Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke er en tråd om Somaliere i Norge og deres yrkesdeltakelse men om et mulig flertall av Muslimer i Europa!

Jeg jobber heller ikke hos SSB eller andre som driver med slikt, men de svarene jeg har gitt er gode kilder fra SSB ol. så du har egentlig fått svarene dine... Har heller ikke utalt at Somaliere har kommet til Norge pga. trydgeinnvandring i denne tråden... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette er ikke er en tråd om Somaliere i Norge og deres yrkesdeltakelse men om et mulig flertall av Muslimer i Europa!

Jeg jobber heller ikke hos SSB eller andre som driver med slikt, men de svarene jeg har gitt er gode kilder fra SSB ol. så du har egentlig fått svarene dine... Har heller ikke utalt at Somaliere har kommet til Norge pga. trydgeinnvandring i denne tråden... :hmm:

 

Hva er problemet med at Europa blir muslimsk? 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Dette er ikke er en tråd om Somaliere i Norge og deres yrkesdeltakelse men om et mulig flertall av Muslimer i Europa!

Jeg jobber heller ikke hos SSB eller andre som driver med slikt, men de svarene jeg har gitt er gode kilder fra SSB ol. så du har egentlig fått svarene dine... Har heller ikke utalt at Somaliere har kommet til Norge pga. trydgeinnvandring i denne tråden... :hmm:

Du hevdet at somalske innvandre er trygdeinnvandre. Det er for det første en uheldig genralisering, og det er ikke sant fordi de kommer ikke hit for å snylte, men for å få et bedre liv.

 

Grunnen til at du hevdet det var at du siterte en person som sa at somalske innvandre ikke er trygdeinnvandre. Hvis dette er ikke hva du mener, oppklar det nå.

 

Dette er ikke er en tråd om Somaliere i Norge og deres yrkesdeltakelse men om et mulig flertall av Muslimer i Europa!

Jeg jobber heller ikke hos SSB eller andre som driver med slikt, men de svarene jeg har gitt er gode kilder fra SSB ol. så du har egentlig fått svarene dine... Har heller ikke utalt at Somaliere har kommet til Norge pga. trydgeinnvandring i denne tråden... :hmm:

 

Hva er problemet med at Europa blir muslimsk? 

 

 

:)

 

Det er ikke alle som ønsker at Europa skal bli som Midtøsten. Personlig vil jeg flytte ut før noe slikt skjer, og at jeg flytter ut på grunn av en grunn tyder på at det er ganske viktig. Jeg er ikke alene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette er ikke er en tråd om Somaliere i Norge og deres yrkesdeltakelse men om et mulig flertall av Muslimer i Europa!

Jeg jobber heller ikke hos SSB eller andre som driver med slikt, men de svarene jeg har gitt er gode kilder fra SSB ol. så du har egentlig fått svarene dine... Har heller ikke utalt at Somaliere har kommet til Norge pga. trydgeinnvandring i denne tråden... :hmm:

Du hevdet at somalske innvandre er trygdeinnvandre. Det er for det første en uheldig genralisering, og det er ikke sant fordi de kommer ikke hit for å snylte, men for å få et bedre liv.

 

Grunnen til at du hevdet det var at du siterte en person som sa at somalske innvandre ikke er trygdeinnvandre. Hvis dette er ikke hva du mener, oppklar det nå.

 

Jo, det er sant, at somaliske trygdesnyltere kommer hit, og jeg blir forbannet over at hvis vi skal stoppe snyltingen så vi må synde mot våre tilkjempede verdier. Men, jeg gir meg ikke...

Lenke til kommentar

roberthe:

 

Jeg trodde du mente det samme som robertaas, altså at lav arbeidsdeltagelse blant somaliere er det samme som trygdeinnvandring. Hvis du ikke mente dette, beklager jeg såklart for å tillagt deg en mening du ikke kom med. Dermed retter jeg hele min forrige post mot robertaas, som ikke klarer å se forskjellen på et problem (lav yrkesdeltagelse) og årsaken (som han tror er lavyrkesdeltakelse).

 

OnT: Som ateist er jeg ikke overvettes glad for noen religioner tar over Europa. Men jeg tror ikke det vil komme til det. Godt mulig at etterhvert blir det flere muslimer enn kristne. Men vi vil da få en moderat verson av Islam hos de fleste, som respekterer skillet mellom religion og stat. Og som har tillagt seg en god del vestlige vaner. Jeg frykter ikke kalifatet, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Det er også "lite konstruktivt" med denne konstante gauligen om rasisme og xenofobi, for ikke å snakke om den uvitheten de fleste pro-innvandrings mennesker viser angående Islam.

 

Da er det forsåvidt ganske interessant at jeg i denne debattanten har blitt møtt med ordet "rasisme/rasistisk" tre ganger, og da kun fra de som debatterer mot meg. Jeg selv, og de jeg ser som har forholdsvis samme syn på meg, har ikke nevnt rasisme med et ord.

 

Fikk forøvrig ikke svar på følgende spørsmål jeg stilte tidligere i tråden, siterer meg selv nedenfor hvis noen tilhengere av multikulturisme tør å svare.

 

Morsomt også at de samme personene som støtter multikulturisme og ofte er fantiske anti-rasister er de samme som trekker på skuldrene og er likegyldige til at europeisk kultur og genetisk egenart kan gå tapt. Hvorfor er det greit at europisk kultur/genetisk egenart går tapt, mens det er feil at fks afrikansk stammekultur går tapt ved kolonialisering? Hvorfor mener de samme menneskene som er for et multikulturelt og "fargerikt" samfunn, at det er positivt/likegyldig om samfunnet blir mindre "fargerikt"? Er imperialisme greit hvis det er ikke-vestlige land som står for den? Hvorfor blir kristendommen/kristne daglig spottet og kritisert, mens Islam og muslimer skal bli spart for all kritikk?

 

Kanskje du ikke har fått svar fordi det er ingen som føler at de hører til den gruppen du ønsker svar fra ("fanatiske anti-rasister"). Min kommentar til dette er at hvis du er redd for at den europeiske kulturen skal utvannes, så bør du være mer redd for påvirkningen fra USA enn fra muslimer. Den påvirkningen har allerede vært temmelig stor på europeisk kulturliv, språk og holdninger.

Lenke til kommentar
roberthe:

 

Jeg trodde du mente det samme som robertaas, altså at lav arbeidsdeltagelse blant somaliere er det samme som trygdeinnvandring. Hvis du ikke mente dette, beklager jeg såklart for å tillagt deg en mening du ikke kom med. Dermed retter jeg hele min forrige post mot robertaas, som ikke klarer å se forskjellen på et problem (lav yrkesdeltagelse) og årsaken (som han tror er lavyrkesdeltakelse).

Jeg heter IKKE roberthe!!! Må da kunne se nicket mitt? Ikke første gangen noen sammenblander meg med robertaas, men nok off-topic nå... Tilbake til debatten! Herrejesus...

 

Er forresten enig med robertaas, men vi har kilde belagt dette nok nå, gjentar: Dette er ikke er en tråd om Somaliere i Norge og deres yrkesdeltakelse, men om et mulig flertall av Muslimer i Europa! Hvis enkelte her er opptatt av andre spørsmål står dere fritt til og opprette egne tråder. Respekter tråden! Kan like gjerne stenge den, hvis debattanter ikke kan holde seg til trådens tema.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Forhold deg til det som skrives, vurder, og responder, for da blir det hele ganske så tydelig for oss alle!

 

Det er jo det jeg gjør, om du er multikulturist eller ikke er faktisk nokså viktig i diskusjoner som dette siden multikulturisme er en ideologi som er basert på kultur/moral relavitisme og dermed kaster alle normale vurderingsgrunnlag ut av vinduet. Dog gir jeg deg rett i at jeg burde omformulert meg.

 

Kommentaren ble til opplysning gjort i et øyeblikk av hodeløshet grunnet en etter min mening useriøs kommentar fra en meningsmotstander, som førte til mitt lite konstruktive svar. :blush:

 

Hva er problemet med at Europa blir muslimsk?

 

Kanskje du skulle tatt et dypdykk i Sharia? Det er ikke alle som ønsker barbarisk religiøs praksis med tilfølgende "herrefolk"-mentalitet velkommen, hvis Norge blir en Sharia-stat vil jeg bli tvunget til å leve i undertrykkelse og må nok enten delta i borgerkrig eller flykte landet.

 

OnT: Som ateist er jeg ikke overvettes glad for noen religioner tar over Europa. Men jeg tror ikke det vil komme til det. Godt mulig at etterhvert blir det flere muslimer enn kristne. Men vi vil da få en moderat verson av Islam hos de fleste, som respekterer skillet mellom religion og stat. Og som har tillagt seg en god del vestlige vaner. Jeg frykter ikke kalifatet, for å si det sånn.

 

Hvordan vet du dette? Islam er en religion som både er politisk og religiøst og som klart mangler et skille mellom stat og religion, noe som leder til Sharia-stater i land med muslimsk majoritet. Hvis du tviler på det jeg sier et det bare å se til Irak og Afghanistan hvor Sharia står over "menneske-lagde" lover som fks menneskerettigheter, hvorfor skulle det nødvendigvis gå annerledes i Europa og eventuelt Norge?

 

Hvis det uheldigvis skulle bli muslimsk flertall, håper jeg det går som du sier, men med min kunnskap om Islam og historie i bakhodet er jeg totalt uvillig til å gå med på et slikt sjansespill.

 

Da er det forsåvidt ganske interessant at jeg i denne debattanten har blitt møtt med ordet "rasisme/rasistisk" tre ganger, og da kun fra de som debatterer mot meg. Jeg selv, og de jeg ser som har forholdsvis samme syn på meg, har ikke nevnt rasisme med et ord.

 

Riktig, men det er noe som heter "lese mellom linjene" og etter min mening peker du hele tiden mot det selv om du tydeligvis ikke bruker ordene.

 

Kanskje du ikke har fått svar fordi det er ingen som føler at de hører til den gruppen du ønsker svar fra ("fanatiske anti-rasister").

 

Jeg sa ikke at de måtte være "fanatiske anti-rasister", men "multikulturister". :)

 

Min kommentar til dette er at hvis du er redd for at den europeiske kulturen skal utvannes, så bør du være mer redd for påvirkningen fra USA enn fra muslimer. Den påvirkningen har allerede vært temmelig stor på europeisk kulturliv, språk og holdninger

 

Det er ingen tvil om at USA har påvirket oss ja, men USA er en del av den vestlige verden og har til dels mye av de samme verdiene som oss. Det går ikke an å sammenligne pop-kultur fra USA med Islam, etter det jeg forstår har vi ikke mottat noen politisk-religiøse ideologier fra der på en stund. ;)

Lenke til kommentar

For å gjøre det helt klart: Nå kjenner jeg ingen her i denne tråden, men utfra det jeg har lest har jeg ikke grunn for å tro at noen her inne er rasister.

 

Når det gjelder politisk-religiøse ideologier, så har jeg svært liten tro på Sharia-konspirasjonen om at muslimer flest jobber for å innføre Sharialovgivning i de fleste vestlige land. Slikt er fremmedfrykt på et høyt plan.

 

Det blir litt kunstig å sette et "oss vs dem"-skille når det gjelder kultur. Kultur er dynamisk og i stadig endring - som jeg vel har nevnt tidligere i denne tråden, så er sjansen stor for at to fotballfans - en etnisk norsk og en pakistaner - vil ha en felleskulturell forståelse omkring deres interesser som er større enn en etnisk norsk nordmann i dag og en etnisk norsk nordmann fra 50-tallet.

 

Det betyr ikke at det ikke finnes problemer som skyldes ulike kulturer, vi skal ikke skyve det under en teppet. Men det må angripes saklig og seriøst. Vi har allerede et flerkulturelt Norge i dag og med klimaflyktningene fremover så vil vi se et stadig større flerkulturelt Norge (og resten av Europa). Problemer vil oppstå - små problemer som skyldes misforståelser og manglende, gjensidig forståelse av hverandres kulturelle oppfatning, og større som skyldes grunnleggende, ulike verdisyn - og vi må ta dem alle seriøst og være villig til å jobbe så godt vi kan for å komme oss gjennom dem, i et flerkulturelt land.

 

Det som ikke er konstruktivt i en slik sammenheng er enten a) å være fullstendig kulturrelativist og unnskylde innvandrere for all deres oppførsel (som vel bare er en annen form for rasisme) eller b) å spre stereotypier og generaliseringer om "dem", og å be dem pelle seg hjem hver gang de åpner munnen og sier noe vi ikke er enig i.

Lenke til kommentar
Problemer vil oppstå - små problemer som skyldes misforståelser og manglende,

Mener du dette er en dekkende beskrivelse av hva som skjedde på Balkan da den muslimske befolkningen økte?

 

Les hele innlegget mitt og se hva jeg også skriver om store problemer før du forsøker å gjøre billige og verdiløse poenger ut av å klippe enkeltsetninger ut av sammenheng.

Lenke til kommentar

Fant to gode youtube videor som viser at Europa faktisk er nesten tapt. Og dette er ikke oppspinn heller men basert på fakta. Nyhetsreportasje her om muslimer og radikalisering i England.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xozjecTeSFk

 

Og et intervju med den nederlandske politikeren Geert Wilders på amerikansk TV

 

http://www.youtube.com/watch?v=apT8NqyNVE8...a.blogspot.com/

 

Hvis folk er interesserte i å følge med på nyheter angående dette er det bare å gå på

 

document.no

brusselsjournal.com

 

og gatesofvienna.com selv om de kanskje er litt mer amatørmessige og ikke har tidligere eller nåværende journalister som skriver.

Endret av saladin89
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se kulturkonservative muslimer som fisker i lofoten.

 

Sorry meg, men de vil aldri kunne ta over Norge og drive det hvis de skal følge sin egen kultur. De er vant med å bo mer eller mindre oppå hverandre i forhold til befolkningstettheten i Norge, og jeg tror de fleste av dem vil få problemer med å bo på spredte bondegårder langt inne i fjorder og oppe i daler. De har en mye mer landsbykultur enn det vi har.

Lenke til kommentar
Når det gjelder politisk-religiøse ideologier, så har jeg svært liten tro på Sharia-konspirasjonen om at muslimer flest jobber for å innføre Sharialovgivning i de fleste vestlige land. Slikt er fremmedfrykt på et høyt plan.

 

Fremmedfrykt? Det er viktig å stille relevante spørsmål angående veksten til Islam i Europa, jeg synes det er merkelig at du avfeier dette spørsmålet som en "konspirasjon", Muhammed sa tross alt at "krig er bedrag" og Koranen gir muslimer rett til å lyve jfr "Taqiyya". I media er det stadig muslimske ledere som bevisst lyver om hva Islam sier om forskjellige saker og eventuelt ikke ønsker å uttale seg i det hele tatt.

 

Det blir litt kunstig å sette et "oss vs dem"-skille når det gjelder kultur. Kultur er dynamisk og i stadig endring - som jeg vel har nevnt tidligere i denne tråden, så er sjansen stor for at to fotballfans - en etnisk norsk og en pakistaner - vil ha en felleskulturell forståelse omkring deres interesser som er større enn en etnisk norsk nordmann i dag og en etnisk norsk nordmann fra 50-tallet.

 

Dette blir kun spekulasjon og jeg tviler på at nordmenn generelt vil akseptere en radikal endring av kultur til det verre, i dette tilfellet Sharia-stat.

 

Det betyr ikke at det ikke finnes problemer som skyldes ulike kulturer, vi skal ikke skyve det under en teppet. Men det må angripes saklig og seriøst.

 

Vel, problemet er at mennesker som er pro-innvandring ofte som jeg har nevnt tidligere mangler kunnskap om Islam, dette fører til useriøse diskusjoner.

 

Vi har allerede et flerkulturelt Norge i dag og med klimaflyktningene fremover så vil vi se et stadig større flerkulturelt Norge (og resten av Europa).

 

Spørsmålet er; hvilken form for flerkultur? Hvis det er multikulturismen det er snakk om tar jeg avstand fra denne "flerkulturen", alle kulturer er ikke likeverdige.

 

Problemer vil oppstå - små problemer som skyldes misforståelser og manglende, gjensidig forståelse av hverandres kulturelle oppfatning, og større som skyldes grunnleggende, ulike verdisyn

 

Respekt for andres kultur må vike for grunnleggende menneskerettigheter og demokrati, religion har aldri gjort seg fortjent til respekt og skal ikke behandles med den samme kjærligheten som grunnleggende menneskerettigheter. Personlig gir jeg blanke i om muslimer misliker meg, jeg er ikke villig til å blidgjøre dem ved å bøye meg for en primitiv religiøs-politisk landeplage.

 

- og vi må ta dem alle seriøst og være villig til å jobbe så godt vi kan for å komme oss gjennom dem, i et flerkulturelt land.

 

Det er dette som er problemet; enkelte av oss har kunnskap om Islam og tar det seriøst, mens andre gleder seg over sin ignoranse og dyrker multikulturismen. Hvis man velger å bøye seg for Islam ser jeg ikke dette som en løsning, det er muslimene selv som må løse dette ved å tilpasse seg vårt samfunn.

 

b) å spre stereotypier og generaliseringer om "dem", og å be dem pelle seg hjem hver gang de åpner munnen og sier noe vi ikke er enig i.

 

Muslimer har etter min mening selv ansvar for å motbevise disse "stereotypene" og "generaliseringene", jeg er en sterk kritiker av alle religioner og gir dermed ingen særbehandling.

Istendenfor demostrasjoner mot "Islamofobi" som forøvrig er pølsevev hvis man har lest Koranen/Hadith, hva med demostrasjoner mot Jihad, Sharia etc og mer kritikk fra muslimene selv av voldelige/totalitære deler av Koranen?

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...