Gå til innhold

Det har komme segler i akvariumet mitt.

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har komme segler i akvariumet mitt, noko med svart skal og gul/gull aktige prikker på. Har sitt to til no. Men spørsmålet mitt er kan dei vere oppi der eller må eg ta dei utav? Legger ved noko bilder eg prøve å ta av dei.

Har noko meir som eg lurer på og, det ligger på ein måte eit med eit eller annet på overflaten av vatnet. har eit bilde av det og, kva kan det vere? Og korleis får eg det vekk? prøvde med håven men deg gjekk ikkje.

post-96672-1221919433_thumb.jpg

post-96672-1221919463_thumb.jpg

Her er det laget eg skriver om.

post-96672-1221919510_thumb.jpg

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Det har komme segler i akvariumet mitt, noko med svart skal og gul/gull aktige prikker på. Har sitt to til no. Men spørsmålet mitt er kan dei vere oppi der eller må eg ta dei utav? Legger ved noko bilder eg prøve å ta av dei.

Har noko meir som eg lurer på og, det ligger på ein måte eit med eit eller annet på overflaten av vatnet. har eit bilde av det og, kva kan det vere? Og korleis får eg det vekk? prøvde med håven men deg gjekk ikkje.

Post det bilde, så skal jeg se om jeg kan svare på det :)

Endret av Doott
Lenke til kommentar
Hei.

Post det bilde, så skal jeg se om jeg kan svare på det :)

No er det bilder :thumbup:

Lenke til kommentar

Da vet jeg hva det er.

Du må ha bevegelse i vannoverflaten. Da må du heve pumpen så den lager bevegelse i vannflaten :)

Sneglen er en "posthornsnegler" som det kalles og går under katogorien "pestsnegler", som er snegler som formerer seg raskt.

Det gjør ikke noe skade, men det er jo ikke noe fint, så vil anbefale å fjerne dem før du får en hel drøss ;)

Håper jeg var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Da vet jeg hva det er.

Du må ha bevegelse i vannoverflaten. Da må du heve pumpen så den lager bevegelse i vannflaten :)

Sneglen er en "posthornsnegler" som det kalles og går under katogorien "pestsnegler", som er snegler som formerer seg raskt.

Det gjør ikke noe skade, men det er jo ikke noe fint, så vil anbefale å fjerne dem før du får en hel drøss ;)

Håper jeg var til hjelp :)

takker da få eg sjå om eg finner dei igjen :thumbdown:

Lenke til kommentar

kjøp en fisk eller to som spiser snegler.

hadde snegler i aquariet før, de ble borte etter at det kom ny fisk som tok dem.

husker ikke hvilken fisk dette var, er noen år siden, men dyrebutikken din vet det sikkert.

dette var i 700L akvarium, så det var god plass til fisk, mulig det var noe av de større fiskene der som spiste sneglene, som sagt, husker ikke hvilke fisk det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...