Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan en muslim ønske demokrati? Det er jo en pakkeløsning med gud, politikk og leveregler i ett. Like dumt som å si at en person av demokratisk overbevisning ønsker en tyrann til å styre landet. Jeg synes det er unyansert å prøve å påstå at en muslim ønsker demokrati, og dersom det finnes muslimer som ønsker demokrati så synes jeg det er unyansert å kalle dem muslimer.

 

En muslim er en person som sier at "Det er ingen annen gud en Allah, og Mohammed er hans profet" og mener det.

 

En kristen er en person som anser Jesus Kristus for å være sin personlige frelser som døde for å gi evig tiilgivelse for våre synder.

 

At enkelte her har satt opp stråmenn og kaller dem "muslimer" og påstår at alle muslimer er på den-og-den måten sier kanskje mest om virkelighetsoppfattelsen og kunnskapsnivået om Islam utover det man kan lese på diverse "islam-skeptiske" nettsider og lese i bøkene til Hege Storhaug.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En muslim er en person som sier at "Det er ingen annen gud en Allah, og Mohammed er hans profet" og mener det.

 

En kristen er en person som anser Jesus Kristus for å være sin personlige frelser som døde for å gi evig tilgivelse for våre synder.

 

Dette er tullball, enten man er kristen eller muslim er man etter min mening nødt til å praktisere en stor del av det som står i Bibelen/Koranen om man virkelig er kristen eller muslim. Den delen av muslimer som kaller seg "moderate" og muligens drikker alkohol, har norske venner, kunne tenkt seg å gifte seg med en nordmann, sjelden går i moske og kanskje ikke gidder å lese Koranen og eventuelt Hadith, er ikke det jeg vil kalle "moderat", men ikke-praktiserende. Som jeg før har uttalt i lignende diskusjoner er det også en del muslimer som i likhet med mange kristne i dette landet er ikke-praktiserende, og dermed kanskje ikke burde kalles muslimer/kristne i det hele tatt.

 

Så kan man heller ta diskusjonen om hvor "fundamentalistisk" man eventuelt tolker det som står i tekstene, det er derimot ikke vanskelig å forstå at det er lettere å leve som en lite fundamentalistisk kristen enn det er å leve som en lite fundamentalistisk muslim. Dette fordi det nye testamentet er det nyeste og dermed "beste" budskapet fra gud i Kristendommen, mens det i Islam er tilfelle at de tolerante versene er abrogerte noe som fører til at det intolerante budskapet fra gud er det nyeste og "beste".

 

Dette har bakgrunn i den historiske tidsperioden Islam oppsto i, som de fleste mennesker i Norge desverre ikke har noen kunnskap om. Det er en grunn til at de såkalte "moderate" kreftene i Islam har såpass liten makt og har problemer med å kjempe mot ekstremismen, det er rett og slett slik at de ortodokse muslimene har større teologisk støtte for sine meninger enn de "moderate".

 

At enkelte her har satt opp stråmenn og kaller dem "muslimer" og påstår at alle muslimer er på den-og-den måten sier kanskje mest om virkelighetsoppfattelsen og kunnskapsnivået om Islam utover det man kan lese på diverse "islam-skeptiske" nettsider og lese i bøkene til Hege Storhaug.

 

Jeg har verken satt opp stråmenn eller lest noen av bøkene til Hege Storhaug, selv om forøvrig de såkalte "profesjonelle" teologene utdannet i vestlige universiteter blir omtalt som en "intellektuell skandale" for sine forsøk på å fortie Islams problematiske sider. Siden troende muslimer kan lyve ved hjelp av kitman og taqiyya, er det ingen grunn til å stole på talsmenn fra muslimske organisasjoner som fks kommer med uttalelser hvor de tar avstand fra Sharia.

 

Jeg har i tidligere poster også gjort det klart at denne diskusjonen alltid til en viss grad vil være hypotetisk, men med bakgrunn i Koranen/Hadith og Islams historie vil jeg som sagt ikke ta sjansen på at de såkalt "moderate" vil seire, og heller ikke spekulere i om disse "moderate" utgjør majoriteten av muslimene. De som mener at jeg og andre med mine meninger tar grunnleggende feil har ikke på noen måte mer "rett", basert på kunnskap om Koranen/Hadith og Islams historie kan man til og med konkludere at disse tar feil, uansett kan ingen av oss lese tanker.

Lenke til kommentar
Jeg har i tidligere poster også gjort det klart at denne diskusjonen alltid til en viss grad vil være hypotetisk, men med bakgrunn i Koranen/Hadith og Islams historie vil jeg som sagt ikke ta sjansen på at de såkalt "moderate" vil seire, og heller ikke spekulere i om disse "moderate" utgjør majoriteten av muslimene. De som mener at jeg og andre med mine meninger tar grunnleggende feil har ikke på noen måte mer "rett", basert på kunnskap om Koranen/Hadith og Islams historie kan man til og med konkludere at disse tar feil, uansett kan ingen av oss lese tanker.

 

Husk at 30% av muslimene er ikke engang medlem i en muslimsk organisasjon. Og 30% av alle muslimene (også de andre 30%) går i moskeen hver måned.

 

Og når drikking av alkohol diskvalifiserer folk fra å være muslim i den øyne, så faller en svær bolk bort. Det samme gjelder dem som kan tenke seg å gifte seg med en nordmann - rimelig mange av 2-generasjonen, det. Og antallet som jevnlig leser Koranen og Hadith? Ikke spesielt stor den heller...

 

Tror du kan regne med at kanskje en tiendedel av antall muslimer som SSB oppgir møter dine kriterier for å være muslim.

 

Så chill out. Det er ikke så farlig som hysterikerne påstår.

 

 

Edit: Vil også påpeke at i USA går 38% av befolkningen i kirken hver uke.

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar
Husk at 30% av muslimene er ikke engang medlem i en muslimsk organisasjon. Og 30% av alle muslimene (også de andre 30%) går i moskeen hver måned.

 

Og når drikking av alkohol diskvalifiserer folk fra å være muslim i dine øyne, så faller en svær bolk bort. Det samme gjelder dem som kan tenke seg å gifte seg med en nordmann - rimelig mange av 2-generasjonen, det. Og antallet som jevnlig leser Koranen og Hadith? Ikke spesielt stor den heller...

 

Vel da kan man i såfall bare konkludere med at det er en stor del muslimer som er ikke praktiserende om dine påstander er sanne. Jeg må legge til at mine personlige opplevelser går litt på tvers av de du har, og etter min erfaring er en stor del av muslimer mer ortodokse enn mange skal ha det til.

 

Tror du kan regne med at kanskje en tiendedel av antall muslimer som SSB oppgir møter dine kriterier for å være muslim.

 

Dette blir jo som sagt bare en påstand som vanskelig kan bevises, forøvrig tror jeg de fleste troende muslimer ville sagt seg enig i "mine" kriterier for å være muslim.

 

 

Så chill out. Det er ikke så farlig som hysterikerne påstår.

 

Jeg er totalt avslappet jeg, men det skal ikke hindre meg fra å tenke langsiktig og være skeptisk til Islams økende inflytelse i Europa. Hysterisk er man først når man lar følelsene løpe løpsk og konsentrere seg mer om dem enn fakta og fornuft, personangrep er et eksempel på dette og det er noe jeg prøver å unnvike.

 

Vil også påpeke at i USA går 38% av befolkningen i kirken hver uke.

 

Hvilken relevans har dette om jeg tør spørre? Denne tråden er om Europa og ikke USA og dets "bibel-belte".

Lenke til kommentar
Amerikanere er mer kristne enn norske muslimer er muslimske.

 

Igjen, urelevant; les trådens tittel og ikke bedriv trådkapring.

I denne tråden skal man diskutere Islam å ikke vri temaet over til Kristendommen.

 

Nei. Min påstand er at norske muslimer er rimelig moderate. Jeg vrir ikke tema over på Kristendommen, jeg driver med sammenligning. Hva er vel et adjektiv uten en referanse?

Lenke til kommentar
"Hersketeknikk"

 

:love:

 

På hvilken måte om jeg tør spørre, eller er det utbredt vanskeligheter blant forumets medlemmer hva lesing av retningslinjer angår?

I den første posten og i trådens tittel henvises det til at man skal diskutere Islam og Europa, ikke Kristendom og USA.

Hvis man ikke klarer å følge trådens spilleregler kan man lage sin egen tråd isteden for å bedrive trådkapring.

 

Forøvrig ser jeg din post som useriøs og et dårlig skjult personangrep.

 

Nei. Min påstand er at norske muslimer er rimelig moderate. Jeg vrir ikke tema over på Kristendommen, jeg driver med sammenligning. Hva er vel et adjektiv uten en referanse?

 

Hvis du drev sammenligning skulle du ikke spesifisert USA, siden USA ikke er geografisk plassert i Europa. Anologien holder forøvrig ikke mål om du legger den til Europa og det er kanskje derfor beleilig med USA?

 

Edit: Anologien holder heller ikke nødvendigvis mål selv om du sammenligner med USA, ingen mennesker er i stand til å bedrive telepati og du har ikke postet noen substansiell dokumentasjon heller.*

 

*Som sagt er uansett dette utenfor trådens tema.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Nei. Min påstand er at norske muslimer er rimelig moderate. Jeg vrir ikke tema over på Kristendommen, jeg driver med sammenligning. Hva er vel et adjektiv uten en referanse?

 

Hvis du drev sammenligning skulle du ikke spesifisert USA, siden USA ikke er geografisk plassert i Europa. Anologien holder forøvrig ikke mål om du legger den til Europa og det er kanskje derfor beleilig med USA?

 

Går norske muslimer oftere i moskéen enn amerikanere går i kirken?

Lenke til kommentar

Er jo greit de er her, men mengen bør reduseres. Jeg synes og det er feil måten mange muslimer oppfører seg på. Når de kommer til et annet land må de tilpasse seg oss, men de mener heller at vi skal tilpasse oss deres kultur. Et eksempel på dette er barnehagen jeg nå jobber i. Her var foreldremøte planlagt, men det ble aldri noe av fordi muslimene hadde Ramadan. Siden da foreldremøtet kommer på tiden de skal spise, kan ikke de komme og det blir ikke noe foreldremøte. Mange etnisk norske har etterlyst foreldremøte flere ganger, men vi må bare si det som det er.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan tilpasse seg kulturen vår?

Er jo latterlig når de mener det skal være alkoholfrie dager på byen siden de mener vi drikker så mye. Er det så ille, drit i å gå ut.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
høyresiden dominerer i Østerrike, tipper dette kommer til å skje i andre Europeiske land, og det blir bare enda flere konflikter. Venstresiden kan takke sin egen politikk for dette. Fremtiden er usikker.

De to høyreradikale partiene i Østerrike ligger an til å få en oppslutning på 30 prosent, ifølge de første valgdagsmålingene etter søndagens valg på ny nasjonalforsamling. Målingene, som ble offentliggjort av den østerrikske rikskringkastingen ÖFR rett etter at valglokalene stengte, lå det høyreradikale Frihetspartiet an til en oppslutning på 18 prosent. Alliansen for Østerrikes framtid, som Jörg Haider dannet etter å ha brutt med Frihetspartiet, fikk 12 prosent av stemmene, ifølge målingene.

 

Kilde

 

Det viser at det faktisk er håp for fremtiden, hvorfor er da fremtiden usikker? FrP var også Norges største parti i en lang periode, er det også negativt?!

Lenke til kommentar
"Hersketeknikk"

Feil igjen. Er faktisk noen som respekterer tråden og vil debattere dens faktiske tema. Kudos til Dark Archon...

Nei, det er ikke det det handler om, det handler om å avfeie det man ikke kan svare på. Å sammenligne muslimer og kristne er relevant, selv om den gruppen kristne man sammenligner norske muslimer med hverken er muslimer eller europeere. Det er ikke et forsøk på å diskutere amerikanske kristne så vidt jeg kan se, men en sammenligne som viser at norske muslimer slett ikke er fanatikere som enkelte påstår. Er ikke det relevant for trådens tema?

Lenke til kommentar

 

"Hersketeknikk"

Feil igjen. Er faktisk noen som respekterer tråden og vil debattere dens faktiske tema. Kudos til Dark Archon...

Nei, det er ikke det det handler om, det handler om å avfeie det man ikke kan svare på. Å sammenligne muslimer og kristne er relevant, selv om den gruppen kristne man sammenligner norske muslimer med hverken er muslimer eller europeere. Det er ikke et forsøk på å diskutere amerikanske kristne så vidt jeg kan se, men en sammenligne som viser at norske muslimer slett ikke er fanatikere som enkelte påstår. Er ikke det relevant for trådens tema?

 

Relevant for noe mindre relevant for andre. Kommer ann på hvordan man ser på saken. Dark Archon argumenterte godt, for at han mener dette ikke er relevant for tråden, og undertegnede er enig!

Lenke til kommentar
høyresiden dominerer i Østerrike, tipper dette kommer til å skje i andre Europeiske land, og det blir bare enda flere konflikter. Venstresiden kan takke sin egen politikk for dette. Fremtiden er usikker.

De to høyreradikale partiene i Østerrike ligger an til å få en oppslutning på 30 prosent, ifølge de første valgdagsmålingene etter søndagens valg på ny nasjonalforsamling. Målingene, som ble offentliggjort av den østerrikske rikskringkastingen ÖFR rett etter at valglokalene stengte, lå det høyreradikale Frihetspartiet an til en oppslutning på 18 prosent. Alliansen for Østerrikes framtid, som Jörg Haider dannet etter å ha brutt med Frihetspartiet, fikk 12 prosent av stemmene, ifølge målingene.

 

Kilde

 

Det viser at det faktisk er håp for fremtiden, hvorfor er da fremtiden usikker? FrP var også Norges største parti i en lang periode, er det også negativt?!

 

Ehm det jeg mener er at sånne partier krever at innvandrerne integrerer/assimilierer seg, og innvandrerne vil ikke dette. Jeg tror at utviklingen har godt så langt at samfunnet kommer til å bli splittet uansett, selv om det er kanskje litt mindre sjanse for det når høyrepartier vinner frem fordi de faktisk setter krav til innvandrerne.

 

Men ja synes det er bra ja, men er likevel pessimistisk og tror det blir borgerkrig uansett siden utviklingen har gått for langt. Jeg kan betegnes som en alarmist av noen, men det gjenstår å se hva fremtiden bringer.

 

 

 

 

Og nei Pencilcase skjønner ikke hva du mener. utviklingen går mot at man avslører sånne utspill hæ? Hvis du skal trolle eller flamebaite la være.

Endret av saladin89
Lenke til kommentar
Relevant for noe mindre relevant for andre. Kommer ann på hvordan man ser på saken. Dark Archon argumenterte godt, for at han mener dette ikke er relevant for tråden, og undertegnede er enig!

 

Dark Archon ville ikke kjent igjen et godt argument, om han kjørte over det med bil. Videre er det heldigvis ikke opp til dere å bestemme hva som er relevant til tråden eller ei. Om dere virkelig mener det, så er det en knapp under hvert innlegg det står "rapporter" på. Bruk den, eller hold smella.

 

 

 

Det virker som problemet her er å komme seg ut av vrangforestillingen om at alle muslimer er terrorister. Dette er igjen basert på vrengebilder av de fleste islamske ord og begreper. De eneste kildene som støtter denne vrangforestillingen er amerikanske og kokt sammen for å legitimere USAs fremtog i midt-østen. Om et par muslimer skulle ønske å gjenreise kalifatet, so fuckin what? Vi har USA, Kina og Russland som er i ferd med å reise sine egne kalifater, hvem faen bryr seg om et par skjeggete huleboere i Iran??? Eller et par gærne nisser i Norge, som ikke kan bevege seg ut av huset sitt engang.

 

 

 

Vi er heldige om vi har pressefrihet i Norge om 20 år. De vil ta fra oss ytringsfriheten, for å "beskytte" oss mot muslimer. Mange muslimer er gærne, javel, men trusselen mot norsk selvstyre heter ikke sharia. Den heter EU, USA og våre egne korrupte polikere. Og deler av pressen. Jeg kunne bruke et uttrykk som dere er kjappe til å slenge fra dere: Vi får se hvem som får rett! Problemet er bare at om denne vederstyggeligheten ikke bekjempes, så finner jeg null glede whatsoever i å få det :(

Lenke til kommentar
Maken til søppeltopic har jeg ikke sett på flere uker. Som man reder, ligger man, er det noe som heter.

Tråden har over tre-hundre innlegg! Har du lest alle? Mange gode innlegg her, og noen dårlige. Er det emnet du reagerer på kan trådstarter gjerne bytte denne, men hold skittentøyvasken unna tråden. De som vil debattere må mer enn gjerne gjøre det, men på en redlig måte. Er faktisk noen som innehar en lyst til også å debattere dette.

 

Det virker som problemet her er å komme seg ut av vrangforestillingen om at alle muslimer er terrorister. Dette er igjen basert på vrengebilder av de fleste islamske ord og begreper.

Ingen vrangforestillinger her. Men det er et faktum at de fleste muslimer har en litt annen måte og nærme seg samfunnet på. Og en litt annen kultur. Om disse verdier da blir i flertall vil de bety negative konsekvenser for folk flest i Europa også Norge. Undertegnede i likhet med mange andre, ser problemet og ønsker og gjøre noe før vi kommer så langt.

 

E: Kodeleif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Nok en gang tenker jeg at en oppdrydning er på sin plass.

 

Stenges midlertidig.

 

EDIT:

Nå åpnes tråden igjen, for siste gang. Om dere ikke klarer å oppføre dere fremover, vil tråden stenges permanent, så kan dere krangle på PM istedet om det er så utrolig viktig å påpeke hva dere synes om meningsmotstanderne deres.

 

Siden min forrige stengerunde ikke ser ut til å ha vært så effektiv, la meg denne gangen verbalisere retningslinjene på en måte dere kanskje oppfatter litt bedre.

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd" hører hjemme i Såpeboksen.

3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring".

4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon".

 

 

Nå, play nice. Ellers returnerer jeg med banhammeren.

 

:)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Tror du kan regne med at kanskje en tiendedel av antall muslimer som SSB oppgir møter dine kriterier for å være muslim.

 

Dette blir jo som sagt bare en påstand som vanskelig kan bevises, forøvrig tror jeg de fleste troende muslimer ville sagt seg enig i "mine" kriterier for å være muslim.

 

Vel - det er jo ikke enklere å bevise at alle muslimer lyver og at de fleste er mer fanatiske enn vi tror?

 

Det har prøvd mye rart. Vise til forumene på desi.no og islam.no - det sjeldent er spesielt skremmende selv for oss "pottiter". Påstå at muslimene kommer i en massiv konspirasjon om å ta over. Etc etc.

 

Jeg hadde vært reddere om jeg var muslim og leste diskusjon.no og dagbladet.no, enn jeg er som etnisk nordmann om jeg detter innom desi.no eller islam.no sine forum. Jeg sier ikke at det er rosenrødt, men jeg ser større avstand fra virkeligheten her inn enn jeg gjør når jeg browser litt inne på desi.no eller islam.no...

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar
Det er dessrerre et problem med manglende kunnskap blant den politiske eliten om hvor farlig islam egentlig er! Nå tror jeg ikke Norge kommer til å bli en fundamentalistisk stat, men det er et faktum at det ikke finnes en eneste stat med muslimsk flertall som fungerer etter vestlige, liberaldemokratiske verdier.

For det første kan man jo lure på hvorfor muslimske land skal styres etter en vestlig modell. For det andre er påstanden om at det ikke finnes demokratiske stater med muslimsk flertall feil.

Islam er en religion, men også en politisk ideologi. Her skiller den seg klart fra f.eks. kristendommen og de fleste andre større religioner.
Igjen feil, det er kun i den senere tid at islam og politikk har blitt sammenblandet. De tidligste muslimske lederne var veldig påpasselige på at religion og politikk ikke ble blandet sammen. Man hadde en som styrte staten og en som styrte religionen.

Påstanden om at andre store religioner ikke har blitt brukt som politisk ideologi er også feil, i kristendommen har vi partier som KrF, i jødedommen har sionismen og i hinduismen har vi Hindu Rāshtra. Alle politiske ideologier som bygger på religion.

 

Demokrati er en MENNESKERETT! Så du mener at Tyrkia, som er det landet med muslimsk flertall som ligger nærmest å kunne kalles et demokrati, virkelig kvalifiserer for en slik betegnelse? Det synes jeg er å trekke begrepet SVÆRT langt.

 

Følgende utdrag er hentet fra Aschehougs verdenshistorie, bind 4, side 72-73: “Kort før han forlot Mekka hadde Muhammed for første gang en åpenbaring som tillot blodsutgytelse. Guds fiender var hans fiender. Tanken om å plyndre en av quraishittenes store karavaner lå snublende nær. Dermed slo Muhammed og hans tilhengere inn på den veien som i løpet av få år skulle gjøre dem til Arabias herrer. For det som fra først var ment som et plyndringstokt, kom til å utvikle seg til en stadig gjenoppblussende konflikt med Mekka…. Etter hvert skapte han seg et nett av forbundsfeller som økte hans militære muligheter betraktelig. Enkelte særlig ubehagelige motstandere nølte han ikke med å skaffe av veien gjennom snikmord, det gjaldt blant annet flere satiriske poeter. En gjeng trofaste ungdommer som omgav ham var villig til å påta seg hvilket oppdrag det skulle være. Og samtidig fikk han eliminert sine motstandere hjemme i Medina. Mens de to hedenske stammene mer og mer sluttet mannjevnt opp om ham, tvang han to av de jødiske stammene til å emigrere; alt de ikke kunne bære med seg ble muslimenes eiendom. I den tredje og siste stammen ble alle de mannlige medlemmene massakrert, mens kvinner og barn ble solgt som slaver. Til sist var hans stilling så sterk at han også fikk bukt med mekkanernes motstand…. Bare en håndfull uforsonlige ble drept…. Samtidig erklært Muhammed at de stammene som ennå ikke hadde fornektet sine avguder fikk fire måneder å gjøre det på. Deretter kunne de forvente profetens straffende horder."

Følgende kjenneten synes her å være felles med fascismen: 1)Bruk av vold/trusler. 2)Intoleranse/hat mot frihet. 3)Krav om absoutt underkastelse (totalitarianisme).

 

Joda, man har også forsøkt å blande andre religioner med politikk, men som utdraget overfor viser, så har islam allerede fra BEGYNNELSEN vært en totalitær politisk ideologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...