Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Ikke vet jeg hvem som er mest gærne, men å legge grunnlaget for dialog høres slett ikke dumt ut i mine ører. Langt mer fornuftig enn å kaste håndgranater etter hverandre!?

 

Tja, hva tjener man på å snakke med disse folkene som taler med to tunger? Det Muslimske Brorskap er kjent for deres trang til snik-islamisering av samfunn de er aktive i, mens de sier at de er for demokrati til vestlige journalister og andre godtroende sjeler.

Forøvrig gir Muslimsk Brorskap teologisk støtte til Islamsk Råd Norge også, så da må de vel være en flott gjeng? Jeg foretrekker faktisk de som kaster håndgranter framfor disse femtekolonnistene som skjuler sine hensikter under et sløv av moderasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Ikke vet jeg hvem som er mest gærne, men å legge grunnlaget for dialog høres slett ikke dumt ut i mine ører. Langt mer fornuftig enn å kaste håndgranater etter hverandre!?

 

Tja, hva tjener man på å snakke med disse folkene som taler med to tunger? Det Muslimske Brorskap er kjent for deres trang til snik-islamisering av samfunn de er aktive i, mens de sier at de er for demokrati til vestlige journalister og andre godtroende sjeler.

Forøvrig gir Muslimsk Brorskap teologisk støtte til Islamsk Råd Norge også, så da må de vel være en flott gjeng? Jeg foretrekker faktisk de som kaster håndgranter framfor disse femtekolonnistene som skjuler sine hensikter under et sløv av moderasjon.

 

 

 

 

 

 

 

Ja, du nevner faktorer som "noen" av disse fraksjoner tydeligvis driver med, men for å knytte kontakt med "kjernen" av "fornuftig" motstand, så fordrer det at man selv er fornuftig nok og kan skille mellom dritt og gull.

 

 

Uannsett, hva er ditt forslag til løsning?

 

:)

Lenke til kommentar
Ja, du nevner faktorer som "noen" av disse fraksjoner tydeligvis driver med,

 

Ikke "noen" når det gjelder denne organisasjonen er nok noe i retning "alle" mer korrekt siden de som er medlem sannsynligvis vet hva deres målsetting er.

 

men for å knytte kontakt med "kjernen" av "fornuftig" motstand, så fordrer det at man selv er fornuftig nok og kan skille mellom dritt og gull.

 

Alt som støtter Islams kamp om verdensherredømme er nærmere dritt enn gull om du spør meg.

 

Uannsett, hva er ditt forslag til løsning?

 

Ingen forhandlinger med terrorister og deres støttespillere da dette automatisk gir grupper som Det Muslimske Brorskap legitimitet, og kanskje er det på tide at en del mennesker fjerner hode fra sanden og slutter å kalle organisasjoner som denne "moderate"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ingen forhandlinger med terrorister og deres støttespillere da dette automatisk gir grupper som Det Muslimske Brorskap legitimitet, og kanskje er det på tide at en del mennesker fjerner hode fra sanden og slutter å kalle organisasjoner som denne "moderate"?

Mener du med dette at vi alle skal putte "hodet i sanden"?

 

 

Aha, det er altså "de" andre som har sand på skjortekraven!? Neimen, så flott, da er det vel bare å fortsette og skru hverandre ned i møkka da, eller ser du ikke møkk for bare sand?

 

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Aha, det er altså "de" andre som har sand på skjortekraven!? Neimen, så flott, da er det vel bare å fortsette og skru hverandre ned i møkka da, eller ser du ikke møkk for bare sand?

Dette er ingenting mot den møkka enkelte holder på å trykke Norge ned i.

Oversett "Norge" til "robertaas sin greie"!?

Lenke til kommentar
Fant to gode youtube videor som viser at Europa faktisk er nesten tapt. Og dette er ikke oppspinn heller men basert på fakta. Nyhetsreportasje her om muslimer og radikalisering i England.

 

 

Og et intervju med den nederlandske politikeren Geert Wilders på amerikansk TV

 

Gert Wilders er ekstrem i sine uttalelser, og tiltrekker seg derfor ekstremister blant motstanderne. Jeg er like villig til å lytte på ham, som jeg er til å lytte på vår egen Mulla Krekar. De virker like fantasifulle, og ditto useriøse.

 

At slike tullebukker ved å kjøre sine agendaer på sin enøyde måte, bringer bare prosessene rett i skyttergraven.

 

:)  

 

Vel kommer an på øyet som ser om han kan anses som ekstrem eller ikke. Europa går mot en ganske ekstrem situasjon. Jeg har selv bodd i Nederland i tre år og var der for et år siden. De største nederlandske byer kommer til å få muslimsk flertall om få år, og disse muslimene i Nederland er ikke så godt integrerte heller. Personer som Geert Wilders kommer til å få flere og flere stemmer etterhvert som situasjonen i vest-Europeiske land eskalerer og vanlige folk får det verre og verre.

Lenke til kommentar
Fant to gode youtube videor som viser at Europa faktisk er nesten tapt. Og dette er ikke oppspinn heller men basert på fakta. Nyhetsreportasje her om muslimer og radikalisering i England.

 

 

Og et intervju med den nederlandske politikeren Geert Wilders på amerikansk TV

 

Gert Wilders er ekstrem i sine uttalelser, og tiltrekker seg derfor ekstremister blant motstanderne. Jeg er like villig til å lytte på ham, som jeg er til å lytte på vår egen Mulla Krekar. De virker like fantasifulle, og ditto useriøse.

 

At slike tullebukker ved å kjøre sine agendaer på sin enøyde måte, bringer bare prosessene rett i skyttergraven.

 

:)  

 

Vel kommer an på øyet som ser om han kan anses som ekstrem eller ikke. Europa går mot en ganske ekstrem situasjon. Jeg har selv bodd i Nederland i tre år og var der for et år siden. De største nederlandske byer kommer til å få muslimsk flertall om få år, og disse muslimene i Nederland er ikke så godt integrerte heller. Personer som Geert Wilders kommer til å få flere og flere stemmer etterhvert som situasjonen i vest-Europeiske land eskalerer og vanlige folk får det verre og verre.

og kven er det som er "vanlege" folk?? då du budde i nederland har du kanskje tenkt på at du sjølve var ein innvandrar på lik linje med muslimar? og ironisk nok kallar du deg saladin :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Oversett "Norge" til "robertaas sin greie"!?
Håper da det er flere enn meg som bryr seg om hvordan det går med Norge.

 

Javel.

 

 

Det forklarer det meste, og da snakker jeg slett ikke om negative trekk.

 

Kudos for hva du vil!

 

:)

Lenke til kommentar
Fant to gode youtube videor som viser at Europa faktisk er nesten tapt. Og dette er ikke oppspinn heller men basert på fakta. Nyhetsreportasje her om muslimer og radikalisering i England.

 

 

Og et intervju med den nederlandske politikeren Geert Wilders på amerikansk TV

 

Gert Wilders er ekstrem i sine uttalelser, og tiltrekker seg derfor ekstremister blant motstanderne. Jeg er like villig til å lytte på ham, som jeg er til å lytte på vår egen Mulla Krekar. De virker like fantasifulle, og ditto useriøse.

 

At slike tullebukker ved å kjøre sine agendaer på sin enøyde måte, bringer bare prosessene rett i skyttergraven.

 

:)  

 

Vel kommer an på øyet som ser om han kan anses som ekstrem eller ikke. Europa går mot en ganske ekstrem situasjon. Jeg har selv bodd i Nederland i tre år og var der for et år siden. De største nederlandske byer kommer til å få muslimsk flertall om få år, og disse muslimene i Nederland er ikke så godt integrerte heller. Personer som Geert Wilders kommer til å få flere og flere stemmer etterhvert som situasjonen i vest-Europeiske land eskalerer og vanlige folk får det verre og verre.

og kven er det som er "vanlege" folk?? då du budde i nederland har du kanskje tenkt på at du sjølve var ein innvandrar på lik linje med muslimar? og ironisk nok kallar du deg saladin :mad:

 

Hehe er diplomatsønn vet ikke om vi kan kalles innvandrere da når vi bare skal leve i et land på begrenset tid. Men ja du kan jo kalle meg en midlertidig innvandrer hvis du har lyst til å definere meg som det. Saken er at prinsipielt har jeg ikke noe mot innvandrere. Men når innvandrere fra en radikalt forskjellig kultur enn den de kommer til og disse ikke gidder å tilpasse seg samfunnet og det kommer så mange av de at samfunnet begynner å tilpasse seg deres kultur og ikke omvendt, da begynner jeg å se problemer.

 

Vanlige folk var litt vagt ja. vanlige folk definerer jeg som ikke-kriminelle etniske nederlendere og godt integrerte/assimilerte innvandrere.

Lenke til kommentar

Tenker jeg stenger denne for litt opprydning jeg.

 

EDIT:

Da har jeg slettet nesten to fulle innlegg med krangling og personangrep. Det er nok på sin plass å mate inn noen punktet av retningslinjene med teskje.

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

For ikke å snakke om våre spesifikke regler for Politikk og Samfunn:

 

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd" hører hjemme i Såpeboksen.

3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring".

4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon".

 

Nå åpner jeg tråde igjen, og jeg forventer god oppførsel blant debattantene. Ingen flere "motivators", ingen flere personangrep og ikke spam mer.

 

Reaksjoner på moderering kan tas på PM med moderator, ikke i tråden.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fant denne artikkelen, som etter min mening er balansert, og den bekrefter eget syn på hva som kreves av oss, hvis vi virkelig ønsker å bidra til å endre holdninger hos muslimene.

 

Radikale islamister utgjør en kontinuerlig trussel mot det vestlige demokrati og menneskerettigheter, som Storhaug riktig påpeker. Men det er viktig å konstatere at de radikale islamistene er i mindretall og også løpende truer det flertallet av moderate islamister og sekulære muslimer som ønsker demokrati i Midtøsten og Nord-Afrika. Det er viktig nok en gang å understreke at islamismen kan brukes for å legitimere demokrati så vel som terrorisme: altså islam på godt og vondt. Det er derfor misvisende og direkte farlig å sette alle disse bevegelsene i samme bås slik som Storhaug gjør. Et slikt unyansert svart-hvitt bilde som konsekvent utelukker dialog vil kunne medføre en ytterligere radikalisering av samtlige bevegelser, også de moderate, og dermed på sikt bringe med seg økt terrorisme.

 

islam på godt og vondt

Lenke til kommentar
Tja, hva tjener man på å snakke med disse folkene som taler med to tunger? Det Muslimske Brorskap er kjent for deres trang til snik-islamisering av samfunn de er aktive i, mens de sier at de er for demokrati til vestlige journalister og andre godtroende sjeler.

Et godt eksempel på det var når karikatur striden raste for fullt, og Danske muslimer innad i Danmark utalte at reaksjonen på karikaturtegningene i den muslimske verden var uakseptable og horrible. Mens de utalte dette i Danmark dro de ned der reaksjonene var sterkest og fortalte usannheter og spredde budskapet om at vesten hadde trykket tegningene i alle aviser. De hauset opp stemmningen for og få reaksjonen større og voldligere... Det er et klassikt eksemplet på muslimer som taler med to tunger... :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jada, her er det en lun og fin stemning.

 

 

 

Så vidt jeg husker så var synet generelt blant danske muslimer at reaksjonene var overdrevet (i den muslimske verden), mens det var enkeltpersoner av danske mullaher som preket sine personlige meninger ifm. besøk til midtøsten.

Lenke til kommentar
Tja, hva tjener man på å snakke med disse folkene som taler med to tunger? Det Muslimske Brorskap er kjent for deres trang til snik-islamisering av samfunn de er aktive i, mens de sier at de er for demokrati til vestlige journalister og andre godtroende sjeler.

Et godt eksempel på det var når karikatur striden raste for fullt, og Danske muslimer innad i Danmark utalte at reaksjonen på karikaturtegningene i den muslimske verden var uakseptable og horrible. Mens de utalte dette i Danmark dro de ned der reaksjonene var sterkest og fortalte usannheter og spredde budskapet om at vesten hadde trykket tegningene i alle aviser. De hauset opp stemmningen for og få reaksjonen større og voldligere... Det er et klassikt eksemplet på muslimer som taler med to tunger... :nei:

 

Det er jo ikke nødvendigvis sant. Her er noe jeg selv opplever som mer sannsynlig:

 

De fleste danske muslimene mente oppriktig at reaksjonen var i overkant. Født og oppvokst i Danmark, og kanskje ikke spesielt glade i ekstremister heller. Make no mistake about it - det var svært få muslimer som likte å se de danske barnsligheter, men de fleste var fornøyde med å snakke om danske rasisme og islamofobi og være forbanna.

 

Og noen få av de danske muslimene løy når de sa at reaksjonene var i overkant mens de samtidig sendte feilinformasjon til midt-østen for å skape konflikt.

 

Det er et klassisk eksempel på at ekstremister overdriver/lyver for å skape splittelse som de selv tjener på.

Lenke til kommentar
Radikale islamister utgjør en kontinuerlig trussel mot det vestlige demokrati og menneskerettigheter, som Storhaug riktig påpeker. Men det er viktig å konstatere at de radikale islamistene er i mindretall og også løpende truer det flertallet av moderate islamister og sekulære muslimer som ønsker demokrati i Midtøsten og Nord-Afrika. Det er viktig nok en gang å understreke at islamismen kan brukes for å legitimere demokrati så vel som terrorisme: altså islam på godt og vondt. Det er derfor misvisende og direkte farlig å sette alle disse bevegelsene i samme bås slik som Storhaug gjør. Et slikt unyansert svart-hvitt bilde som konsekvent utelukker dialog vil kunne medføre en ytterligere radikalisering av samtlige bevegelser, også de moderate, og dermed på sikt bringe med seg økt terrorisme.

 

islam på godt og vondt

Hvordan kan en muslim ønske demokrati? Det er jo en pakkeløsning med gud, politikk og leveregler i ett. Like dumt som å si at en person av demokratisk overbevisning ønsker en tyrann til å styre landet. Jeg synes det er unyansert å prøve å påstå at en muslim ønsker demokrati, og dersom det finnes muslimer som ønsker demokrati så synes jeg det er unyansert å kalle dem muslimer.

 

Samtidig er det viktig å huske på at muslimer ikke bare er i krig mot Europa, men også med hverandre. Kurdere er vel muslimer, det er irakere også. Sunni og Shia er begge muslimske rettninger i blodig krig med hverandre. Slik som andre store religioner er. Splitt og hersk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...