk under trekanthandelen. Skjønner ikke hvorfor du kan si at noen nordmenn ble tatt til fanger av Afrikanere, det måtte de nesten regne med, har du glemt om hvem som faktisk seilte ned til Afrika for så å plukke ut de 'beste' og til slutt importere dem?

Eller har du glemt hele den lange kolonitiden hvor den Vestlige verden utnyttet og tappet andre land for ressurser. Det er èn av grunnene til at landene i Sør og Øst ligger så langt bak i dag, nettopp pga. den systematiske utnyttingen som ble praktisert!

 

Husk at det er større forskjell mellom gener innad i egen såkalt 'rase', enn med andre såkalte 'raser'.

Lenke til kommentar
Evilleader360: Hvis du leser tråden vil du se at folk ikke er imot mer muslimsk innvandring på grunn av at de kan drive med jihad mot Norge. Les, litt bedre hva folk mener og skriv en ny post.

Beklager, leste de 4-5 første postene og dermed orket jeg ikke å lese mer, fikk et bildet av at alle var imot innvandring.

Det er nok av folk som er imot innvandring, men de er ikke imot det fordi noen få muslimer driver med jihad. Mesteperten av argumentene går i at muslimsk innvandring er veldig negativt for norge, fordi det øker krimnaliteten, skaper diverse andre problemer som du kan lese i andre sine poster og de blir ikke interigert. Dermed sier noen at det er best å putte restriksjoner på muslimsk innvandring, og andre sier at man skal bare ta inn de som bidrar positivt til Norge. Resten er flyktninger, og det er min mening.

 

Om vi ønsker å hjelpe dem, kan vi hjelpe dem i hjemlandet. Det vil redde mange flere, og det vil være å invistere for fremtiden.

 

For det er vel bare muslimer som er kriminelle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...