Muppetshow Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Vet ikke om du vet hva korstogene var?Den største nedslaktingen noen mennesker har stått for. Ahh, venstreradikal historierevisjonisme. Nå er jeg prinsippiell kommunist, men det er direkte trist å se hva folk har lært i den norske skolen. -Når kostogene fant sted eksisterte det bare noen titalls millioner mennesker på jorda. -I flere subsekvente kriger og borgerkriger har det blitt slaktet ned fler mennesker enn det. -Korstogene var en forsvarskrig. Islam hadde overtatt hele Spania og Tyrkia og stod nesten inne i Hellas og Frankrike. -De kristne var ikke noe verre enn noen andre på den tiden. Rules of engagement, menneskerettigheter, krigens regler osv. var ikke funnet opp før over tusen år senere. Du sier korstogene var en forsvarskrig. Så da var de nordiske korstogene i Tyskland og Baltikum forsvar også? Der man angrep folk som allerede var kristne, fordi de ikke ville legge seg under et land. Korstogene var en politisk brikke av paven, og noe annet er bare naivt å tro. Krigens regler var ikke funnet opp før over tusen år senere. Dette beviser jo bare hvor lite du vet. Det første korstoget var på 1100 tallet, det siste rundt 1300 tallet, så vi kommer til å finne opp krigens regler om 100 år? Og du gjør ikke rett i å kalle meg for venstreradikal. Jeg er ikke venstreradikal bare fordi jeg har forakt imot en religion, kristendommen, som baserer seg på en bok skrevet av noen romere for å kue massene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Argumentasjonen som kommer frem minner meg mye om 30-tallets holdninger mot jødene - den var også bygget på "fakta" og erfaringer med jødene. Ser det er flere her som sammenligner denne skepiske holdningen med det som skjedde med jødene, men det er en vesentlig forskjell. Sharialover og Koranen sier blandt annet at: Det finnes ingen Gud unntatt Allah, og Muhammed er Hans sendebud. Hvis du ikke er muslim, gis følgende tillatelser i en overgangsfase: Du skal ikke utøve din religion der du kan sees av muslimer. Hvis du gjør det, vil du bli pisket og fengslet. Hvis du blir tatt i å forsøke å konvertere en muslim til din tro, vil du bli henrettet. Det er forbudt for piker å gå på skole. Alle skoler som underviser piker skal stenges umiddelbart. Du skal ikke under noen omstendigheter vise ansiktet ditt. Du skal dekke deg med burka når du går ute. Hvis du ikke gjør det, vil du bli alvorlig straffet. Kvinner skal alltid holde seg inne i ditt hjem. Det sømmer seg ikke for kvinner å gå formålsløst ute. Finner dere dette andre steder og/eller i andre relgioner? Er rart folk er skeptiske til dette. Sier ikke at alle muslimer mener dette, men er forsatt skeptisk. En ekstrem muslim med disse verdier er en for mye, etter min mening! E: Kode Endret 4. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 .Jeg er ikke venstreradikal bare fordi jeg har forakt imot en religion, kristendommen, som baserer seg på en bok skrevet av noen romere for å kue massene. Bibelen er vel skrevet hovedsaklig av jøder, og de aller fleste bøkene i Bibelen var skrevet før kristendommen ble så stor at den kunne kalles "massene".. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Ser det er flere her som sammenligner denne skepiske holdningen med det som skjedde med jødene, men det er en vesentlig forskjell. Sharialover og Koranen sier blandt annet at: Det finnes ingen Gud unntatt Allah, og Muhammed er Hans sendebud. Hvis du ikke er muslim, gis følgende tillatelser i en overgangsfase: Du skal ikke utøve din religion der du kan sees av muslimer. Hvis du gjør det, vil du bli pisket og fengslet. Hvis du blir tatt i å forsøke å konvertere en muslim til din tro, vil du bli henrettet. Det er forbudt for piker å gå på skole. Alle skoler som underviser piker skal stenges umiddelbart. Du skal ikke under noen omstendigheter vise ansiktet ditt. Du skal dekke deg med burka når du går ute. Hvis du ikke gjør det, vil du bli alvorlig straffet. Kvinner skal alltid holde seg inne i ditt hjem. Det sømmer seg ikke for kvinner å gå formålsløst ute. Finner dere dette andre steder og/eller i andre relgioner? Er rart folk er skeptiske til dette. Sier ikke at alle muslimer mener dette, men er forsatt skeptisk. En ekstrem muslim med disse verdier er en for mye, etter min mening! E: Kode Har du kilder på det du nevner her? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Argumentasjonen som kommer frem minner meg mye om 30-tallets holdninger mot jødene - den var også bygget på "fakta" og erfaringer med jødene. Ser det er flere her som sammenligner denne skepiske holdningen med det som skjedde med jødene, men det er en vesentlig forskjell. Sharialover og Koranen sier blandt annet at: Det finnes ingen Gud unntatt Allah, og Muhammed er Hans sendebud. Hvis du ikke er muslim, gis følgende tillatelser i en overgangsfase: Du skal ikke utøve din religion der du kan sees av muslimer. Hvis du gjør det, vil du bli pisket og fengslet. Hvis du blir tatt i å forsøke å konvertere en muslim til din tro, vil du bli henrettet. Det er forbudt for piker å gå på skole. Alle skoler som underviser piker skal stenges umiddelbart. Du skal ikke under noen omstendigheter vise ansiktet ditt. Du skal dekke deg med burka når du går ute. Hvis du ikke gjør det, vil du bli alvorlig straffet. Kvinner skal alltid holde seg inne i ditt hjem. Det sømmer seg ikke for kvinner å gå formålsløst ute. Finner dere dette andre steder og/eller i andre relgioner? Er rart folk er skeptiske til dette. Sier ikke at alle muslimer mener dette, men er forsatt skeptisk. En ekstrem muslim med disse verdier er en for mye, etter min mening! E: Kode Hvor står det i Koranen? Jesus er jo tross alt en viktig profet i Islam og skapelsesberetningen blant annet henger sterkt sammen med kristendommen/jødedommen sin. Og ifølge Muhammed skulle muslimene respektere kristne og jøder ettersom de er troende mennesker, troende mennesker står langt bedre i Koranen enn det ikke-troende gjør. Som vi har allerede påvist så er det offisellt noen steder (granted, jeg vet bare om Iran) slik at konvertering fører til straff. Men det blir ikke etterfulgt pga. at det rett og slett er håpløse lover. Hvor i alle verdens dager er det forbudt for piker å gå på skole? Å vise ansiktet sitt og burka? Det står i Koranen at damene skal kle seg sømmelig og dekke seg til. Der noen tolker det som å dekke til brystene og generelt vanlig norm for kleskode, mens noen tar den altfor langt. Slik som Taliban gjorde det og slik som det er i Saudi-Arabia. Kvinnenes posisjon i bibelen er nok like ille ja. Men du husker vel Aisha? Ei dame folk liker å trekke frem når de skal kaste ut mye stygge ord rundt Muhammed. Historians see Aisha as a learned woman, who tirelessly recounted stories from the life of Muhammad and explained Muslim history and traditions. She is considered to be one of the foremost scholars of Islam's early age with some historians accrediting up to one-quarter of the Islamic Sharia (Islamic religious law), based on the collection of hadiths, to have stemmed from her narrations. Aisha became the most prominent of Muhammad’s wives and is revered as a role model by millions of women http://en.wikipedia.org/wiki/Aisha#Her_res..._and_role_model Så med andre ord, det største kvinnelige forbildet i Koranen er en lærd dame, en leder, som blir svært respektert og har bidratt sterkt til å forme samfunnet? Endret 4. oktober 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du kilder på det du nevner her? Sharia.no og AntiJihad Norge. Det først nevnte domenet er forøvrig kopibeskyttet, som gjør det vanskelig og finne ut hvem som eier det, kanskje dette tyder på at vedkommende ikke vil bli gjenkjent!? Hvor står det i Koranen? Glemte og pressisere at vi her (igjen) snakker om sharia lover. Koranen ble nevt da dette er en fellesnevner for muslimer. Men koranen går mulig ikke så langt? Vet at mange her mener at Sharia ikke er relevant for debatten da mange muslimer ikke følger dette, men vil likevel fremlegge aspekter av Sharia, da dette er forkastelig på alle mulige måter og en muslim som vil følge dette med seg inn i Europa er en for mye... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du kilder på det du nevner her? Sharia.no og AntiJihad Norge. Det først nevnte domenet er forøvrig kopibeskyttet, som gjør det vanskelig og finne ut hvem som eier det, kanskje dette tyder på at vedkommende ikke vil bli gjenkjent!? Hvor står det i Koranen? Glemte og pressisere at vi her (igjen) snakker om sharia lover. Koranen ble nevt da dette er en fellesnevner for muslimer. Men koranen går mulig ikke så langt? Vet at mange her mener at Sharia ikke er relevant for debatten da mange muslimer ikke følger dette, men vil likevel fremlegge aspekter av Sharia, da dette er forkastelig på alle mulige måter og en muslim som vil følge dette med seg inn i Europa er en for mye... "Jihad er den evige krig som islam påbyr muslimer å føre mot annerledes troende, til de alle er drept, har gått over til islam eller akseptert å være annenrangs rettsløse borgere under islamsk styre." Fra AntiJihadsiden . Det er jo feil allerede her, som du allerede har påpekt tidligere når man snakker om Jihad. Når det gjelder sharia. Hva med noen kilder på den siden? Ser jo ingen. Som vi også har vært inne på så er det svært ulike tolkninger og bruk av sharia i ulike nasjoner. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Andre siden? Hva tenker du på? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Sharia.no? Det er da bare en post som ramser opp sharia-lover uten noen referanser eller kilder whatsoever. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du kilder på det du nevner her? Sharia.no og AntiJihad Norge. Det først nevnte domenet er forøvrig kopibeskyttet, som gjør det vanskelig og finne ut hvem som eier det, kanskje dette tyder på at vedkommende ikke vil bli gjenkjent!? Høh? Domenet er selvsagt beskyttet av åndsverksloven, men hva annet du mener aner jeg ikke. Navnet til eieren står i klartekst om du tar en whois på domenet ... NORID Handle...............: KMOR1O-NORID Organization Name..........: KARTKOMPANIET M?RE OG ROMSDAL Tom Erik R?dven Organization Number........: 975385450 Post Address...............: Storgt 9 Postal Code................: NO-6300 Postal Area................: ?ndalsnes Country....................: NO Phone Number...............: +47 71 22 20 10 Fax Number.................: +47 71 22 21 76 Email Address..............: [email protected] Additional information: Last update: 2006-06-02 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Derfor jeg prøver og finne ut hvem som eier det da vettu... Synes forøverig at det er en smule arrugant og avfeie dette bare fordi man mener at sharia.no bare er en "post som ramser opp sharia-lover uten noen referanser eller kilder ", dette er vel skrevet av noen som kan Sharia?! E: Thlom, ja fant det samme nå... Artig adresse for en Sharia tilhenger Tom Erik, shame on you! Endret 4. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Derfor jeg prøver og finne ut hvem som eier det da vettu... Synes forøverig at det er en smule arrugant og avfeie dette bare fordi man mener at sharia.no bare er en "post som ramser opp sharia-lover uten noen referanser eller kilder ", dette er vel skrevet av noen som kan Sharia?! E: Thlom, ja fant det samme nå... Artig adresse for en Sharia tilhenger Kildekritikk, kildekritikk. Det er da det letteste i verden å bare ramse opp noe og hevde at det er sant. Denne siden er jo tydelig sterkt anti-islamsk og dermed vil det bare være latterlig å ta en kjapp oppramsing som noen sannhetsgehalt uten kilder. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Skal kjøpe kart på Kartkompaniet neste gang jeg skal ut og reise Neida, skal slutte! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Med sine ekstreme ytterpunkter - straff i form av steining og håndavhugging - har sharia-loven fått stempel som middelaldersk i den vestlige verden. I Saudi-Arabia og Nigeria blir loven fremdeles strengt praktisert, men de fleste muslimske land har det siste hundreåret innført vestlige lovmodeller. Shariaen er i all hovedsak begrenset til familielovgivningen. Ønsker en muslimsk kvinne å skille seg, må hun i de fleste tilfeller forholde seg både til det norske lovverket og islamsk rett. Selv om hun er skilt etter norsk lov, oppfattes kvinnen ikke automatisk som skilt i sitt muslimske nærmiljø og i sitt hjemland. Det ikke finnes noe entydig svar på hva sharia er (gave til Rampage). Kilde Valgte denne artikkelen i stedet da den gir oss alle litt rett Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Det er jo nettopp det som er tingen, det finnes ekstreme ytterpunkter. Men det er også mye som ikke nødvendigvis kræsjer med norske lover eller er antidemokratiske. Som det kommer fram fra artikkelen: - Norsk lov og sharia trenger ikke å kollidere. Muslimer flest følger norsk lov samtidig som de forholder seg til sharia. Veldig ofte blir sharia-relaterte konflikter løst internt, sier Katja Jansen Fredriksen, som tar doktorgraden på islamsk familielov (sharia) i norsk rettspraksis. Derfor det ikke er noe problem for de britiske sharia-tribunalene som tar for seg forlik angående sivile saker. Selv om det er mange som krisemaksimerer disse domstolene som muslimenes inntokt og overtagelse. Da må jeg nesten spørre deg Robert, hva slags forhold har du til Sharia nå som du har lest denne artikkelen blant annet? Fortsatt de samme meningene om at Sharia er barbarisk og antidemokratisk? Endret 4. oktober 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Da må jeg nesten spørre deg Robert, hva slags forhold har du til Sharia nå som du har lest denne artikkelen blant annet? Fortsatt de samme meningene om at Sharia er barbarisk og antidemokratisk? Vel... Det sies at det ikke finnes noe entydig svar på hva sharia betyr. Vi Nordmenn har alltid vært redde for det ukjente så jeg står på mitt. Det som er vanskelig med Sharia er tydeligvis at det er så mange forskjellige tolkninger av disse. Dette kan være positivt, men det kan også være negativt. Etter og har Googlet litt finner jeg artikler som blandt annet sier: 14 prosent av muslimene vil ha sharialov i Norge, 40% av muslimene i UK ønsker innført sharia lov og Sharia-lover på asylmottak. Så jeg er forsatt relativt bekymret over utviklingen. Men da vi ikke ser ut til og få noe klart svar på om Sharia lover er positivt eller ikke, føler jeg heller ikke at andre kan avfeie dette som noe ufarlig. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Vel, nå har vi jo allerede påvist at store deler av sharia handler om sivile saker. Så da er spørsmålet, som allerede vist og du har påpeket. Som jeg påpeket tidligere. Det er vanskelig å konkretisere sharia. Siden det er så mange variasjoner. Noe som vil tilsi at å hevde at 40% ønsker sharia (og da regne det som den mest brutale utgaven) vil være sterkt missvisende. Men det er ingenting galt i at 40% ønsker sharia-lover rundt sivile saksmål, som gjerne blir som ett forliksråd. En sak med 10 tjetjenere som prøver å innføre sharia som gjør at de skal komme først i køen og få store fordel? Høres ut som en gjeng som prøver å få kontroll og gjøre livet sitt bedre ved å innføre sin egen flotte lille sharia som gir de store fordeler. Det burde jo rett og slett bare slås ned på. Fikk av en eller annen grunn litt sånn fengselshiarki-vibe av det der. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Men for og pendle debatten litt tilbake til utgangspunktet, tror jeg det forsatt er viktig at vi bremser innvasjonen av muslimer til Europa, Sharia eller ei... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Vel, da er det bare å gå tilbake til de emnene vi diskutere istad. Nettopp å definere muslimsk kultur og potensielle problemer. For til nå så virker det bare som man har malt seg ett skremselsbilde og vil bremse "invasjonen" av muslimer til Europa. Hvorfor definerer du det som en invasjon forresten? De kommer hit for å finne ett bedre liv, det har vel gjerne noe med det du kritiserer landene de kommer fra for at de kommer hit. (Håpløs setning, poenget var undertrykkingen, mishandlingen og de autoritære regimene kanskje ikke er så populære blant den jevne muslim som du tilsynelatende tror, dermed reiser de hit i håp om en bedre situasjon) Endret 4. oktober 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå