Gå til innhold

Europas kollektive selvmord, flertall av Muslimer i Europa innen få år?


Anbefalte innlegg

Har du allerede glemt den saken du nettop kommenterte? Den om at somaliere tok seg fri på den somaliske nasjonaldagen.
Ja, det var nettopp troverdigheten til den påstanden jeg kommenterte. Enda en som ikke tok poenget.
Hva med nordmenn i utlandet som tar seg fri på 17. mai forresten?
For å kunne ta seg fri den dagen må de jo ha en jobb.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar det var en vits, siden det selvsagt finnes somaliere i Norge som har jobb. Men jeg synes den var litt malplassert, siden selve artikkelen faktisk hintet om ganske mange somaliere i Norge ikke jobber. "Mange av somalierne hadde også tatt seg fri fra jobben for å kunne delta i feiringen." Vanligvis ville det jo vært en selvfølge at de fleste måtte ta seg fri fra jobben for å kunne være med på noe sånt.

Lenke til kommentar
Har du allerede glemt den saken du nettop kommenterte? Den om at somaliere tok seg fri på den somaliske nasjonaldagen.
Ja, det var nettopp troverdigheten til den påstanden jeg kommenterte. Enda en som ikke tok poenget.
Hva med nordmenn i utlandet som tar seg fri på 17. mai forresten?
For å kunne ta seg fri den dagen må de jo ha en jobb.

 

Dette er ikke spesielt festelig for andre enn de kaldeste av de kalde.

Lenke til kommentar

Ok, så alle som påstår noe som du tror ikke er sant er ikke troverdige? I følge tall fra SSB er ca 45 % av alle somaliske menn i arbeid og tilsvarende 23 % for somaliske kvinner.

 

Kilde: SSB

 

Vi er vel begge enig i at denne andelen burde være mye høyere, særlig for kvinner. Noe er ikke riktig her. Men det er langt i fra null, som du påstår.

 

Generelt i denne tråden har du kommet med masse påstander onn invandring og at alle somaliere er trygdeinnvandere og så videre. Uten å komme med noen kilder til dine påstander. Når du blir motbevist med statistikk eller andre kilder så ror du deg bort med en annen like håpløs påstand. Eller bruker andre triks for å ro deg bort. Hvem er den troverdige her?

 

@flammekaster:

Kanskje, kanskje ikke var det en vits. Uansett så svarte jeg som om det ikke var det. Men det bare illustrer det jeg sier at robertaas bruker alle triks for å ro seg bort. Saken det ble linket til var at noen somaliere var i mot omskjæring. Det passet ikke med hans antakelser så da prøver han å tulle det bort.

Lenke til kommentar
Vanligvis ville det jo vært en selvfølge at de fleste måtte ta seg fri fra jobben for å kunne være med på noe sånt.

 

Nå står det fint lite om hvor lang denne feiringen var og det er ikke helt uvanlig at folk har fri på dagtid selv om de er i full jobb. Og hvis vi skal fyre litt opp under stereotypene om somaliere (vi diskuterer tydeligvis ikke muslimer lenger) så vet vi jo at "alle" jobber innen renhold og kebabsalg. Noe som ofte foregår på kveld/natt.

 

Men når vi faktisk sitter her og diskuterer dette "seriøst" må det vel kunne sies at tråden har avsporet totalt.

Lenke til kommentar
Generelt i denne tråden har du kommet med masse påstander onn invandring og at alle somaliere er trygdeinnvandere og så videre. Uten å komme med noen kilder til dine påstander.

De fleste somaliere er trygdeinnvandrere, men at absolutt alle er det har jeg aldri påstått. Jeg har ikke for vane å komme med påstander som jeg ikke har dekning for, men i kritikk av mine innlegg synes enkelte tydeligvis at det er helt Ok å komme med feilaktige og udokumenterbare påstander. :whistle:

 

Om jeg har skrevet noe som noen tror ikke kan stemme så bare si ifra, men ikke kom dragende med utsagn og fortolkninger som ikke kommer fra meg.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Dette er ikke spesielt festelig for andre enn de kaldeste av de kalde.
Situasjonen er heller ikke spesielt festlig for de som er med på å betale for dette snyltegildet og som ser hvilken vei samfunnsutviklingen går.

 

Norske soslialister er så vant til at det alltid er andre som skal betale så de vil antagelig ikke våkne før de får burkaen tredd nedover huet, og da er det litt for sent.

Lenke til kommentar
Generelt i denne tråden har du kommet med masse påstander onn invandring og at alle somaliere er trygdeinnvandere og så videre. Uten å komme med noen kilder til dine påstander.

De fleste somaliere er trygdeinnvandrere, men at absolutt alle er det har jeg aldri påstått. Jeg har ikke for vane å komme med påstander som jeg ikke har dekning for, men i kritikk av mine innlegg synes enkelte tydeligvis at det er helt Ok å komme med feilaktige og udokumenterbare påstander. :whistle:

 

Om jeg har skrevet noe som noen tror ikke kan stemme så bare si ifra, men ikke kom dragende med utsagn og fortolkninger som ikke kommer fra meg.

 

Har du noen kilder på at de fleste somaliere er trygdeinnvandere? Gode kilder takk! Og jeg tar kritikk på at du påstår at alle somaliere er det, du bare antyder det. Da referer jeg til din egen "vits" noen poster over. En forsåvidt enda mer uredelig debatteknikk.

Lenke til kommentar

Nordmenn gidder jeg virkelig ikke å kommentere, vår nasjon er rævkjørt uansett hvordan man vrir på det.

 

Saken er jo den, at jeg har faktisk ikke hatt noen form for positivt erfaring med somaliere. Nøyral har jeg da hatt, men ikke noe som overrasket meg positivt eller gjorde meg glad. Ta f.eks. familien fra kina som driver en butikk nede i byen. Det har blitt et samlingssted for de kinesiske innvandrerne, samt et par andre asiatiske nasjonaliteter. Jeg er der i blant for å kjøpe nudler (Ramen :love: ), og hver eneste gang jeg kommer inn i butikken blir jeg overfalt av smil og nikk, selv fra andre kunder.

 

Går jeg inn på bunnpris får jeg et stivt "hei." - "pose?" - "det blir x kr" - "kvitteringen?" - "Hade."

Som regel fra nordmenn i alle aldersgrupper. Så ikke tro at jeg ikke har noe imot nordmenn.

Lenke til kommentar
Har du noen kilder på at de fleste somaliere er trygdeinnvandere? Gode kilder takk!
I følge tall fra SSB er ca 45 % av alle somaliske menn i arbeid og tilsvarende 23 % for somaliske kvinner.

 

Kilde: SSB

:rofl:

At det er stor arbeidsledighet i en innvandringsgruppe betyr ikke at samtlige arbeidsledige er "trygdeinnvandrere", hva nå enn det er du legger i det.

Lenke til kommentar
Har du noen kilder på at de fleste somaliere er trygdeinnvandere? Gode kilder takk! Og jeg tar kritikk på at du påstår at alle somaliere er det, du bare antyder det.

Kan bidrar med noen kilder selv, selv om tråden egentlig ikke handler om dette!

 

Yrkesdeltakelse:

Somaliere i Norge, det vil si personer fra Somalia, er den fjerde største gruppen av innvandrere i Norge, og omfatter 19 600 personer. De fleste har kommet til Norge som flyktninger, og har kort botid i Norge, de fleste har kommet etter 1998, med et toppår i 2002. 49 % har bodd i Norge mindre enn 5 år. 44 % av somalierne bor i Oslo, og de fleste bor i Bydel Grünerløkka, Bydel Sagene og Bydel St. Hanshaugen. Somaliere er den innvandrergruppen med størst arbeidsledighet og lavest gjennomsnittsinntekt, begge deler kan hovedsaklig forklares med kort botid i Norge. Blant de med 0-4 års botid er 21 % i arbeid, mens 34% er i arbeid blant de med 7 års botid eller mer.

 

Kilde.

 

E: Kilde

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Vi kan ikke gå en dag uten å lese noe negativt - punktum. Ran, kriminalitet, voldtekt, svindel - men det er media som alltid må nevne at det er snakk om en "ikke-etnisk nordmann" når noe er gjort, slik at vi fokuserer på det i stedet for å se all annen kriminalitet av "etniske nordmenn

 

Totalt uenig, befolkningen har full rett til å bli opplyst om etnisitet i kriminalsaker, jeg er ikke enig i det multikulturelle prosjektet Norge per dags dato bedriver og krever derfor å bli opplyst om hvilke grupper som er overrepresentert når det gjelder kriminalitet.

 

Det er heller ikke særlig rasjonelt å avfeie alt han har skrevet (om det var det du gjorde) basert på en kronikk du ikke var enig i. (Jeg vet ikke helt om jeg er enig i din tolkning av kronikken, så det kan være du har misforsått hva hans hensikt var med den).

 

Jeg er ikke skeptisk til THE bare basert på den kronikken, dette var jo mannen som en del år tilbake ønsket 1.5 millioner innvandrere velkommen til Norge jfr dokumentaren "Naive Norge", jeg konluderer dermed med at han har et urealistisk syn på verden.

 

Det jeg reagerer på er stigmatisering og generalisering som bunner i fremmedfrykt - dette vil ikke hjelpe i integreringen. Det er faktisk svært lite konstruktivt.

 

Det er også "lite konstruktivt" med denne konstante gauligen om rasisme og xenofobi, for ikke å snakke om den uvitheten de fleste pro-innvandrings mennesker viser angående Islam.

 

Who cares, jeg mener, om vi blir moderate muslimer, altså statsreligionen blir islam, hvilken skade gjør det, nei vi kommer fremdeles til å respektere menneskerettighetene, skjønner ikke hva dere babler om. I fremtiden kommer vi ikke til å ha etnisitet.

Alle kommer til å være en mellomting, vakkert :D

 

Eller som "Mark Renton" sa det i "Trainspotting": One thousand years from now there'll be no guys and no girls, just wankers. Sounds great to me... Bare bytt ut "guys" and "girls" med "raser" og "etnisistet"

 

Så du vil leve under et Islamsk Sharia teokrati? Vet du i det hele tatt hva dette går ut på?

Islamske Sharia-stater respekter ikke menneskerettighetene jfr The Cairo Declaration on Human Rights in Islam .

 

 

Fikk forøvrig ikke svar på følgende spørsmål jeg stilte tidligere i tråden, siterer meg selv nedenfor hvis noen tilhengere av multikulturisme tør å svare.

 

Morsomt også at de samme personene som støtter multikulturisme og ofte er fantiske anti-rasister er de samme som trekker på skuldrene og er likegyldige til at europeisk kultur og genetisk egenart kan gå tapt. Hvorfor er det greit at europisk kultur/genetisk egenart går tapt, mens det er feil at fks afrikansk stammekultur går tapt ved kolonialisering? Hvorfor mener de samme menneskene som er for et multikulturelt og "fargerikt" samfunn, at det er positivt/likegyldig om samfunnet blir mindre "fargerikt"? Er imperialisme greit hvis det er ikke-vestlige land som står for den? Hvorfor blir kristendommen/kristne daglig spottet og kritisert, mens Islam og muslimer skal bli spart for all kritikk?
Lenke til kommentar
Har du noen kilder på at de fleste somaliere er trygdeinnvandere? Gode kilder takk!
I følge tall fra SSB er ca 45 % av alle somaliske menn i arbeid og tilsvarende 23 % for somaliske kvinner.

 

Kilde: SSB

:rofl:

 

Med andre ord har du ingen kilder, kun antagelser. Prøver å spøke det bort igjen ser jeg.

 

roberthe:

 

Angående den statistikken du kommer med litt senere bekreftert den bare at det er en relativt liten andel av somaliere som er i arbeid. Det har jeg selv allerede postet statistikk på. Det du derimot må gjøre er å vise at alle de som ikke er i arbeid er trygdeinnvandrere det vil si:

 

1. Du må gi gode kilder at de kom til Norge med intensjonen om å ikke arbeide for kun å leve på trygd.

 

2. Du må gi gode kilder at de ikke har noen god grunn til å ikke arbeide. Hva om noen av dem har vært i jobb, men fått en yrkesskade o.l.?

 

3. Du må gi gode kilder at de ikke søker på jobber.

 

etc.

 

At det kalles det trydgeinnvandring innebærer at de kommer til Norge kun for å snylte. Somaliere er flyktninger det er en litt annen sak. Vi har identifisert problemet og det er lav arbeidsdeltakelse, men du har ikke noen kilde på at årsaken er det diffuse begrepet trygdeinnvandring.

 

Bare sånn at det er sagt, så har integreringen av somaliere til en grad mislyktes, det er jeg ikke uenig i. Men å trekke den konklusjonen at fe fleste er ille er ikke riktig. Det hjelper heller ikke på inegrasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Islam og muslimer blir spart for all kritikk?

:!:

 

 

Dagens.

 

Om dere multikulturister fikk viljen deres; ja.

Ikke båssett, og ikke karakteriser dine meningsmotstandere!

 

 

Forhold deg til det som skrives, vurder, og responder, for da blir det hele ganske så tydelig for oss alle!

 

:thumbup:

 

"Multikulturist", du liksom... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...