Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt klart at svært mange nordmenn har manglende kunnskap om islam, noe som definitivt også inkluderer mange av dem som er mot muslimer i Norge.

 

Den eneste som har et ansvar for å jobbe mot stereotypier og generaliseringer er en selv, hvis man ikke da ønsker å heller leve i en illusjon. Det er sånn sett ganske mer behagelig med en svart/hvitt-verden, så jeg forstår jo at enkelte foretrekker det.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Det er helt klart at svært mange nordmenn har manglende kunnskap om islam, noe som definitivt også inkluderer mange av dem som er mot muslimer i Norge.
Det tviler jeg ikke på, men manglende kunnskap er nok like utspredt på "begge sider". Selv har jeg lest koranen og diskutert oppad stolper og nedad vegger med muslimer med veldig forskjellige standpunkter.
Det er sånn sett ganske mer behagelig med en svart/hvitt-verden, så jeg forstår jo at enkelte foretrekker det.
Og andre synes det er behagelig å stikke hodet i sanden...

 

 

Sorry meg, men de vil aldri kunne ta over Norge og drive det hvis de skal følge sin egen kultur. De er vant med å bo mer eller mindre oppå hverandre i forhold til befolkningstettheten i Norge, og jeg tror de fleste av dem vil få problemer med å bo på spredte bondegårder langt inne i fjorder og oppe i daler. De har en mye mer landsbykultur enn det vi har.

De vil kun ta over Oslo og splitte Norge.

Lenke til kommentar
[De vil kun ta over Oslo og splitte Norge.

Serious? Bare Oslo, altså? Ikke'no kødding med grunnloven og resten av landet

 

Edit: Regner med at meddebattanter vet hva som trengs for grunnlovsendringere...

Hvilket av disse punktene er det du har problemer med:

a) Det er mye større andel muslimer i Oslo enn i resten av Norge

b) Andelen muslimer øker i Oslo

c) Når andelen muslimer i et begrenet område øker blir det stadig mere konflikter med den ikke-muslimske befolkningen i området og med områdene rundt.

d) Når det oppstår etniske eller religiøse konfilkter mellom klart geografisk begrensede områder kan det komme krav om oppretting av forskjellige stater.

e) Når en stat splittes kan det oppstå konflikter om naturressurser og spesielt verdifulle områder.

 

Hvordan vil du for eksempel på en fredelig måte fordele oljeressursene mellom Oslo og restNorge? Eller vil du helt se bort fra slike problemstillinger og fortsette å leke strust som resten av sosialistene?

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke noe imot hvor mange muslimer som kommer til Norge,så lenge de greier å integreres skikkelig i det norske samfunnet. Blant annet ved å være restiktivt ved hvem vi tar inn og hvor de plasseres geografisk sett,vi må prøve å unngå å lage innvander bydeler. Det eneste jeg ikke liker er viss vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet.

Like viktig syns jeg at vi burde angriper roten til "problemet". Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre. Hva kan vi i vesten gjøre?

Lenke til kommentar
Det er helt klart at svært mange nordmenn har manglende kunnskap om islam, noe som definitivt også inkluderer mange av dem som er mot muslimer i Norge.

 

Tja, etter min erfaring er tallet høyere blant de som er pro-innvandring, om disse med vilje og viten styrer unna eller virkelig er ignorante er vel individuelt. Jeg tror en økt kunnskap om Islam i Norge ville fått pk-politikere til å tenke seg om to ganger før de kaller Islam en "fredens religion" og lignende.

 

Den eneste som har et ansvar for å jobbe mot stereotypier og generaliseringer er en selv, hvis man ikke da ønsker å heller leve i en illusjon. Det er sånn sett ganske mer behagelig med en svart/hvitt-verden, så jeg forstår jo at enkelte foretrekker det.

 

Hvis muslimer mener mennesker som jeg har sterotypiske meninger om dem, må de selv jobbe for snu om på dette, det som jeg synes er synd er at muslimer virker så utrolig hårsåre når det gjelder Islam at det er umulig å få til noen konstruktiv debatt med de fleste av dem.

 

Det at store grupper muslimer i mange land først regner seg som muslim og deretter som statsborger er fks et stort problem. Hvis man ikke føler noen lojalitet til det landet man er borger av og isteden er lojal til Islam, er det klart man ønsker seg en Sharia-stat.

 

De tolerante delene av Islam er som kjent abrogert, kanskje det er på tide å abrogere de intolerante delene? Islam må reformeres, men ikke på den "protestantiske" måten da dette allerede er gjort med uheldige konsekvenser jfr Wahhabisme, religionen som den nå framstår er som de verste delene av det gamle testamentet som de fleste kristne heldigvis tar avstand fra.*

 

 

*Motstanden mot homofile er vel tatt fra DGT om jeg husker rett, men men har ikke lest om kristne som har banket opp homofile i Norge med bakgrunn i teologi.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe imot hvor mange muslimer som kommer til Norge,så lenge de greier å integreres skikkelig i det norske samfunnet. Blant annet ved å være restiktivt ved hvem vi tar inn og hvor de plasseres geografisk sett,vi må prøve å unngå å lage innvander bydeler.

Kan si meg delvis enig med deg her. Dette er kjernen i det hele. Er riknok ikke enig at vi kan bare forsette og ta imot, hjelper ikke med god integrering hvis Norge og Europa tar imot alt for mange innvandrere. Ser resultatene av det i feks. Sverige, men også i Norge. Innvandrerne plasserer seg på Tøyen og Grønnland i Oslo. Der lages samfunn i samfunnet og hvem vet hva som skjer bak lukkede dører? Det bor innvandrere i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 140 000, 25 prosent av befolkningen. SSB

 

Det eneste jeg ikke liker er viss vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet.Like viktig syns jeg at vi burde angriper roten til "problemet". Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre. Hva kan vi i vesten gjøre?

Her er jeg under delvis enig med deg! Skjønner ikke helt hva du mener. Først så sier du at: "du ikke vil at vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet", der jeg jeg enig med deg, men så sier du: "Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre"... Er ikke dette en selvmotsigelse?

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe imot hvor mange muslimer som kommer til Norge,så lenge de greier å integreres skikkelig i det norske samfunnet. Blant annet ved å være restiktivt ved hvem vi tar inn og hvor de plasseres geografisk sett,vi må prøve å unngå å lage innvander bydeler.

Kan si meg delvis enig med deg her. Dette er kjernen i det hele. Er riknok ikke enig at vi kan bare forsette og ta imot, hjelper ikke med god integrering hvis Norge og Europa tar imot alt for mange innvandrere. Ser resultatene av det i feks. Sverige, men også i Norge. Innvandrerne plasserer seg på Tøyen og Grønnland i Oslo. Der lages samfunn i samfunnet og hvem vet hva som skjer bak lukkede dører? Det bor innvandrere i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 140 000, 25 prosent av befolkningen. SSB

 

Det eneste jeg ikke liker er viss vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet.Like viktig syns jeg at vi burde angriper roten til "problemet". Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre. Hva kan vi i vesten gjøre?

Her er jeg under delvis enig med deg! Skjønner ikke helt hva du mener. Først så sier du at: "du ikke vil at vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet", der jeg jeg enig med deg, men så sier du: "Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre"... Er ikke dette en selvmotsigelse?

 

Karpe Diem - Kunsten å være inder

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Fant to gode youtube videor som viser at Europa faktisk er nesten tapt. Og dette er ikke oppspinn heller men basert på fakta. Nyhetsreportasje her om muslimer og radikalisering i England.

 

 

Og et intervju med den nederlandske politikeren Geert Wilders på amerikansk TV

 

Gert Wilders er ekstrem i sine uttalelser, og tiltrekker seg derfor ekstremister blant motstanderne. Jeg er like villig til å lytte på ham, som jeg er til å lytte på vår egen Mulla Krekar. De virker like fantasifulle, og ditto useriøse.

 

At slike tullebukker ved å kjøre sine agendaer på sin enøyde måte, bringer bare prosessene rett i skyttergraven.

 

:)  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg anbefaler alle i tråden som som ønske å få inn enda flere muslimer å flytte hit selv, men sosialister er som kjent ikke vant med å måtte ta støyten eller regninga selv. Den er det bestandig noen andre som ufrivillig må ta:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2652279.ece

 

Med overhengende fare for å bli båssatt, tar jeg likevel sjansen...  :whistle:

 

Jeg interesserer meg kun for å hjelpe til i integreringen av eksisterende innvandrere.

 

Og, joda, jeg hadde ikke hatt noe imot å bo der selv. Så kan man ta med egne erfaringer med fremmedfrykten hos senior-borgerne våre, og litt for ofte har jeg opplevd at eldre mennesker er fordomsfulle. Tror at det handler mest om mangel på kunnskap.

 

:)

Lenke til kommentar

 

Jeg anbefaler alle i tråden som som ønske å få inn enda flere muslimer å flytte hit selv, men sosialister er som kjent ikke vant med å måtte ta støyten eller regninga selv. Den er det bestandig noen andre som ufrivillig må ta:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2652279.ece

 

Sonja Eek hadde også et spennede innlegg i VG, på fredag. Dette viser hvor langt dette har gått! Furuset. Hjemsøkt av gjengoppgjør, skyting og hærverk. Rasool-brødrenes hjemsted. Og selve hjemmebanen for norsk integreringspolitikk i praksis. Innvandrerne har strømmet til Groruddalen, tiltrukket av rimelige boliger og barnevennlige omgivelser. Mens etniske nordmenn i samme tempo har rullet flyttelassene over grensen til Akershus. Her på Furuset er andelen innvandrere nå oppe i 55 prosent. Majoriteten har blitt minoritet.

Lenke til kommentar
Og, joda, jeg hadde ikke hatt noe imot å bo der selv.

Ja, det er jo enkelt å si, men jeg har absolutt null tro på at du noengang vil flytte dit for å prøve dine teorier om "samtale" i praksis.

 

Fra artikkelen i Aftenposten:

"en fersk undersøkelse fra FAFO viser at de etniske nordmennene i Groruddalen er mer skeptiske til innvandrere enn de etniske nordmenne i resten av Oslo er."

"Vi har tatt støyten for integreringen her i landet. Men hvor ble det av oss oppi alt sammen? Vi som kjøpte våre leiligheter og ville leve i fred og ro? Hvorfor har ingen spurt hvordan vi har hatt det?"

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og, joda, jeg hadde ikke hatt noe imot å bo der selv.

Ja, det er jo enkelt å si, men jeg har absolutt null tro på at du noengang vil flytte dit for å prøve dine teorier om "samtale" i praksis.

 

 

Jeg har bodd sammen med utlendinger, og da som eneste blekansikt, i flere år. Hadde aldri noen større problemer med det. Jada, en god samtale løser det meste.

 

 

Det er ikke mine teorier, og ja, jeg bruker dem i praksis, og de virker vedig godt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har egentlig ikke noe imot hvor mange muslimer som kommer til Norge,så lenge de greier å integreres skikkelig i det norske samfunnet. Blant annet ved å være restiktivt ved hvem vi tar inn og hvor de plasseres geografisk sett,vi må prøve å unngå å lage innvander bydeler.

Kan si meg delvis enig med deg her. Dette er kjernen i det hele. Er riknok ikke enig at vi kan bare forsette og ta imot, hjelper ikke med god integrering hvis Norge og Europa tar imot alt for mange innvandrere. Ser resultatene av det i feks. Sverige, men også i Norge. Innvandrerne plasserer seg på Tøyen og Grønnland i Oslo. Der lages samfunn i samfunnet og hvem vet hva som skjer bak lukkede dører? Det bor innvandrere i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 140 000, 25 prosent av befolkningen. SSB

 

Det eneste jeg ikke liker er viss vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet.Like viktig syns jeg at vi burde angriper roten til "problemet". Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre. Hva kan vi i vesten gjøre?

Her er jeg under delvis enig med deg! Skjønner ikke helt hva du mener. Først så sier du at: "du ikke vil at vi skal begynne å tilpasse lover og regler i samfunnet for muslimene sin del uten å ta hensyn til de ande i samfunnet", der jeg jeg enig med deg, men så sier du: "Vi må spør hvor disse kommer fra og hva vi kan gjøre for at de kan få det bedre"... Er ikke dette en selvmotsigelse?

 

 

Jeg er enig i mye her. Som sagt så tror jeg at den største feilen man kan gjøre når det gjelder innvandringspolitikk,er å plasser de over et lite område. Samtidig så har jeg stor tro på at den beste integreringen er at folk som kommer til Norge ,burde bruke så mye tid med nordmenn så mulig. Kanskje vi nordmenn kan bli bedre på dette området? :hmm:

Jeg skrev kanskje litt utydlig på den andre tingen jeg skrev. Det jeg mente var at vi kanskje burde hjelpe de, der de kommer fra. Og de fleste kommer vel ifra Midtøsten/Afrika gjør de ikke? For mange av de som kommer til Norge er ifra steder som sliter med forskjellige ting som feks krig,terror og fattigdom. Det var disse tingene vi i vesten burde hjelpe de med,der nede.

Edwin Starr - War (What Is It Good For?)

Lenke til kommentar
Jeg har bodd sammen med utlendinger, og da som eneste blekansikt, i flere år.
Men denslags er du altså ferdig med. :whistle:

 

Den rødgrønne galskapen fortsetter, nå skal skattepengene våre brukes til å få en haug terroristsupportere til konferanse i Oslo:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=530563

 

Tipper de rødgrønne ikke stilte krav om 40% kvinneandel der...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har bodd sammen med utlendinger, og da som eneste blekansikt, i flere år.
Men denslags er du altså ferdig med. :whistle:

 

Den rødgrønne galskapen fortsetter, nå skal skattepengene våre brukes til å få en haug terroristsupportere til konferanse i Oslo:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=530563

 

Tipper de rødgrønne ikke stilte krav om 40% kvinneandel der...

Har planer om å flytte permanent ut i bushen, om noen år.

 

 

Ikke vet jeg hvem som er mest gærne, men å legge grunnlaget for dialog høres slett ikke dumt ut i mine ører. Langt mer fornuftig enn å kaste håndgranater etter hverandre!?

 

Dette er et spennende seminar med sentrale personer fra viktige moderate islamistiske partier og bevegelser i Midtøsten, sier Larsen.

 

At disse er moderate, rimer ikke med bildet vg illustrerer artikkelen med. Men nå har man slett ikke store forventninger til vg's balanserte nyhetsformidling.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...