tikniver Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hei! Har en stasjonær pc som er gått i stykker - i den står 2 PATA-disker i RAID 0 som jeg gjerne skulle hatt filene på. Har nå kun en bærbar PC med eSATA/usb/firewire osv. Finnes det noen grei metode å få kopiert over filene fra RAID-diskene? Jeg tenkte kanskje noe slikt som denne: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=525525 eller en software-løsning. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når et raid-0 går til hekkefjell, er det svært vanskelig å gjøre noe. Hvis man skal gjøre noe så vil det ofte koste mere enn det smaker (IBAS) PS: Husk backup av raid-0 neste gang Selv kjører jeg Raid-0 på os disk, men jeg lagrer ingen ting der det er vits å spare på. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når et raid-0 går til hekkefjell, er det svært vanskelig å gjøre noe. Hvis man skal gjøre noe så vil det ofte koste mere enn det smaker (IBAS) PS: Husk backup av raid-0 neste gang Selv kjører jeg Raid-0 på os disk, men jeg lagrer ingen ting der det er vits å spare på. Det var en annen post her fra noen som hadde klart å hente ut noe småtteri fra RAID 0, tror ikke den posten er så veldig gammel. Han hadde brukt programmet: http://www.runtime.org/raid.htm RAID Reconstructor og billed filer til å få det til. Dog som oftest om 1x RAID 0 disk ryker så er det kjørt. Nizzen har i allefall en pen politikk, OS'et er ikke noe å samle på, det kan som oftest gjerne ryke, eneste kjipe er alle disse programmene som er FORELSKET i registret. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er fullt mulig å hente ut data fra et RAID-0 hvis begge diskene er intakt. Men ikke på en bærbar . Bruk som sagt RAID reconstructor og captain nemo fra runtime org på en stasjonær PC med native sata porter som diskene koples til og et ekstra lagringsmedie å kopiere data til fra captain nemo mountede raid-0. Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Takk for tips! Det kan ta en stund før jeg har en PC med RAID igjen så de får vel bare stå og godgjøre seg så lenge.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå