Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har ødelagt livet mitt. Ingenting er positivt for tiden!

Gjest Ensom gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom gutt

Hei. Jeg er en gutt på 17 år og går 2. år byggfag. Jeg har veldig dårlig selvtillit, men har en grei klærstil og ser ikke direkte stygg ut eller. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, men håper på å kanskje finne litt hjelp og trøst.

Jeg skal ta dette fra starten av. Da jeg starta på ungdomsskolen fikk jeg masse nye venner, både gutter og jenter. Jeg datt mer og mer fra de gamle vennene. Jeg hadde noe på gang med nesten alle av de "kule" jentene gjennom de 3 årene. Men jeg var så dum og turte ikke å ta det videre. Dette var for at jeg viste ett forhold ville føre til sex. Dette er noe jeg var veldig nervøs for, pga jeg vet jeg hadde liten penis samtidlig som at jeg hadd trang forhud (noe jeg har gjort noe med idag.) Så, noe forhold ble det ikke.

Så begynnte jeg på videregående, og da startet ting å forandre seg. I klassen var det bare gutter og jeg kom godt overens med alle. Mange av de fra ungdomsskolen havnet på samme videregående som meg, men de mistet jeg kontakt med. Jeg overså de rett og slett, jeg har ikke peiling på hvorfor, men jeg var utrolig dum og angrer noe sinnsykt på dette idag. I kantina satt jeg bare med de fra klassen og gikk aldri bort til de gamle kjente for å prate. I ny og ne kom noen bort til meg for å prate litt, men jeg bare overså dem. Mulig jeg gjorde dette for at jeg trivdes så godt med de i klassen.

Etter et halvt år på videregående snakka jeg ikke med de gamle kjente noe mer, og jeg tror de i klassen begynnte å få "nok" av meg. Jeg var liksom skøyern i klassen, men folk ble nok litt lei og jeg ble kanskje litt innpåsliten etter hvert. Da satt jeg igjenn med 5 stk. fra ungdskolen som bare var gutter.

De 5 stk på ungdomskolen har jeg fram til nå pleid å være med. Sammen med de klarte jeg å være meg selv og hadde det veldig artig med de. Men så begynte det å bli snakk om fester, noe som egentlig ikke er noe for meg. Og på de festene befinner folk fra ungdomsskolen seg, og jeg føler at jeg ikke eksisterer for de. Jeg blir liksom bare sittende å høre på de andre. De 5 kompisene har fortsatt kontakt med de "gamle" og er ofte på fester med de i hlegene. Jeg gidder ikke å være med for jeg føler meg bare usynlig for dem.

I 2. året byggfag viste jeg at det ville bli en del nye folk i klassen. Jeg bestemte meg for å ta det litt rolig å ikke gjøre samme feilen som forrige år. Men, jeg har vært alt for rolig. Jeg har ikke tatt kontakt med noen av de i klassen og jeg har rett og slett ingen venner i klassen. Jeg har så veldig lyst til å være med i samtalene som foregår, men folk har allerede fått en førsteinntrykk av meg, så blir liksom dumt at jeg plutselig hopper fram å prøver å komme med innspill.

Så i de siste ukene har ting bare vært kjedelig og ensomt.

Jenter er også en ting jeg tenker MYE på. Jeg blir så sjalu når jeg ser par på skolen som ler og har det hyggelig sammen. Det er spessielt ei jente som er sååååå UTROLIG søt. I kantina sitter jeg bare å ser på henne og sikler. Men med min selvtillit blir nok ikke noe.

Jeg har ødelagt dette skoleåret, og kanskje deler av livet mitt også. Det eneste jeg ser fram til er å begynne å jobbe å flytte for meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare bynn forsiktig og ta kontakt med folk i klassen din så kommer nok ting av seg selv kan jeg tenke meg når det gjelder og få kontakt. Dere må no snakke med hverandre litt på byggfag? Der er dere nesten 100% avhengi av kontakt.

Når det gjelder selvtilit og jenter kan dette være veldig vanskelig. Men her er det bare og tenke positivt? Hva er så mye dåligere med deg en me andre? Du må da ha noen gode sider? Prøv og finn ut av hva som er bra med deg. Hvet det kan være vanskelig. Men tror nok innerst inne hvis du tenker deg veldig godt om at det er noe som du er flink til og noen gode sider du har som også andre kan ha interesse av eller er verdt og være venn med deg?

Var mye alene i deler av tennårene, vell og merke har jeg hatt samme dama gjennom hele videregående som jeg nå bor i lag med og er kommet i jobb og har MASSE venner. Men her tror jeg bare det har noe med at når du bare finner ut at du er kanskje ikke så verst som du tror, så vil folk oppfatte deg som en grei og arti kar sikkert. Dette går seg også til med årene tror jeg nok, fra du er 17år til du er i 20 årene skjer det utrolig mye i livet :hmm:

Det viktigste er og prøve og se positivt på ting og være åpen for og ta i mot og ta kontakt med andre.

Lenke til kommentar

Du har definitivt ikke ødelagt livet ditt, du har bare havnet i en kinkig situasjon hvor du ikke helt vet hvordan du skal forholde deg til folk rundt deg.

Og du tenker for mye. Prøv bare å finne tilbake til flyten du hadde før, og ikke vær redd for hvordan folk vil reagere på at du plutselig er mer frempå.

Hvis du ikke gjør noe for å snu dette nå, kan jeg love deg at du vil angre på det senere. Da kan vi begynne å snakke om å ødelegge sitt eget liv.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vet, men du må presse deg selv. Du må ta ordet, prate med folk. Begynn gjerne i det små og så tar du det gradvis derifra.

Etter hvert vil du se resultater, og selvtilliten vil få et oppsving. Men skulle du derimot møte motgang, må du aldri la det knekke deg.

Bestem deg for at dette skal du klare, og ikke gi deg før du har nådd målet. Det er for enkelt.

Endret av twisted_
Lenke til kommentar

Hmm, skjønner at det ofte kan føles som utveiene, eller veien fremover er vanskelig å se, men alle har endel av det du beskriver i årene fra 12-20 og ting går i berg og dalbane både psykisk og sosialt - det du beskriver med damer osv.. husker jeg utrolig godt fra jeg selv var på din alder og løsningen er rett og slett å stå på og ikke gjør ting større enn de er. "Ånei, skal jeg prate med henne...!" Ikke gjør ting til en større sak enn det er - du snakker med andre mennesker - skjer hele tiden, men når man sitter inne og tenker så kan fort små ting vokse seg store. Jeg tror at mange har det omtrent som deg, vi opplever alle ting i livet som tar oss opp og som kan ta oss ned, men det meste leges og ordnes med tiden.

Jeg vil ønske deg lygge til og håper tingene ordner seg kjapt for deg på alle måter! :)

Lenke til kommentar

Dude! Du blåser dette opp!

Du har bare ett problem,

og det er dårlig selvtillitt. Utvikl selvtilliten din så skal du se at du får mer problemer med å tilbringe nok tid med alle kompisene dine. For ikke å snakke om babes! Det kommer til å valse inn nye babes hver uke i livet ditt og du kommer til å ha det utrolig fett og koselig med dem.

Så, neste punkt:

Hvordan bygger jeg opp selvtilliten?

Dette er ikke lett og krever mye av deg. Så spørsmålet er: Hvor sterkt ønsker du å få en god selvtillitt? De fleste finner det lettere å bare akseptere at man har dårlig selvtillitt og gå gjennom livet ensomt og frykte sosiale interaksjoner istedetfor å kose seg med dem.

Så, det jeg skal introdusere deg for, Mr. Nameless, er Game.

Game, Pickup, Sjekking, Personlig Selvutvikling. Kjært barn har mange navn.

Det kommer til å gjøre underverker for deg selv og selvtilliten din, men, det er beinhardt.

Du må pushe deg selv, sette deg mål og fullføre dem.

For å snu livet ditt, her er ting du skal lese og se:

"Foundations" fra Real Social Dynamics

"Secrets of the Alpha Male" av Carlos Xuma

"The Power of Now" av Eckhart Tolle

"Flawless Natural" fra Real Social Dynamics

Stikk innom pu-tråden. Der kan du få flere tips.

Nameless! Jeg ønsker deg velkommen til The World of Game.

Lykke til på reisen.

It's gonna be Glorious!

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Gjest Ensom gutt

Kom akkurat ut fra dusjen nå, hvor jeg satt meg ned å tenkt litt. Jeg bestemte meg for at jeg SKAL få bedre selvtillit, så nå føler jeg meg litt glad og lettet. Jeg har ikke peiling på når eller hvordan, men det skal skje!

Det har vært vanskelig og rart å gå over fra slik det var før til nå. Jeg har værtfall insett at man vet ikke hva man har før man har mistet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...