xatic Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Hei, jeg prøvde å sette ut ett icon før teksten ved hjelp av CSS. Men, hvordan kan jeg egenlig gjøre det? Nå ser det slik ut, .user_icon { background-image: url(img/user.png); width: 16px; height: 16px; float: left; } Hvorda skal jeg sette ut icon'et uten å bruke en div-tag som retter til ett bestemt icon any idea? Sikkert veldig lett... men.. dunno Endret 20. september 2008 av xatic Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Må du ikkje ha ei celle for sjølve ikonet, og ei celle for teksta? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 hvis du ønsker at ikonet skal være før teksten må du ha padding-left tilsvarende ikonet pluss litt luft. Da vil ikonet komme før teksten. Kim... Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Du kan jo prøve content:before{}, men såvidt jeg husker er ikke den så godt likt av alle nettlesere Edit: Ikke støttet av IE 7 og lavere. Da får du bare glemme det. Endret 24. september 2008 av Garanti Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Hei, jeg prøvde å sette ut ett icon før teksten ved hjelp av CSS. Men, hvordan kan jeg egenlig gjøre det? .user_icon { background-image: url(img/user.png) no-repeat left top; width: 400px; /* Definer en bredde større enn selve ikonet. */ height: 16px; /* Trenger du å sette høyde på den? */ padding-left: 20px; float: left; } <p class="user_icon">Tekst i fastsatt bredde bortover her.. </p> .. Noe sånt. Endret 25. september 2008 av funkyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå