StormEagle Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Skal bestille noen smågreier fra nettbutikken elfa, men når jeg går til handlevognen står det et obligatorisk felt hvor du må skrive inn din "ordrereferense". Hva er denne ordrereferansen? Og hvis man prøver og lage seg en konto på deres netthandel må man ha en bedrift? Kan ikke privatpersoner handle på elfa sin nettbutikk? Endret 20. september 2008 av flesvik Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) På ordrereferanse kan du jo skrive inn f.eks en stk kondensator e.l, det er bare for og lettere skille ut ordren fra mengden for de som bestiller ofte. Kan tenkes Elfa kun selger til bedrifter, har full forståelse for at de ikke gidder og forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Men og skaffe seg et organisasjonsnummer er gratis, og med ett slik ett er man pr definisjon en bedrift. Endret 21. september 2008 av agvg Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Elfa selger til privatpersoner. Jeg har handlet som privatperson ørten ganger i butikken deres her i Oslo. Har også reklamert på en GPS-modul som ikke fungerte, uten noe som helst problemer. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Takker for svar. Funket fint og bare skrive hva som helst på ordrereferansefeltet. Litt rart at de ikke opplyser noe om dette på nettsiden sin egenklig Endret 21. september 2008 av flesvik Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Folk bør være klar over at Elfa er mildt sagt rådyre på mange ting. Ofte opererer de med priser 10 til 15 ganger normal pris. Jeg anbefaler kompotek.no, selv om de også er gangske dyre, eller nettbutikker i USA og England. De har som regel normale priser. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Folk bør være klar over at Elfa er mildt sagt rådyre på mange ting. Ofte opererer de med priser 10 til 15 ganger normal pris. Jeg anbefaler kompotek.no, selv om de også er gangske dyre, eller nettbutikker i USA og England. De har som regel normale priser. Er klar over det, men grunnen til at de kan gjøre dette er jo at de har nærmest monopol på elektronikk i Norge og jeg gidder ihvertfall ikke og bestille fra andre land enn Norge når det kunn er snakk om småting (og det er det sikkert mange fler enn meg som tenker => elfa kan fortsette og ta sinnsyke priser uten og miste så mange kunder) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Farnell har vel ett større utvalg enn Elfa hvis man greier og finne frem til det man skal ha: http://no.farnell.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå