Gå til innhold

Gaming/skole/video PC - Vil dette gjøre susen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker på å sette sammen og bygge egen PC. Jeg har funnet deler, men tenkte jeg skulle spørre dere her om noen ting først.

Her er delene jeg har plukket ut (+ tastatur og skjerm):

Komplett

Det jeg lurer på er:

1. Passer alle delene sammen?

2. Mangler jeg noe?

3. Har dere noen forslag til bedre, billigere deler? (Jeg vil helst ikke gå særlig mye opp i pris. Ikke dyrere enn 13.000kr totalt.)

Jeg har mus, der trenger jeg ingen forslag.

Dataen skal brukes til gaming, video/musikk og skolearbeid. Den skal ikke overklokkes. Jeg ønsker å ha et lavt støynivå, men det er ikke så veldig viktig.

Dette er første gang jeg lager PC, så det hadde vært fint om dere forklarer eventuelle endringer i oppsettet.

Andre generelle tips til en nybegynner er også velkommen.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

ser greit ut men jeg gjort noen små oppdateringer, litt over 10k på amentio

NB: maskinen er uten OS(de hadde ik OS på amentio) men se her

men du trenger egentlig ik ny kjøler eller ny kjølepasta når du ik skal overklokke. men nå er stock kjøleren til intel vanvitig vaskelig å montere har selv prøvd et par ganger og det er like frusterende hver gang ;) men kjøleren du har valgt er betydelig lettere å montere og samtidig gir lavere støy og temptraturer

men om du skulle finne på og overklokke eller ha lyst på en litt bedre PC er dette. et bedre alternativ til litt over 11k.

kabinettet liker jeg veldig godt selv god, plass, kjølig og pent MEN om du kjører viftene på high bråker det en del men det har ik vert noen problem for meg iallefall.

(mulig en del dysletiske skrive feil her, fikk ik tid til å se ordentlig over) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...