BigJaffa Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Hei. Det har komme segler i akvariumet mitt, noko med svart skal og gul/gull aktige prikker på. Har sitt to til no. Men spørsmålet mitt er kan dei vere oppi der eller må eg ta dei utav? Legger ved noko bilder eg prøve å ta av dei. Har noko meir som eg lurer på og, det ligger på ein måte eit med eit eller annet på overflaten av vatnet. har eit bilde av det og, kva kan det vere? Og korleis får eg det vekk? prøvde med håven men deg gjekk ikkje. Her er det laget eg skriver om. Endret 20. september 2008 av BigJaffa Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Hei.Det har komme segler i akvariumet mitt, noko med svart skal og gul/gull aktige prikker på. Har sitt to til no. Men spørsmålet mitt er kan dei vere oppi der eller må eg ta dei utav? Legger ved noko bilder eg prøve å ta av dei. Har noko meir som eg lurer på og, det ligger på ein måte eit med eit eller annet på overflaten av vatnet. har eit bilde av det og, kva kan det vere? Og korleis får eg det vekk? prøvde med håven men deg gjekk ikkje. Post det bilde, så skal jeg se om jeg kan svare på det Endret 20. september 2008 av Doott Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Hei.Det har komme segler i akvariumet mitt, noko med svart skal og gul/gull aktige prikker på. Har sitt to til no. Men spørsmålet mitt er kan dei vere oppi der eller må eg ta dei utav? Legger ved noko bilder eg prøve å ta av dei. Har noko meir som eg lurer på og, det ligger på ein måte eit med eit eller annet på overflaten av vatnet. har eit bilde av det og, kva kan det vere? Og korleis får eg det vekk? prøvde med håven men deg gjekk ikkje. Post det bilde, så skal jeg se om jeg kan svare på det No er det bilder Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Mater du med "flak mat"? kan du si hvilke fisker du har? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Mater du med "flak mat"? kan du si hvilke fisker du har? Eg har nett fått akvariumetm kjøpte det på torsdag. Men har ein teori om at dei kan komme fra plantene. Så ingen fisk, holder på og kjører det inn. Endret 20. september 2008 av BigJaffa Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Da vet jeg hva det er. Du må ha bevegelse i vannoverflaten. Da må du heve pumpen så den lager bevegelse i vannflaten Sneglen er en "posthornsnegler" som det kalles og går under katogorien "pestsnegler", som er snegler som formerer seg raskt. Det gjør ikke noe skade, men det er jo ikke noe fint, så vil anbefale å fjerne dem før du får en hel drøss Håper jeg var til hjelp Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Da vet jeg hva det er.Du må ha bevegelse i vannoverflaten. Da må du heve pumpen så den lager bevegelse i vannflaten Sneglen er en "posthornsnegler" som det kalles og går under katogorien "pestsnegler", som er snegler som formerer seg raskt. Det gjør ikke noe skade, men det er jo ikke noe fint, så vil anbefale å fjerne dem før du får en hel drøss Håper jeg var til hjelp takker da få eg sjå om eg finner dei igjen Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Ser du en snegle, så er det sikkert 10 til som du ikke ser. Selv kjøpe jeg et par paktistanske botia fisker (tror de het det) og de renset opp hele akvariet i løpet av 1-2 uker. Skikkelig sneglemassaker Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Toppers, får sjå om dei har den når eg kjøper fisk. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Æsj, jeg hater snegler. De formerer seg så fort. De har slik sneglegiftgreier på dyrebutikken. De følger med plantene. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Se etter eggene deres, de legger egg på undersiden av brede blader hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 kjøp en fisk eller to som spiser snegler. hadde snegler i aquariet før, de ble borte etter at det kom ny fisk som tok dem. husker ikke hvilken fisk dette var, er noen år siden, men dyrebutikken din vet det sikkert. dette var i 700L akvarium, så det var god plass til fisk, mulig det var noe av de større fiskene der som spiste sneglene, som sagt, husker ikke hvilke fisk det var. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Se litt her: http://nettakvariet.no/forum/archive/index.php/t-20363.html Tror faktisk det er praktbotiaer deg jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå