Gå til innhold

Problem med uklart bilde på 100 Hrz TV! Oppløsning? Hrz?

Anbefalte innlegg

Driver å skal forsøke meg på en enkel mediacenter maskin her og lurer i den forbindelse på hva som egentlig er oppløsningen på de gamle typer tv'er? Har en JVC 28" widescreen 100 Hrz tv og sliter litt med at bildet ikke ser opptimalt ut når jeg har laptoppen koblet opp via S-Video. Det skal og sies at den har zoom funksjon, kan dette være et problem? TV'n altså...

Endret av Jigzaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken oppløsning har du forsøkt ?

siden de bruker at analogt signal så kan man i grunnen si at de ikke har noen fast oppløsning, men de skal kunne støtte flere.

side disse tvene er beregnet på flere tv signaler ( bl.a. pal som er i bruk i Norge ) så er det du må gå ut fra.

jeg ved bare at pal benytter seg av 625 linjer men ikke hvor mange bilde punkter dette utgjør.

man kan få til et aksebtabelt bilde med 800 x 600 punketer.

det er det jeg har forsøkt på min tv ( da jeg ville koble pcen til tven).

Men det blir også en smaks sak.

noe mere en 800 X 600 punkter blir neppe bra.

jeg forsøkte selv med da var det problemer med at ikke hele bildet kom med.

det må også sies at jeg bare brukte en compositt kabel.

jeg kunne ha brukt s-video men det er en annen sak

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Hmmm, nei det er nå 800x600 jeg har forsøkt med, men jeg synes det ble veldig uklart. Kan det være pga 100Hrz det?

Lurte på det med oppløsning da 800x600 ikke er et bredformat, og jeg la merke til at bildet ikke fylte hele skjermen i bredden. På pappa sin 28" vanlig TV var alt helt perfekt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det optimale vil nok være 576i på 50Hz over komponent om TVen har mulighet for det. Evt SCART RGB.

Whoa, teskjeer takk :) TV'n har kun scart og antenneinnganger. Men det er jo mulig at surroundboxen har noen andre slags innganger, men uansett må jo bildet fra den via scart til TV'n....

Så hva må jeg gjøre? Step by step if you may :p

Lenke til kommentar

Generelt er ikke en CRT tv noe egnet til å bruke via pcen. Skjermene er rett å slett ikke gode nok til å vise pc bilder

Jeg fant ut at det optimale var 800x600 32-Bit. med flimmerfilter via ATI controlpanel

Det eneste som duger på CRT tver er film , musikk og lavoppløst spilling

Klart bilde kan du lete lenge etter , evt kan du skru opp dpi oppløsningen til 120

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...